Primaire doelgroep voor de Xbox is volgens Microsoft 18 tot 30 jaar (ter vergelijking: PS2 is 15-25 en GC 10-18 )
En dat Xbox Live 10 euro per maand gaat kosten na het eerste jaar is pure speculatie. Mijn gok is 5 euro per maand omdat in het Xbox Live! contract staat dat het abonnement jaarlijks stilzwijgend wordt verlengt. Volgens mij kan je iets niet stilzwijgend verlengen en tegelijkertijd de prijs veranderen.
Daarnaast is het naief om te geloven dat bij Sony alles gratis is. Het model van Sony stimuleert de game-publisher juist om z'n eigen business model te bedenken. De game publisher moet bij Sony ook zelf z'n servers hosten dus reken maar dat sommige daarvoor een vergoeding willen. Voor de consument heeft dit uiteindelijk alleen maar nadelen: aparte gamertag per spel, aparte sign-up per spel, geen friends- of clanlists of optimatch functies, voice is niet standaard maar per game afhankelijk, kwaliteit van de servers/netwerkverbinding is per game afhankelijk (omdat iedere game publisher z'n eigen serverpark heeft), sommige game publishers hebben helemaal niet het budget om een wereldwijde coverage te bieden etc. etc.
Laatst bewerkt: 23 dec 2002