Bart Smit, Free Record Shop, Intertoys en diverse andere ketens krijgen allemaal centraal aangeleverd en hebben zoals ze dat zelf mooi zeggen enkele dagen nodig om de verdeling rond te krijgen en de distributie te regelen naar de winkels.
In de praktijk is echter de afgelopen 10 jaar gebleken dat ze het prima in 1 dag af kunnen as de titel maar belangrijk genoeg is, maar tot op de dag van vandaag trappen de publishers er nog steeds in.
De kleinere zaken worden bevoorraad door de diverse groothandels, waarbij de verdeling weer gaat via een door Microsoft toegewezen groothandel die dat doorstuurt naar de andere groothandels en winkels die ze rechtstreeks bevoorraden.
Om dit verhaal wat gelijker te laten lopen zijn er dus streetdates van toepassing, tevens zijn marketingcampagnes hier ook op gebaseerd dus ik snap dat bericht van MrX ook niet helemaal aangezien hij wel beter weet
Daarnaast lopen er naast streetdate contracten ook target bonussen voor groothandels ketens e.d. waar Microsoft mee kan schermen voor streetdates en dit soort contracten zijn op alle punten maar dan ook op alle punten vrij in te vullen door Microsoft in dit soort gevallen
en nu heb ik alweer teveel verklapt
snel inpakken om naar wii event te gaan \o/
Klik om te vergroten...