XBOX Digitale optische AV kabel

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door mhhuiting, 8 nov 2006.

1. mhhuiting

mhhuiting Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  2. forza11

forza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dolby digital 5.1 is een digitaal signaal verdeeld over 5 kanalen (3 voor, 2 achter) + de subwoofer (1), je moet een dolby digital decoder in je versterker hebben en een optische of coaxiale ingang. je kan op de achterkant kijken of je 1 van beide hebt, als je enkel een coaxiale ingang hebt kan je een converter kopen. als je een normale dobly surround set hebt zal je geen echt 5.1 surround krijgen.

3. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je krijgt op die manier echt geen Dolby Digital 5.1 ;)
    Je hebt dan gewoon het oudere, Dolby Surround (Pro Logic).
    Het is niet zo dat je dan het stereo geluid over meerdere boxen krijgt.

Ik heb zelf een Dolby Surround Pro Logic stereo, je hebt wel surround sound.
    Maar het is niet zo super als 5.1, omdat niet elk kanaal apart wordt weergegeven (voor Dolby Surround heb je trouwens geen advanced scart cable nodig ;) )

@Forza: Zo'n converter is waarschijnlijk gewoon bij de meeste elektronica zaken te koop?

4. Uriel

Uriel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je krijgt zeker weten wel dolby 5.1 geluid, er zit gewoon een optical out op die je met een glasvezelkabel op je 5.1 decoder kan aansluiten.

5. forza11

forza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    yup media markt, handyman etc.

6. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan krijg je wel 5.1 geluid. Maar op een gewone Dolby Surround set die geen 5.1 decoder heeft, krijg je nooit Dolby Digital 5.1 geluid

Ga ik daar eens een keer kijken ;)
    Ik wil die namelijk gebruiken voor mijn digitale tv decoder, die heeft alleen optische uitgang, maar mijn stereo alleen een coaxiale.
    Dan kan ik tenminste de radiozenders vanaf decoder op mijn stereo luisteren zonder dat mn TV aan moet staan.

7. mista B

mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

Leuk Bevonden:
    0
    hebben ze dara geen convertertje voor dan?:confused: van optisch naar coax misschien? kan zijn van niet hoor mja... is miss wat makkelijker voor je:9

8. p00nbob

p00nbob Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mijn surround sound set

ey mensen, ik heb probleempje en zal vast wel te easy op te lossen zijn:lol: maar ik zie hem nog niet:p

ik heb dus surround sound setje gekregen voor verjaardag O-) en nu speelt ie maar muziek af in 2 boxen....
    Ik heb geen installatie cd ofzo gekregen en als systeemvereisten staat er :
    pc met geluidskaart (heb ik:p) met 5.1 uitgang. Dat weet ik niet zeker, of ik 5.1 uitgang heb.
    Ook stat er dolby digital decoder 5.1 . Zou iemand mij dat kunnen uitleggen want dat heb ik dan waarschijnlijk ook niet:confused:

alvast heel erg bedankt en ik weet dat ik niet zoveel van computers afweet ;).

grtz_0/

Deel Deze Pagina