De HDTV Thread [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 21 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. swoosh

swoosh Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij vertellen of het zal werken om de xbox360 vga hd kabel te verlengen met een kabel van vga naar scart om de scart vervolgens in een RGB-scart socket van de tv te steken. Zal dit beeld geven? of verschillende de kleurenschemas die de xbox360 uitzend en de rgbscart-socket kan accepteren?

2. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    wat is daar het nut van?

3. swoosh

swoosh Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry dat ik het zeg, maar kan je antwoord op de vraag geven als je het nut ervan weet? Ik weet het nut ervan ook niet helemaal. Wil alleen weten of je je xbox via de vga kabel op je rgb-scart aansluiting op de tv aan kan sluiten en hoe dit dan zou moeten.

4. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Sorry dat ik het zeg, maar dat moet toch makkelijker kunnen :+

Als je een hdtv hebt geeft het sowieso bagger beeld ;) En anders kun je toch net zo makkelijk een scart kabel gebruiken?
    Maargoed, als je het persé wil moet het wel kunnen (bijvoorbeeld hiermee) Al snap ik niet waarom je dit zou willen :confused:

Laatst bewerkt: 27 okt 2006
  5. swoosh

swoosh Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    OK, zo'n kabel had ik inderdaad op het oog. Nu weet ik alleen nog niet of het mogelijk is. Xbox360 kan HD resoluties weergeven door een component kabel en dan in het kleurenschema YPrPb (corrigeer me alstublieft als ik me vergis), en RGB scart accepteert alleen het kleurenschema RGB (duh). Nu vroeg ik me af of de xbox360 wel een RGB signaal uitzend door de vga kabel.

6. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Scart kan zowiezo geen HD resoluties aan,
    Dus al jij wilt proberen om een HD resolutie via VGA door SCART naar een TV wilt sturen, Dan hoef je dat niet eens te proberen want dat gaat nooit lukken.
    En als je een HDTV hebt gekocht die geen VGA en Component ingang heeft dan heb je een echte miskoop. (als je wel DVI hebt kun je het mischien nog proberen met een VGA naar DVI adapter)

7. swoosh

swoosh Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    OK, ik neem aan dat je het zelf hebt geprobeerd om een HD signaal via scart over te brengen? Ik heb inderdaad al vaker gelezen dat RGB scart dit niet zou kunnen en dat is dus gedeeltelijk onzin, ik weet in ieder geval dat 480p geen probleem is. Ik wil alleen weten of het op welke resolutie dan ook uberhaupt beeld zou geven.

8. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Occisor & madison; Thanks guys :thumbs:

9. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Wel als het goed is zijn alle xbox360 spellen standaart op 480P en dat zend de 360 dan ook standaart uit als je hem met de bijgeleverde Scartkabel op de tv aansluit. (de xbox360 kan op dit moment dus 480P, 720P en 1080I uitzenden)

10. swoosh

swoosh Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je zeker dat de standaard kabel 480p kan overbrengen? In weze is dit toch een enkele composiet RCA voor het beeld met aan het einde een scartverloopstuk? Of heeft de Xbox360 standaard een RGBSCART meegeleverd?

11. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een goede vraag en dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
    Maar ik weet wel dat bijv. Halo 2 op de 'oude' Xbox al wel op 480P was,
    Dus ik neem aan dat dat over de bijgeleverde Scartkabel ging.
    Zal het wel even proberen na te vragen, Maar als het goed is kan de 360 gewoon 480P uitzenden over de bijgelverde kabel met Scart Adapter en doet de 360 dat ook gewoon uit zichzelf als de Schakelaar op niet HD staat. (480P is namelijk Geen keuze als je de schakelaar op HD TV zet. 720P e 1080I zijn dan de enige 2 opties.)

12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vond het beeld van mijn oude Panasonic decoder niet mooi op mijn LCD.
    Toen maar een HD-Decoder gekocht en met de Oehlbach HDMI kabel was het beeld wel mooi en scherp.

Alleen koste de Oehlbach HDMI een vermogen 1½m voor € 79,95

13. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan geen progressive scan met een scart kabel krijgen. De Xbox 360 zend standaard uit in 480i, de gewone Xbox deed dat ook..

14. Rimlight Racer NL

Rimlight Racer NL GTA

Leuk Bevonden:
    0
    Hey heb ff een vraagje:
    Kan ik de 360 game Test Drive Unlimited zonder graphicsproblemen op een
    standaard 16,5 inch Phillips TV spelen, of moet ik een HDTV aanschaffen?

15. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om vraag 1 te beantwoorden....

Voor 700 à 800 moet je waarschijnlijk (wil je een beetje een kwaliteits-TV) denken aan een 23 inch of 26 inch scherm denken. (58 of 66 cm doorsnede)

Merken die goed bekend staan, zowel qua kwalitiet met tóch een vriendelijk prijsje zijn JVC, Samsung en Panasonic.

Met www.kieskeurig.nl, en dan via de zoekopties naar 23" of 26" inch zoeken, en één van deze merken zal vast wel wat goede TV's weergeven.
    Kijk echter niet alleen naar de specs, ga ook naar een winkel (MediaMarkt bijv.) om ze in het echt te vergelijken. En goed beeld wil namelijk nog wel eens los staan van de specs...

Anyway, good luck ^^

16. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    De 27S is een prima TV . Alleen je Xbox kan je niet via de VGA aansluiten maar met component .. super beeld.

17. dannynima

dannynima Guest

Hej Mensen weten jullie waar ergens de PES6 Guide te downloaden is?
    Of heeft iemand handige tips voor schieten?trucs?...........

alvast bedankt

18. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Kerel, doe dat in het PES topic.
    Niet hier.

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wat heeft dit met HDTV te maken :confused:

Vanavond een paar testjes gedaan met mijn HD-Decoder.
    Gelukkig heeft de Samsnug PIP.

Links = HDMI , Rechts = Scart.

Zender is HD-NL.
    Links = HDMI , Rechts = Scart.

20. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Handig, die pip functie. En het verschil is aanzienlijk. Toch niet voor niets geweest die investering in die nieuwe apperatuur he. Meer scherpte en echtere kleuren. Dan weet je weer waarom je er geld aan uit geeft.

greetz, Marc

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina