hoe lang nog is de xbox te koop

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tasso, 7 sep 2006.

1. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Iris!

2. ikliegniet

ikliegniet Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Je stelling is niet juist. Het gaat om het opbouwen en onderhouden van het Merkvertrouwen. En hierbij gaat Microsoft zwaar de mist in. De XBoxwinkelschappen hier in Nederland zijn nu nagenoeg -al dan niet op verzoek van MS- leeg. Nu ga ik twijfelen of ik ooit nog wel een 360 moet kopen? Stel dat ze daar ineens meestoppen.

Ik heb een mooie collectie xboxgames, en ik verwacht toch wel nog een paar jaartjes fabrikantsupport, die ik blijkbaar met deze geforceerde actie niet meer zal krijgen. Duidelijk een gemiste kans van MS. Dit terwijl Sony met haar PS1 die verwachting wel waar heeft kunnen maken. Ook PS2 zal nog een paar jaartjes naast de PS3 doorlopen. En zo hoort dat ook.

3. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom gaat Microsoft zwaar de mist in bij het merkvertrouwen? Het is hun eerste console en je kan niet anders zeggen dan dat ze het geweldig gedaan hebben. Waarom zou je twijfelen of je een 360 moet kopen? Microsoft pompt er zo veel geld in, ze gaan heus niet zomaar stoppen. En al zouden ze dat wel willen, ze moeten altijd customer support ondersteunen. En als de fanbase maar groot genoeg is heb je altijd nog de gameontwikkelaars die de console dan nog steunen.

Maar Microsoft zal echt niet stoppen met de 360.

Je weet nu nog niet zeker of de PS2 een aantal jaartjes door gaat lopen, hoewel ik die kans toch wel groot acht. Maar je moet ook kijken naar de fanbase, de PS2 is vele malen vaker verkocht dan de Xbox en heeft dus ook een grotere afzet qua games.

4. Michael_T

Michael_T XLink KaI: Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Veel gameontwikkelaars gaan overstappen naar de Wii , kijk maar eens op google wat gameontwikkelaars zeggen over de Wii . Met name over FPS Games . O-)

5. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heeft hier niet egt mee iets te maken?

6. Michael_T

Michael_T XLink KaI: Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom .

7. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    nou mij geven ze ieder geval geen vertrouwelijk gevoel meer.
    Iedereen een 360 anders heb je pech.
    Er is geen fatsoenlijk spel meer te krijgen ondanks dat er behoorlijk wat titels zijn.
    En over de support van ms maar te zwijgen, want met de komst van de 360 is de xbox helemaal vergeten.
    Het had wel zo netjes geweest als ze in ieder geval de xbox nog een jaartje hadden laten doorsudderen.
    Dan kunnen de mensen die niet gelijk het geld hebben voor een 360 nog even door sparen.
    Maar dit geeft je een heel lekker gevoel voor de eventuele opvolging van de 360.
    En waarom zou je nu een 360 willen hebben de games zijn niet geweldig en de meeste games zijn er ook voor de andere platforms.
    En ik verwacht ook niet dat de ps2 vele jaren door zal lopen.
    Maar kijkende naar de ps1 zullen ze deze met in ieder geval meer respect afsluiten.
    En de ps2 games zijn en zullen nog volop overall te koop zijn.
    Waarom, nou simpel er zijn zoveel miljoenen mensen die een ps2 hebben dat ze wel gek zijn om deze games voor dit platform niet meer uit te brengen.
    Maar goed laat dit een les zijn voor de eventuele 360 kopers.
    Nu heb je een mooie console, maar als ms met een nieuwe komt kan je de oude wel gelijk bij de vuilnis zetten.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hoezo doen dan je oude games het dan ook direct niet meer? ik vraag me af hoe lang de PS2 er nog is zodra de PS3 uitkomt

9. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe bedoel je dat mijn oude games het meteen niet meer doen.
    Als je doelt op de bc van de 360 dan is dat ook zo briljant bedacht.
    Je moet alleen geen vga kabel gebruiken.
    Miljoenen mensen hebben een ps2.
    Denk je nu echt dat de developers geen graantje mee willen pikken van dit grote aantal.
    Niet iedereen heeft ineens een ps3 thuis staan
    Nee de ps2 zal wat netter af worden gebouwd dan ms nu doet.

10. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Maar je zegt zelf ook al dat het ligt aan het aantal mensen die een PS2 in huis hebben. En aangezien er een aanzienlijk kleinere groep mensen een Xbox hebben willen developers daar niet meer voor ontwikkelen.

Je geeft eigenlijk zelf de reden al aan, dus wat doe je eigenlijk 'moeilijk'?

En dat er weinig titels meer zijn is niet alleen de schuld van Microsoft maar ook van de rest van de ontwikkelaars en de winkels. Op internet echter zul je nog genoeg titels vinden.

Bovendien vind ik het nogal kortzichtig dat je nu al zegt van;

'Nu heb je een mooie console, maar als ms met een nieuwe komt kan je de oude wel gelijk bij de vuilnis zetten.'

Microsoft had voor de Xbox nog geen ervaring met consoles etc. Nu hebben ze dat echter wel, en ze weten wat ze fout hebben gedaan en zullen dat heus niet nog een keer meteen doen. En waarom zou je bovendien je oude console bij het vuilnis zetten? Alsof je er geen games meer op spelen kan. Er komen misschien wat minder games uit, maar dat boeit in principe ook niet zoveel. Het is zelfs meer dan logisch. Het is handiger om 1 console te ondersteunen dan 2, bovendien krijg je zo een groter marktaandeel met je nieuwe console wat belangrijk is voor de toekomst.

11. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat mij er niet om dat er nog nieuwe games uitkomen voor de xbox.
    Maar zelfs de oude games zijn bijna uitgestorven.
    Grotendeels op verzoek van ms, dit zeiden ze bij de mediamarkt en bij de bart smit.
    En ik heb een game of 60 70 voor de xbox, en wat als hij het nu begeeft.
    Heb je daar wel eens aan gedacht.
    Nee ineens de xbox uit produktie halen dat is pas de oplossing voor de verkoop van de 360 op te krikken.
    En wat is er kortzichtig aan om te stellen dat als er een nieuwe 360 komt je de oude bij de vuilnis kan zetten.
    Wat doen ze nu dan.
    Maar goed het maakt allemaal niet uit, dit is toch de laatste console die ik koop van ms.
    Games stellen me nog steeds teleur.
    Maar dat is weer een andere disscussie

Laatst bewerkt: 6 nov 2006
  12. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik er kortzichtig aan vind heb ik daaronder dus uitgelegd:

Dát dus.

Waarom stellen de games je teleur? (En bedoel je de Xbox 1 games of de 360 games?)

13. ikliegniet

ikliegniet Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het helemaal met je eens. Te gek voor woorden dat er helemaal geen xboxgames meer te leveren zijn. Er zijn toch verschillende nieuwe en mooie titels de afgelopen maanden uitgebracht (zoals jaws, scarface, dreamfall), die je simpel weg niet in de winkels kan kopen. Echt op verzoek van MS, aldus de winkeliers. En hoe zit het met de levering van de xbox platinum titels..... not. Kijk, dat MS op termijn kiest voor de 360 is logisch en begrijpelijk, maar met deze drastische actie van MS (het verplicht door je strot duwen van een nieuwe 360) gaat mij te ver en pik dat niet. Hier doe ik niet aan mee. Ik ben echt teleurgesteld. Ik heb echt genoten en geniet nog van de xboxgames, maar dit zal mij niet nog een keer gebeuren, ik wacht wel op de PS3. (toch gelijke specs.)

14. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk hebben jullie wel gelijk wat betreft de support van MS en de manier hoe ze met de oude Xbox omgaan. Maar het lijkt nu net alsof jullie denken dat alles rozengeur en maneschijn is bij Sony. Dat is dus duidelijk niet het geval, iedereen heeft het over de blunders en fouten die Sony keer op keer heeft gemaakt én maakt met de PS3.

Maar we zullen het zien het komende jaar.

15. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor blunders heeft sony dan gemaakt.
    Ze hebben het geweldig gedaan met de ps2 en nog steeds doen.
    Ik weet niet of ze een fout maken met de ps3, hij maakt zowieso minder herrie dan die boeing die de 360 nu is.
    Ms heeft ook een console op de markt gezet die duidelijk nog niet af is.
    Kijk naar het belachelijke hoge aantal defecte 360.
    Nee ms heeft deze console duidelijk te snel op de markt gezet, gewoon om sony voor te blijven.
    En vindt jij de games op de 360 zo geweldig dan, zijn de games die er nu zijn een reden om een 360 te kopen.
    Nou de laatste splinter cel op de oude xbox zag er ook geweldig uit.
    En doet zeker niet onder voor een 360 titel.
    Wat ik wil zeggen is dat de games die er nu zijn voor de 360 ook op een oude xbox hadden kunnen draaien.
    Misschien met minder details maar zeker net zo mooi.
    Maar goed we wijken af van het onderwerp.

16. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf heb geen 360, dus over de games kan ik niet oordelen.

Uitgestelde launchdatum, geen wereldwijde launch, het erg lage aantal beschikbare consoles op de launch, geen rumble functie, hoge aanschafprijs, kwestie lik-sang, en zo zijn er nog zat meer dingen. Overigens zijn veel van deze dingen wel subjectief en emotionele argumenten te noemen. Maar toch vind ik dat toch wel belangrijk. En als je de thread Xbox 360 vs PS3 vs Wii een beetje hebt gevolgt zul je zien dat de mensen toch echt wel een stuk negatiever tegen Sony/PS3 opkijken.

Bovendien denk ik niet dat het hoge aantal defecte 360's te maken heeft met dat de console nog niet af is, maar met de productietechnieken/middelen.

Laatst bewerkt: 7 nov 2006
  17. ikliegniet

ikliegniet Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    toekomst veilig gesteld

Ik heb zojuist nog effe snel voor weinig pingels een nieuwe 'oude' xbox gekocht. Dit om de toekomst van mijn prachtige collectie xbox games veilig te stellen. Stel dat mijn huidige oude xboxje het vandaag of morgen het laat afweten, wat dan? Zo kan ik nog eventjes verder. Voor mij nog even geen xbox360. Ik kijk over een tijdje, als de ps3 er is, wel een keer.

Blijkbaar is er geen aanvoer en produktie meer van xboxen. Volgens de verkoper vliegen de oude xboxjes toch nog als warme broodjes de winkels uit. Niet iedereen is immers nu toe aan de 360. Eigenlijk wel logisch als je ziet hoeveel mooie xboxgames er gemaakt zijn. En veel van die games kun je nu voor budgetprijzen scoren. Het is doodzonde om de goeie oude xbox in een diep graf te flikkeren.

18. Dannydeman

Dannydeman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gezien de Media center en ombouw mogelijkheden zal ik deze machine nog geruime tijd gebruiken. Hopelijk geeft hij niet de geest binnekort, staat teveel media op en gebruik hem teveel :)

19. xbox360livespeler

xbox360livespeler Just a game

Leuk Bevonden:
    0
    ze moeten hem gewoon blijven verkopen

20. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    In een stad als Almere is hij niet meer te krijgen, ze raden allemaal de Xbox360 aan als alternatief maar ja, die kan niet Sudeki e.d. afspelen :mad:

Deel Deze Pagina