1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. tafkal

    tafkal Louis F69

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen kan wel zijn favo voetbal-sim bij anderen door de strot duwen, maar als je echt realistisch wilt voetballen dan ga je naar je locale voetbalclub en loop je in het veld.
    Het zijn games, niet meer niet minder.
     
  2. JFresH

    JFresH SanchezZ

    Berichten:
    418
    Leuk Bevonden:
    9
    Daar heb je ook een punt..
     
  3. Daninho NL

    Daninho NL 360

    Berichten:
    381
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze opmerking slaat echt helemaal NERGENS op! We zijn hier op een forum over games aan het discussieren over games! Als er een discussie is over 2 actiegames ga je toch ook niet zeggen dat je beter in het leger kan gaan?
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Amen,

    Die opmerking is suf, en gemaakt door iemand die beter niet op een gamesforum kan gaan kijken blijkbaar. Games proberen vaak de werkelijkheid na te bootsen, de meeste gamers weten wel dat dat natuurlijk niet zo is. Het is maar een illusie en gamers vinden dat vaak leuk.
     
  5. Xiqu0n

    Xiqu0n Active Member

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij denkt dat je bij de locale voetbalclub ook met ronaldinho mag spelen ;)_O_
     
  6. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben meer een Fifa speler, en ik vind Fifa 07 een verbetering t.o.v de voorgaande versie, meer diepgang, meer control over de dribbel, en wat mij het meest gelukkig maakte was het feit dat hij online super vloeiend speelt. Pes lijkt mij ook wel goed, maar daar ik altijd Fifa heb gespeeld, hou ik het vertrouwd, en daar ben ik tevreden mee, en 2 footies vind ik dan wel weer wat overdreven, daar koop ik dan liever een andere game voor!!

    Op de vraag of PES beter is als Fifa, of andersom heb ik dus eigenlijk het antwoord niet, al vind ik wel dat er gamers zijn die Fifa wel heel erg snel de prullenbak inpraten, want zo erg is het echt niet!! Qua gameplay zullen er best verschillen inzitten, maar dat hou je toch altijd (bv bij PES 18 versus Fifa 20).

    Gewoon pakken welke je het beste lijkt, want om op meningen van deze thread af te gaan, believe me, daar wordt je niet wijzer van...lol
     
  7. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Seahawk, je moet ook het voetbalspel pakken die je het beste ligt. Daar doen we ook helemaal niet moeilijk over. Het gaat erom dat enkele figuren mensen aan zitten te praten dat Fifa07 realistischer is dan PES en dat ze dus beter Fifa07 kunnen kopen. Dat is verre van waar. PES6 is echt een voetbalsimulator, Fifa is dat niet.

    Zijn gewoon twee verschillende games. Wel denk ik dat (als je PES een tijdje speelt en er een beetje bekend mee wordt, dat je Fifa dan zult laten liggen).

    Veel mensen durven de overstap echter niet te maken, of vinden het spel na 1 wedstrijd kut, omdat ze i.t.t. Fifa niet direct kunnen winnen, of hun spelletje (zoals dat bij Fifa mogelijk was) niet kunnen spelen bij PES.

    Zoals ik al zei vergt PES gewoon even wat tijd om het onder de knie te krijgen. Met een arcade flightgame kun je ook zo opstijgen en vliegen, met een Flightsimulator is dat toch ff moeilijker.
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2006
  8. gear

    gear Red XIII

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Het mooiste aan pes is altijd het realisme geweest.

    Speelde gister online tegen iemand en werd echt dolgetikt.. had ook wel last van lag maar die gast miste zeker 4/5 redelijke kansen en heel wat afstand schoten die net overgingen en 1 keer op de paal.... kom ik aangelopen in de 87e minuut... tot dan toe nog niet echt in de 16 meter van de tegenstander geweest, krijg ik een pingel en win de wedstrijd met 1-0. Druipt gewoon van realisme... Als de goal niet valt aan de ene kant valt tie aan de andere.

    Net als in het voetbal wint bij pes niet altijd de betere speler. Bij fifa wint altijd de betere speler. vind fifa07 minder slecht dan ik verwacht had.. maar het kan nog lang niet tippen aan het realisme van pes. denk ook dat het nooit zal gebeuren.
     
  9. mark8925

    mark8925 Guest

    dat soort momenten zijn altijd slecht voor mijn controller:+
     
  10. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
     
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Inderdaad, had dat laatst ook met Pro Evolution Soccer 5, tegen iemand die zeer hoog op de ranglijst stond. (122'e van de 60.000?)

    Ik pakte Red Faction II voor de Xbox I en .. Beeeeeeeeeeeeeeeeep...

    Ben nog nooit boos geweest om een spel, maar dit was ff schrikken. _0/ Doei, Red Faction II.
     
  12. mark8925

    mark8925 Guest

     
  13. gear

    gear Red XIII

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad gewoon een feit..

    Beweren dat fifa een betere simulator is dan pes is net zoiets als zeggen dat pilot wings een betere vliegsimulator dan flight simulator is.
     
  14. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
     
  15. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap dat PES erg goed ligt bij de footie gamers, maar zoals ik al zei heb ik dat met Fifa nog steeds, wil niet zeggen dat ik PES geen kans zou geven, ik ben wat dat betreft ook wel realistisch ingesteld!!! Misschien dat ik hem wel een keer probeer, dan kan je een beter oordeel vellen.....Greetz*)
     
  16. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dat is wel waar jongen. Waarom kun je gewoon niet een keertje toegeven dat PES een simulator is en Fifa niet. Fifa kun je daardoor leuker vinden, of juist niet.

    Er zijn zoveel dingen die Fifa niet heeft en PES wel en dan heb ik het PUUR over de gameplay aspecten. Noem maar eens een paar zaken op waarom Fifa07 realistischer is dat PES6. Die kun je gewoon niet geven. Dus of je reageert met een inhoudelijk bericht met goede en op waarheid berustende argumenten, of je reageert niet. Heel simpel.

    IceDwight, een mening is niet te controleren. Een feit wel. Jij kan Fifa realitischer vinden, maar het feit is dat het niet zo is. Als we namelijk bepaalde aspecten van het voetbalspelletje gaan bekijken, dan komt het er uiteindelijk op neer dat PES6 het voetbalspel het beste simuleert cq. nabootst.

    Dat roken slecht is voor de gezondheid is ook een feit. Er zijn echter ook mensen die het daar niet mee eens zijn. Die denken nog steeds dat het een fabeltje is en schuiven alle feiten van tafel, omdat zij van mening zijn dat het geen kwaad kan. Of ze vinden het natuurlijk lekker, maar weten dat het slecht voor ze is. Of te wel, spelen Fifa omdat ze het leuker vinden, terwijl ze weten dat PES realistischer is.

    Dus nogmaals, dat PES6 realistischer is dan Fifa07 is een feit. Dat jij dat niet vindt, dat is een mening.

    Dat ik PES6 beter en leuker vind dan Fifa07, DAT IS INDERDAAD OOK een mening.
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2006
  17. gear

    gear Red XIII

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad.. Je kan fifa wel leuker vinden.. dat ontkent jows niet.. maar het is echt geen betere simulator en dat is gewoon een feit. Alles wat voetballend is, is gewoon realistischer in pes6 en is gewoon niet te ontkennen.. daarom dus een feit en geen mening.
     
  18. Sonny

    Sonny Geiler dan neuken

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    24
    Ben ik het niet mee eens, ik vind pes echt niet realistiser dan fifa of andersom. Ik vind fifa wel lekkerder spelen.
     
  19. mark8925

    mark8925 Guest

    gaan we weer8)
     
  20. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Waarom niet dan? Damn.... Waarom beargumenteren sommige mensen hun uitspraken niet gewoon?

    PES6 is gewoon realistischer dan Fifa07. Waarom?

    - Mooiere netanimaties
    - Betere loopacties (positiespel)
    - Betere A.I.
    - Lijnrechters + scheidsrechter
    - Geen monster-uitslagen (enkele uitzonderingen daargelaten)
    - Speelsnelheid
    - Het schiet- en pass-systeem
    - Het publiek
    - De balphysics
    - De spelerphysics
    - Truckjes
    - Alles mogelijk v.w.b. opstellingen, strategieen, noem maar op
    - Velden die niet altijd 100% perfect zijn (geen biljartlakens zoals bij Fifa07)
    - Moet ik doorgaan?
     

Deel Deze Pagina