Ik denk over de aankoop van een tweedehands TFT scherm. Welke responsietijd wordt aangeraden voor een scherm waar je ook nog goed spelletjes mee kan is 16 ms dan te doen en waar moet je verder op letten ? kan iemand hier advies over geven ? bij voorbaat dank
ik heb voor 230,- een 19 inch scherm ( syncmaster 920n) bij norrod gekocht, schijnt 1 van de goeie schermen te zin voor gamers
Responsetime moet zo laag mogelijk zijn en verder is het erg handig om een breedbeeld scherm te hebben. Ik heb zelf de Acer AL1916w voor 200 euro nieuw gekocht en daar ben ik erg tevreden mee. (nadeel is dat dit scherm geen hogere resoluties ondersteund dan 720p, maar hoger hoeft voor de 360 eigenlijk niet)
ik zou sowieso een breedbeeld nemen ik heb de Iiyama Prolite E1900WS. Is een 19" breedbeeldscherm responsetijd: 5 ms contrast is 700:1 is een top scherm (nieuwprijs was €229,-) ik heb er zelfs een tijdje geleden een filmpje van gemaakt (met mijn GSM, dus schrik niet van de kwaliteit ) http://www.youtube.com/watch?v=ptdujOlCBRQ
Minimaal 8ms? Hoezo dat? Op 12 of 16ms valt ook prima te gamen hoor zonder ghosting of wat dan ook. Men kijkt altijd alleen maar naar het aantal ms terwijl dat helemaal niet het belangrijkste is. Zoek gewoon wat reviews op van tft monitoren of ga naar de winkel om ze te testen. Neem in ieder geval een goed merk als: Samsung, BenQ, Iiyama, NEC, LG, Acer
nou die samsungetjes zijn ook niet alles !!! heb 2 keer een 19 inch ''syncmaster'' versie gehad alle 2 kapotte pixels wtf noem je dat kwaliteit die dingen kosten bijna 300 !!
dank voor alle reacties. Mijn budget is met een krantenwijk helaas heel beperkt , ronde de 150,-- ik kan een tweedhands BENQ FP767 met max res. 1280x1024 , resp 16ms incl. speakers kopen zou dit wat zijn ?
Dan zou ik nog heel ff sparen tot je €200 hebt, heb je net ff wat meer keus. Handige linkjes: Max €200, beoordeling voldoende tot zeer goed: http://tweakers.net/pricewatch/cat/...in=3&scoreMax=5&priceMin=0&priceMax=200&land= www.kieskeurig.nl
Ik heb een TFT WideScreen monitor van LG besteld. Type: LG L204WT-SF -5ms reactie -2000:1 contrast - is een 20 inch trouwens met ondersteunende breedbeeld HD Resolutie 1680 x 1050 Was maar iets van 295 euro! Bij kieskeurig site was iedereen erg tevreden ermee goed prijs/kwaliteit verhouding
maar zal de responstijd van 16ms genoeg zijn ik heb iets gelezen over ghosting oid heb je daar dan last van ?
16 ms is ook wel erg oud, als ik jou was zou ik toch voor wat meer kwaliteit gaan, wat is nou die 30 euro extra als je een veel beter scherm (en nieuw) hebt!
Dude.. dat kan altijd gebeuren.. bij welk merk dan ook :{ Hou er ook rekening mee dat winkels vaak gewoon proberen om die schermen met dode pixels te verkopen in de hoop dat ze iemand treffen die daar geen moeite mee heeft. Dit zijn vaak ook de shops waar dode pixel garantie word aangeboden. Ik heb een FP767 12ms hier in huis staan.. deze is opzich perfect. Neem aan dat de 16ms versie weinig verschilt maar vind 150 wel iets aan de dure kant. Voor dat geld doe ik mijn 12ms scherm ook nog wel weg
zou je mij kunnen uitleggen wat ghosting is? Weet ik tenminste waar ik op moet letten als ik binnenkort een tv ga kopen
De respondstijd is laag waardoor als iets beweegt vaag wordt, alsof er nog vage frames achteraan zweven. Gevolg bijv. met je muis over het bureaublad en een hele staart achter de muiszien
Ha, dan heb je echt belachelijk veel pech gehad Kans dat je kapotte pixels hebt is al belachelijk klein, laat staan 2x achter elkaar 't Blijft het top merk