Microsoft jaagt op nep Live accounts

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Plagu3lord, 27 nov 2006.

  1. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk dit moet ik echt in de praktijk zien gebeuren.
    Ze gaan dus aan de hand van mijn ip zien dat ik in nederland zit
    En dan mijn 'Lord Sander USA' en 'Lord Sander Jap' verwijderen en mijn 'Lord Sander NL' account blijft bestaan. (en dat terwijl mijn usa account op een usa email adres staat en mij Jap account op een jap adres)

    Ja ja,
    Eerst zien dan geloven.
    En trouwens ik heb die accounts nu op mijn memorycard staan omdat mijn 360 stuk is en ik de hdd mee moest sturen, Maakt dat nog wat uit?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ze kunnen het zien aan de hand van het ip adres .... maar ja ik ben benieuwd wat ze gaan doen
     
  3. Plagu3lord

    Plagu3lord Fidelis ad Mortem

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er nog eens over nagedacht. Wat als een Amerikaan naar Europa op vakantie komt en hier inlogt op XBOX L!VE?

    Op het moment dat hij inlogt maakt ie dus gebruik van een buitenlands ip-adres. Het ip-adres zal dan aangeven dat hij een 'fake-account' gebruikt (aangezien hij niet in de VS is) met als gevolg een ban of verwijdering van de account. Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling van Microsoft.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2006
  4. IX NeonovA XI

    IX NeonovA XI Recreation Gamer

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar het lijkt me dat Microsoft kijkt naar het ip van de registratie.
     
  5. partyproof

    partyproof What's next?

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog steeds mogelijk om aan IP gegevens te kunnen komen, ook dus nog steeds mogelijk om meerdere accounts (US & JAP) aan te maken lijkt mij...
    Dat is natuurlijk mochten ze het idd doorzetten om secundaire (US)en tertaire (JAP) accounts te bannen die afwijken van je "primaire" IP-adres (NL)..
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Als dit waar is zou ik dat echt compleet achterlijk vinden. Internet is een wereldwijd gebeuren en dat heeft M$ maar gewoon te accepteren. Op een geforceerde manier proberen internet binnen de grenzen te houden levert alleen maar problemen op.
     
  7. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft zal er tot 22 november geen problemen mee gehad hebben.. Maar denk dat de film maatschappijen nu klagen ivm rechten e.d. sinds de introductie van de videomarketplace... Daar verschijnen straks misschien films op in Amerika die in Nederland nog in de Bios draaien...
     
  8. yojesse

    yojesse Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
    Over een half jaar weer een fake account maken dan komen....
    Dan is deze actie al lang weer gestopt.
    Of steeds weer een nieuwe maken die je 2 dagen ofzo kunt gebruiken...
    Heb zelf geen fake account kwam er nu pas achter dat dat kon (ms haalt met de nieuws er eigenlijk meer mensen bij :p)

    Grtzzz jesse
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dan moeten ook de filmmaatschappijen zich maar eens achter de oren krabben :)
     
  10. justino

    justino GTA IV addict

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik met mn USA-account inlog, dan zie ik bij mn gamercard gewoon "The netherlands" staan. dus ze kunnen dat heel makkelijk zien.
     
  11. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het helemaal mee eens. We betalen toch net zo goed 60 euro per jaar aan Live. Wij hebben toch ook een vette 400 euro neergelegd voor die 360. Maar daar schijnt MS schijt aan te hebben.
     
  12. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Dit slaat helemaal nergens op, die amerikanen hebben echt knetter veel zooi, van gratis gamerpics tot aan films. Ik heb mijn US account ook maar verwijdert nu. Ik wacht wel af of dit nieuws wordt bevestigd en anders haal ik gewoon weer mun US account van mijn mermory card af, vind dit echt belachelijk :mad:
     
  13. Plagu3lord

    Plagu3lord Fidelis ad Mortem

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gerucht dat 'fake-accounts' door Microsoft in de nabije toekomst zullen worden gebanned heeft voor veel opschudding gezorgd. Amerikaanse soldaten die in het buitenland gestationeerd zijn dreigen hun accounts kwijt te raken.

    Ook in Nederland zijn duizenden Amerikaanse soldaten gestationeerd, bijvoorbeeld bij de AFCENT (JSC) in het Limburgse Brunssum. Deze mensen wonen in Nederland en werken op de basis (Amerikaans grondgebied). Zou Microsoft het lef hebben om de helden van het Amerikaanse volk te straffen?
     
  14. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat het maar een storm in een glas water is en dat ze dat dus heus niet zo snel gaan doen, volgens mij heeft Microsoft ook nog niet eens bevestigd dat ze dit daadwerkelijk gaan doen.
    Het blijft natuurlijk afwachten maar ik maak mij er dan ook niet druk om, ik wacht wel geduldig tot het hier is.
     
  15. Dead Rising

    Dead Rising viel tegen

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik laat mn account er voorlopig gewoon opstaan.
     
  16. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ja ik ook, heb zulke mooie namen ervoor Doedel Doedel en Heldere Henk 8) En heb er nog achievements mee gehaald ook dus :+. Ach waar maken ze zich druk om, wij hollanders willen alles wat gratis is...
     
  17. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    hahahah...........ow mij god alsof soldaten nou tijd hebben om te gamen..........dit gaat echt te ver......dit was zkr highlights of the day!!!!!\o/
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft heeft gereageerd... mensen kunnen wel gewoon op live, maar ze kunnen niets dowladen dat niet voor hun bedoeld is... dus helaas geen tv of films
     
  19. Plagu3lord

    Plagu3lord Fidelis ad Mortem

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi, bedankt voor de info. Benieuwd wanneer de eerste 'workaround' boven komt drijven. Het blijft jammer natuurlijk, maar begrijpelijk is het wel.
     
  20. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    dat betekent dat je dan wel gewoon Europese content kan downloaden. Het zou helemaal mooi zijn als ze het gewoon weer terugzetten. Dan heb ik eindelijk eens een Europese account ipv amerikaans.
     

Deel Deze Pagina