1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Dus nu ga je weer 80 kilometer rijden terwijl waarschijnlijk iets piepkleins tussen een fan zit ? :eek:
     
  2. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    jah ik zou eerst ff alles fans goed schoonmaken, en dan kijken of het geluid nog steeds is, want dat zou het eigenlijk wel moeten zijn. :)
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Als dit probleem blijft bestaan en ik morgen met Informatique aan de telefoon hang en zij kunnen bevestigen dat het dat waarschijnlijk is, dan komt het daar in principe wel op neer ja. Ik neem geen risico meer met die winkel, en ga dan als leek zijnde zeker zelf niet aan het klooien met die PC. Dus dat zullen ze me nooit kunnen verwijten.
     
  4. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Mja idd, ff melden dat je de koelers gaat checken. Eventueel perslucht kopen bij nja Mycom ofzo en eventueel doorblazen. Hoewel ik zelf denk dat Informatique dat ook zelf al heeft schoongemaakt bij de mobo wissel.
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja het lijkt mij ook dat ze daar alles nog hebben schoongemaakt, deden ze de vorige keer ook namelijk. Maar goed, misschien gaat het vanzelf nog weg vanavond ofzo....
     
  6. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor, maar wat kan er nou verkeerd gaan? Als je voor 5400,- een pc koopt kan je toch wel een risico nemen voor een 10,- kostende casefan? Stel je voor dat er iets in de fan zit, dan rij je 80 km...

    -Informatique: Oh, er zat iets in de fan
    Bedankt.

    En dan rij je weer terug... Ik vind dat je best wat avonturen mag beleven met je pc, je doet alsof je garantie verloopt als je hem openmaakt. Een pc is geen console die het altijd doet, het vergt wat kennis en skills, die ik zelf ook niet allemaal heb, maar je moet klein beginnen, zodat je na een tijdje ervaring gewoon zelf je problemen kan oplossen.
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou vooruit dan, ik zal wel ff kijken of ik het zelf kan oplossen. Pegas heeft dezelfde case als ik heb dus misschien dat hij me via MSN stap voor stap kan begeleiden met het openmaken e.d.

    Probleem wat ik heb heet overigens faalangst. Dat heb ik met veel dingen trouwens.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2006
  8. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan weinig fout gaan als je gewoon normaal en voorzichtig te werk gaat. Met pegas als "begeleiding" moet het zeker lukken. En anders pak je eerst een pc van de schroothoop die je openmaakt en dan een iets betere en bouw je 't rustig op qua waarde 8).
     
  9. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Dat had ik ook op mijn stage dus. K'had nog nooit eerder een pc in elkaar gezet... Kreeg uitleg wat er allemaal in moest komen. (Begin dit jaar wist ik ook nog niet wat het verschil was tussen een sempron en een athlon bijvoorbeeld). Zegt die baas hierna zovan; "Nou het lukt wel hè ! Ik ben ff bij een klant langs".

    Toen heb ik dus met alle boekjes erbij, met het zweet op mijn voorhoofd, mijn allereerste pc gemaakt :+

    Dus geloof me Zero, kan vrij weinig fout gaan als je er voorzichtig mee omgaat :cool:
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu bezig :+
     
  11. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Succes, het zit je niet mee..
     
  12. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Idd succes. :)

    Ik heb even een vraagje tussendoor:

    Ik heb nu een Acer Sa85 pc (Celeron 352 - 1024mb DDR400 - 160gb sata- GeForce 6200 256mb)

    En ik wil hierbij gaan zetten:
    - Gigabyte GeForce 7600GS 256MB
    - 320 GB Seagate SataII 16mb
    - Extra casefan Silent Eagle

    Nou vraag ik mij af of ik voor deze uitbreidingen een nieuwe voeding erbij zal moeten kopen? Ik geloof dat de voeding die er nu in zit een 300wat voeding is, of 350w, weet het niet precies. Iig een voeding die dus standaard in een acer desktop pc zit.
     
  13. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Precies, Als het niet ergens simpel invalt/inklikt doe je het fout. Niet voor niks zit die notch bij veel producten (RAM,PCI, en kun je veel kabels maar ook de processor maar op 1 manier erin brengen.)
     
  14. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad succes, ik hoop voor je dat dit 't probleem is. Het allemaal van z'n leie dakje loopt. En dat je nu eindelijk kan genieten van die pc, wat je nog niet hebt kunnen doen.
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou met behulp van Pegas is mijn eerste echte PC "operatie" geslaagd 8)

    Het geluid kwam uit een casefan die aan de zijkant van mijn PC zit. Ik weet niet precies hoe ik het heb opgelost maar het geluid lijkt nu weg te zijn. Heb de fan wat schoongemaakt, geblazen enzo.....anyways, hopen dat het wegblijft nu :) Nogmaals bedankt Pegas, voor je hulp op MSN :) :b:
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik weet niet hoe goed de voedingen zijn die bij een Acer desktop zitten, maar als het een 300W voeding is raad ik je zeker aan om een nieuwe voeding te kopen van een goed merk.

    Simpel inklinkt... heb bij mij thuis al 2 wireless NIC's van Linksys moeten installeren. Allebei een ander model (min of meer) en je mag die eens proberen er met een simpele klik in te zetten (als ze nog nooit gebruikt zijn welteverstaan). Ik heb voor allebei echt zo hard moeten duwen dat het gewoon onmogelijk leek 8).
     
  17. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Hoppa, weer een zee aan zelfvertrouwen erbij :cool:
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Wat ik wel vreemd vind is dat ze het moederbord er à la BTX hebben ingestoken (CPU vanonder, grafische kaarten vanboven). Zo heb ik Zero eerst naar de verkeerde kant laten zien :+ .

    Ik dacht dat aan de linkerkant van de case, de "voorkant" van het moederbord was zoals het standaard altijd is. Zover ik weet doet een pc winkel dit niet voor de lol, tenzij het ze gevraagd is.

    Maar jah, zo wordt alles iets beter gekoeld (vooral als de grafische kaarten de lucht in de case blazen zal je het verschil merken), daarom dat ik mn moederbord ook zo heb gemonteerd in mn case :).
     
  19. gebbetje

    gebbetje Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, ff een vraagje, ik heb sinds gisteren mijn pc aangesloten op mijn lcd tv. Het probleem is nu dat alles netjes op het scherm past alleen de letters (die ik nu aan het typen ben bijvoorbeeld) zijn erg onduidelijk alsof sommige deeltjes van 1 letter verschillen in dikte?? Erg lelijk en slecht leesbaar. Iemand? Alvast bedankt
     
  20. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Verander de DPI waarde even. Dit kan bij > Rechtermuisknop, Eigenschappen, Instellingen > Geavanceerd.

    Geloof dat dit moet werken. Weet alleen niet of je het nou hoger of lager moest zetten. Volgens mij op 120.

    Dit is ook bij sommige laptops het geval.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina