1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NL_Wouter

    NL_Wouter The_Guardian

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    4
    jaja furrie.. dat krijg je ervan.. goedkope bouwmaterialen.

    ik ben op zoek naar een redelijk snelle, goedkope pc voor dagelijks gebruik.. waar kan ik t beste opzoek gaan naar onderdelen?
     
  2. guAsTo

    guAsTo Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    3
    zo een meot je hebben [​IMG]
    aan je kabel is niets mis, ik denk aan dat opstukje

    :thumbs: ;)
     
  3. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Heb nu de goede kabel gekocht en alles werkt perfect!
     
  4. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Hier !

    Uit de startpost;

    Bij advies over een nieuwe pc:


    • Wat is je budget?
    • Waar wil je de pc hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?
    • Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken?
    • Wanneer je een bepaald onderdeel wilt hergebruiken, vermeldt dan zoveel mogelijk relevante informatie over het onderdeel of de onderdelen in kwestie.
    • Wil je de voeding hergebruiken, vermeldt dan de specificaties, te vinden op een sticker op de zijkant van de voeding.
    • Doordat er aan de lopende band nieuwe modellen verschijnen, en de prijzen van onderdelen met de dag veranderen, heeft het weinig nut om nu een pc samen te stellen die je pas over twee maanden of later wil kopen.
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Check startpost, daar staan zeker een dozijn shops.
     
  6. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. En ik zou graag zien dat hier niet elke dag een post wordt neergekwakt zoals: Wat is de beste videokaart? Ik wil een nieuwe videokaart, welke moet ik nemen? Ik zoek een goedkope game pc, wil iemand hem samenstellen?

    Graag wat inhoudelijkere posts, waarin budget, doelen, maar ook, bij upgrades, huidige systeem, zodat we snel iets kunnen uitzoeken in plaats van doorvragen naar systeeminhoud, budget, etc. Dit scheelt ons en jullie aanzienlijk veel tijd.

    Persoonlijke aanrader onderdelen: Azerty, betrouwbaar, snel en goedkoop.
     
  7. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil binnenkort een nieuw beeldscherm aanschaffen. Het moet een 20" breedbeeld monitor worden en mijn oog was al op deze gevallen: BenQ FP202W Ik game nooit op de pc dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden. Hij moet goed presteren qua kleurweergave/helderheid/contrast/kijkhoek. Nou weet ik er het fijne niet van, dus is dit een beetje een goede monitor voor photoshoppen/fotobewerking? Of zijn er betere keuzes in dit prijzenklassement?

    Alvast bedankt :)

    Edit: Hij moet trouwens wel een beetje gamebaar zijn omdat ik de xbox 360 er op wil sluiten.. :) Maar het andere hecht ik meer waarde aan.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2006
  8. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Hey Beer Bommel,

    Ik pas zelf ook een 20" monitor gekocht. Namelijk de Samsung 203B.
    Ik ben er zelf zeer tevreden mee, ik heb er, nu ongeveer maandje geleden 279 euro voor betaald, wat vrij weinig is voor een 20" monitor. Hij beschikt over vga en dvi aansluitingen, heeft een mooie dunne zilvere rand, is in hoogte verstelbaar en kan zefs op zijn kant gedraait worden. (iets wat ik nooit doe maargoed, zie plaatje)

    Het enige verschil met zijn duurdere broertjes, is dat hij een resolutie heeft van 1400x1050 ipv 1600x1200, iets wat mij persoonlijk niets uitmaakt omdat ik niet van kleine priegellettertjes houd. Ow en hij is 8ms, prima om mee te gamen. Maar er zijn ook snelleren. (2,5,6ms bijv)

    En verder is Samsung natuurlijk een topmerk, dat tevens ook standaard 36maanden garantie op het ding geeft :). Lees dat artikel op tweakers er maar over in onderstaande link.

    [​IMG]

    links:
    Meningen op kieskeurig:
    http://www.kieskeurig.nl/product/35195E2842EB71A6C12571500046F9A7.htm
    Reviewtje op Tweakers:
    http://tweakers.net/productsurvey/survey/3076

    Edit: Sorry ik las er even overheen dat je een breedbeeld zocht, dit is namelijk geen breedbeeld.
     
  9. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch bedankt hoor :) Maar snelheden enz maken me niet zo veel uit. Ik stel veel meer eisen aan kleurechtheid, contrast enz. Ik koop er sowieso nog een muurbeugel bij omdat ik genoeg ruimte wil hebben onder het beeldscherm en ook om het scherm te kantelen bijv. dus dat is geen vereiste.
     
  10. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    8 ms is al hartstikke goed om te gamen, 12 ook nog wel mogelijk zelfs, daarboven wordt het wel onprettig. Ik ben ook van plan over een tijdje een 22, 23 of 24 inch scherm aan te schaffen:D...maar dit zijn nog maar plannen;)
     
  11. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    569
    ik heb de samsung 940 mw 19 inch en hij is egt lekkr om mee te gamen op de xbox 360 en draai hem op 720 p ofzo omdat het hd ready lcd monitor is :D en draait ook op 8ms ;)
     
  12. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    ik moest het ff posten, moet je kijken wat ze je proberen aan te smeren als je een game pc wilt bij de wehkamp:
    Systeemkast: Computerkast zwart/zilver
    Processor: Athlon 64, 3000+
    Intern geheugen: DDR 512 Mb
    Keyboard en muis: Toetsenbord + optische muis zwart
    Harde schijf: 160 Gb serieel
    Besturings systeem: Windows XP Home NL
    Drive: DVD-Rom drive
    Speakers: Subwooferset
    Modem: 56K Analoge modem
    Grafische kaart: 256 Mb 6200A + tv-out
    Garantie: Garantie 2 jr
    Geluidskaart: Soundblaster Live Player 7.1
    Prijs: 900 euro

    Bron: http://www.wehkamp.nl/pcopmaat/p_configuraties.asp?Page=WIN&BC=&CC=C09&HC=ECO&SC=I06&PC=PC3

    Dat is toch belachelijk, 900 euro, voor z`n kut pc!!!?
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Is inderdaad veel te duur voor uitwat die pc bestaat. Dit kan je al samenstellen voor iets boven de €600 schat ik.
     
  14. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar zoiezo, dat kan je toch geen game pc noemen!
     
  15. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Wtf is dit voor onzin. Op maat gemaakt. Wat een kut bedrijf is het toch. Die PC heb je al voor idd 500 ~ 600 euro. GamePC? Dit is het instap model bij veel 'echte' (geen mycom,vobis,MM e.d) pc shops.
     
  16. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Schandalig ja van Wehkamp. Vooral aangezien er standaard niet eens een Dvd brander in zit, en dat ze een budgetvideokaartje in een "gamepc" hebben zitten. Maarja wie koopt er dan ook een pc bij de wehkamp, veel meer dan matige merken als packard bell en Fujitsu Siemens hebben ze er niet.

    Ik heb even een vraag. Ik heb op dit moment een 6200a videokaart (zie specs hieronder) En ik wil een nieuwe kaart gaan aanschaffen, ik wilde eerst gaan voor een 7600gs, maar toen kwam ik een 6800xt kaart tegen. Nou zijn ze beiden ongeveer dezelfde prijs en heb ik de specificaties even opgezocht van beiden. De 7600gs heeft 12 pipelines, de 6800xt heeft er 8. 7600 heeft een 400mhz chipset en de 6800xt een 350mhz. Maar de 6800xt heeft wel GDDR3 geheugen van 1000mhz, waar de 7600 ddr2 800mghz geheugen heeft.

    Nou is mijn vraag dus welke zouden jullie nemen en waarom? Kweet niet wat het zwaarste weegt namelijk in dat specificatielijstje.


    XFX 6200A (silent)
    Chipset:
    - Snelheid 350 MHz
    - Pixel Pipelines 4
    Geheugen:
    - Capaciteit 256MB
    - Type DDR2
    - Snelheid 500MHz
    - Interface 64bit

    XFX 6800XT
    Chipset:
    - Snelheid 350 MHz
    - Pixel Pipelines 8
    Geheugen:
    - Capaciteit 256MB
    - Type GDDR 3
    - Snelheid 1000MHz
    - Interface 128 bit

    GigaByte 7600GS (silent)
    Chipset:
    - Snelheid 400 MHz
    - Pixel Pipelines 12
    Geheugen:
    - Capaciteit 256MB
    - Type DDR2
    - Snelheid 800MHz
    - Interface 128 bit
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Wehkamp loopt precies wel wat achter. Zie maar eens naar hun andere pc's:
    Starters pc: Geforce 4 MX440 (kunnen ze beter een moderne on-board geven)
    Gezins pc: Radeon 9250 PRO (nog een DX 8.1 kaartje)
    Multimedia pc: Radeon 9600 Pro (een toen fatsoenlijk mid-end kaartje van 4-5 jaar geleden)

    @Genassix: Ik dacht dat de 7600 GS beter is dan de 6800 XT.
     
  18. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Achja, laat wehkamp lekker ;)
    En Genassix, de 7600 is beter. Vraag me niet waarom, maar het is zo. (iemand als theprof weet vast wel waarom:))
     
  19. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    @ The Prof & Janter:
    Ik game er dus bijna nooit op! snelheden kunnen me de kont niet oxideren.. ;)
    Maar waar moet ik op letten in de specs qua kleurweergave/kijkhoek? Een bepaald soort scherm is daar toch beter in?
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De 4 meer pipelines en beter architectuur van de core maken zorgen ervoor dat desondanks het tragere geheugen de 7600 GS beter presteert dan de 6800 XT.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina