1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Photoshop voor newbies...

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Badkiller, 16 nov 2003.

  1. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    kan iemand uitleggen hoe je een plaatje in een nieuw document doet en dat het dan een layer wordt, niet dat het een heel nieuw bestand is
     
  2. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een cirkel gemaakt en die is nu wit, maar hij heeft geen rand. Kan ik ergens de dikte van de rand kiezen? En de kleur daarvan? Ik kan het gewoon niet vinden... Ik heb wel gevonden waar ik de kleur van de cirkel kan vinden (gewoon de binnenkant) alleen daar stond niks over een de lijnen (buitenkant) bij...

    [Edit]
    Ho! Hebbet!

    Blending Options > Stroke

    Wat een speurtocht is dat programma hehe
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2006
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    das onzin, als je er mee om kan gaan is het best handig, maar kijk dan wel ook naar de code kant en niet alleen naar de design kant.

    tenminste als het om plain html gaat.

    Site zelf ontwerpen doe je uiteraard niet in dreamweaver, maar met photoshop etc (als je dmv slicen werkt)
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2006
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    hoe kan ik een creatie van PS die ik heb gemaakt met 500x 500 px bv.
    omzetten naar een wallpaperformaat?
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wil je je creatie ook uitrekken naar nieuw formaat (geen idee voor welke resolutie je hem wilt)? Dan kan je image size aanpassen.
    Anders canvas size (krijg je er ruimte bij en kan je bijv. achtergrondkleur weer vullen om er een mooie, niet uitgerekte wall van te maken.
     
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    ik wil gewoon normale size voor een wallpaper

    maar ik zal kijken of ik die image size en canvas size kan vinden :)
    bedankt alvast

    EDIT: gevonden :)
     
  7. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Een website met Dreamweaver ontwerp je als je geen HTML kan en alleen grafisch gefocussed bent. Als je zelf de HTML/PHP/CSS dan weet je dat Dreamweaver het einde betekent van je website. De hoeveelheid nutteloze informatie die Dreamweaver in een bestand propt is werkelijk belachelijk. Mocht er een fout optreden, weet je ook zeker dat je hem NOOIT vindt.
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Absoluut niet waar. Ik werk jaren in codeview in Dreamweaver en heb nooit problemen. Als er een fout in zit, dan komt dat omdat ik ergens een fout heb gemaakt. Weet niet wat voor versie jij gebruikt, maar bij mij zet Dreamweaver er geen (ongewenste) zooi in bij codeview.
     
  9. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    hoe kan ik een plaatje/tekst ofso heel precies uitknippen? en tekst van vlammen ofso?
     
  10. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Dreamweaver? in een photoshop thread?
    anyway, vlammen uit knippen is lastig, zo niet on mogelijk, Hoe meer kleuren hoe lastiger het is, zij nde flammen maar 2 of 3 kleuren dan is magicwand genoeg, zijn het er meer dan komt de achter grond kleur dwars te zitten.
     
  11. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ja, je kunt ook nog 1 van die 3 lasso-tools gebruiken, maar soms maak ik gewoon een copy van de layer en dan ga ik zelf gummen tot het iets moois wordt.
     
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    ok thanks
     
  13. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet je de pagina maar eens in kladblok openen :)

    Hoe maak ik een driehoek!?
    Ik kan wel de Polygon Tool gebruiken en dan 3 sides kiezen, alleen je zit dan nog steeds met Indents en al zet je die op Smooth, dan heb je toch deukjes erin zitten. Zit er niet een pre-fab ECHTE driehoek in?
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    vast wel, onder shapes ergens denk ik
     
  15. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    ja bij polygon tool kan je die intends ook helemaal uitzetten volgens mij hoor..
     
  16. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    De minimale indent is 1%, dat stoort me dan, want theoretisch gezien heb je nog een deuk zitten...

    Is het ook mogelijk om van een cirkel alleen de omtrek te tekenen? Ipv alleen de vulling? Hetzelfde geldt natuurlijk voor rechthoeken en alle andere vormen.
     
  17. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Als je met die selectie tool een cirkel hebt getekend, moet je in het menu naar edit >> stroke gaan. Daar kun je dan ook de kleur en de dikte van je omtrek bepalen:)
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Of je maakt een nieuwe layer, tekent een cirkel (met selectie tool+fill), zet dan bij je "layers" menutje de fill van die layer op 0% en bij layer styles maak je een stroke:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2006
  19. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik het stom vinden dat je niet gewoon een lijn/omtrek kunt tekenen? Sommige dingen moet je echt zo omslachtig doen... Paint Shop Pro scoort op sommige gebieden wel gewoon echt veel beter, je kan alleen meer met Photoshop (als je weet hoe en als je het uberhaupt nodig hebt).

    Maar Fisichella & LangeJan, bedankt!
     
  20. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    als je een cirkel hebt en dan rechtermuisklik > stroke doet ben je sneller uit.. (wel inner doen anders krijg je niet helemaal goede circel.. )

    edit > ow hetzelfde als fisichella zegt alleen ietsje sneller..

    edit2 >

    nope.. je moet "star" uitvinken dan.. dan kan je helemaal niets invullen bij indent..
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2006

Deel Deze Pagina