[XOne] Xbox 360 Live [Vragen] - Deel 2

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxmaniaxx

    xboxmaniaxx Loyal to the game

    Berichten:
    764
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap er nu geen zak meer van. Ik heb net de war gewonnen met Cod2 en gelijk 150 gamerspunten bij gekregen. Hiermee kwam ik op de 710.

    Eenmaal het spel eruitgehaald en ingelogd op live, bleek het ineens 650 punten te zijn8)

    Heb ik wat verkeerds gedaan? Eerst stond er 710 en toen ik op live inlogde kreeg ik maar 650 :confused:
     
  2. Remcooo

    Remcooo Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    1
    Een vraagje :)

    Ik wil aan de Live Gold, en zit eens rond te kijken..Bij de winkels e.d zijn ze 60 euro voor een jaar

    Maar op ebay e.d zie je ze soms voor 30/40 euro..Waar is het goedkoopst waar ik het kan krijgen, maar ook het betrouwbaarst? :)
     
  3. DePreSsa

    DePreSsa Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    ey Fardo, ik heb net al een Thread gemaakt over mij Chello + sitecom router etc, maar ik kom er nog steeds niet uit ik heb wat gelezen hier, en ik heb de helpdesk van chello gebeld, maar zou je me misschien kunnen helpen?


    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: internet valt uit na paar minuten
    Welke provider?: Chello Classic
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:Kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:weet ik niet, op speedtest.net haal ik 3 mb download en 800 upload

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Thomson Broadband digital
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Router

    Welk router type?: SiteCom DC-202v6
    Welke firmware? ????? wtf?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Ethernet

    De Foutmelding
    niks, alles werkt perfect, alleen het valt uit :confused:


    Als ik mijn router heb geinstalleerd en ik ben online, dan kijk ik bij Configuratiescherm/netwerkverbindingen/LAN-Verbinding/status, en dan staat mijn ip van me router daar... dat klopt niet volgens mij, en ik zou echt niet weten wat ik eraan moet doen, ik heb de helpdesk ong: 10 minuten aan de lijn gehad, maar alles doet het maar het valt uit dat is echt vaag pls help me,

    bedankt!
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kan je eens testen of de connectie wel werkt zonder router?
     
  5. DePreSsa

    DePreSsa Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    nee hij werkt niet als ik hem alleen aan de modem aansluit, dan kom ik niet verder als IP bij de live test, en vorige keer kwam ik niet verder als MTU, maarja ik ga de router terugbrengen en volg de raad op van die ene gast die in me thread had gepost,
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ook als je de modem uitschakeld xbox uitschakeld en dan de modem aan zet en de 360 aanzet?
     
  7. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Dankzij die stomme nieuwe Windows Media Player 11 is Windows Media Connect 2 weg van mijn computer. Nu werkt het delen van bestanden niet op de manier dat ik wil dat het werkt.

    Mijn muziek bestanden staan namelijk niet op de Xbox 360. Alleen die standaard muziek van Microsoft met die stomme Beethoven rotzooi.

    Waarom heeft Microsoft in godsnaam WMC in WMP11 gedouwd? Nu zijn er zoveel opties niet meer beschikbaar.

    Wat kan ik doen behalve WMP11 eraf te halen van mijn computer?
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Heeft niet met live te maken ;) .. je kan de vraag het beste stellen in de media connect thread :D
     
  9. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moest net (2 min geleden) toen ik m'n Xbox aanzette een update downloaden o_O Iemand enig idee wat deze update inhoud? Het was niet toen ik een spel startte, dus het lijkt me een dashboard update.. Bugfixes? Nieuwe features? Iemand?
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    *Vga fix voor 1080p
    *Fix voor de wirless adapter
    *Fix voor de gamercard
     
  11. Remcooo

    Remcooo Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    1
    Niemand een antwoord op mijn vraag? :)
     
  12. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    nee XD

    een officieel gold-account is €60. dat hoort overal te zijn. ik zou het niet vertrouwen als iemand em op Ebay verkoopt, maar dat moet je zelf weten.
     
  13. Cabooter

    Cabooter Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds kort een Xbox 360. Xbox live deed het niet helemaal goed want NAT stond op strict. Nu heb ik een paar poorten opengezet (volgens mij:p) en nu staat hij op 'open'. Nog steeds heb ik het probleem dat, zodra ik Gears of War opstart direct te zien krijg dat ik disconnected ben. Daarna vraagt hij of ik een update wil installeren maar dat lukt niet zonder connectie. Ik baal hier wel van want ik heb me enorm verheugd op xbox live. Ik zou dan ook enorm dankbaar zijn als iemand me hiermee kan helpen.
    Morgen ga ik het ook nog proberen met een andere game van een vriend, of ie dan wel de update normaal download.
     
  14. phoenix4

    phoenix4 Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Lukt niet om te connecten met mediacenter op PC, aanmelden op xboxlive gaat wel, downloaden erop echter niet. Dit is allemaal met automatic settings, op manual werkt helemaal niets (de instellingen die ik normaal met directe verbinding gebruik). Ik gebruik nu ICS, met directe verbinding werkt alles perfect (met statisch ip), dit is alleen irritant omdat ik dan op de pc niet online ben en voor mediacenter is bij mij wel ICS nodig.

    Welke provider?: Wanadoo (is nu Orange volgens mij)
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 4mbit / 1mbit

    Modem

    Welk merk modem heb je?: -
    Modem type?: -
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Ja
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Zonealarm, alleen uitgeschakeld op het moment om connectie te testen

    Router

    Welk merk router heb je?: Sweex
    Welk router type?: LB00020
    Welke firmware?: niet bekend
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Varieert, op manual (zelfde instellinge als directe verbinding) helemaal geen connectie, op automatic wel connectie met xbox live maar geen connectie met media center pc
    Wat heb je geprobeerd?: Instelling op manual en automatic te zetten. Met beide op automatic maakt hij op het moment wel connectie met live, maar geen connectie met media pc. Met automatic heeft de xbox echter geen statisch ip dus kan je ook geen ports openen
    Waar stopt de test?: Bij automatic nergens, bij manual op DNS of IP adress
    Opmerkingen: Wat opvalt is dat bij automatic het IP op 192.168.0.*** ligt en gateway op 192.182.0.1, terwijl als ik met manual settins direct contact maak het IP 192.168.2.*** is en de gateway 192.168.2.1 is.

    Edit: Nu geprobeerd de automatic IP settings over te nemen en als manual neer te zetten. Op deze manier lukt het connecten met live ook. Ik kan in mn router settings

    http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Sweex/LB000020/Xbox_Live_360.htm

    helaas alleen ports openen in een 192.168.2.*** formaat, terwijl er nu een 0 op de plaats van de 2 staat. Dit veranderen in de ip settings zorgt er dan weer voor dat ik geen connectie krijg.

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Bij automatic settings staat de DNS op Strict

    Al met al geen eenduidig probleem dus. Ik zou echt onwijs graag alles aan de praat krijgen, want als dit allemaal lukt koop ik media center in de winkel (heb em nu om uit te testen maar dat verloopt binnen 60 dagen), en aangezien mn hdtv over een paar dagen binnen komt en media center de enige manier is om HD content af te spelen atm zou het fijn zijn als alles werkt. Het doel is dus eigenlijk om dat media center aan de praat te krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2006
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @phoenix - je moet een switch of hub kopen, zodat je je router gaat gebruiken ICS + Router geeft problemen
     
  16. phoenix4

    phoenix4 Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe sluit ik dat dan aan? Want ik moet nog wel een verbinding tussen mn pc en xbox hebben voor dat media center gebeuren namelijk. Is dat niet met ICS mogelijk? Xbox live zelf is niet belangrijk, daarbij kan ik altijd de directe kabel naar mn pc in mn xbox stoppen.
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dat gaat via de router .. ics is als je alleen pc hebt en geen router hebt (dus als je je internet wilt delen).. zie verder de media center thread over media center specifieke vragen :)

    modem --> router --> switch --> pc 1
    modem --> router --> switch --> xbox 360

    met router + ICS is dit niet mogelijk omdat je pc je xbox 360 dan niet kan vinden
     
  18. phoenix4

    phoenix4 Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor de hulp tot nu to. Die Sweex router heeft volgens mij een ingebouwde hub/switch, dus als het goed is zou ik gewoon een directe verbinding met mn router naar mn xbox kunnen leggen, en zo ook verbinding krijgen? Ik weet zeker dat de verbinding dan zal gaan werken, maar kan ik via mn xbox dan ook bij mn pc?

    Ik heb nu een router beneden staan en ik zit zelf op zolder. Met jou oplossing zou ik dus een extra kabel (20-30m) naar boven moeten trekken. Heeft dit geen gevolgen voor de snelheid aangezien ik wel HD video wil streamen

    En is dit ook een mogelijke optie?: Ik koop een switch die ik op mn kamer zet. In de switch gaat de internet verbinding van beneden (router is dan verbonden met de switch), en met die switch laat ik een connectie naar mn pc gaan en een connectie naar mn xbox. Werkt dat?

    Dat 2e zou veel beter zijn, want dan hoef ik geen kabel van 30m te kopen, en aangezien de kabel die er nu ligt in de muur zit zou die 2e kabel verschrikkelijk in de weg liggen.

    Met die 2e optie zou het er zo uit komen te zien dan

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2006
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als je router meerdere ports heeft dan kan je gewoon een directe connectie gebruiken kom je poortjes te kort of heb je geen zin om een tweede kabel te trekken dan kan je er inderdaad een switch bij kopen ... zoals je plaatje aan geeft
     
  20. phoenix4

    phoenix4 Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok mooi, vanmiddag even een switch halen dan maar. Is nog goedkoper ook, want ik heb nog 2 kleine utp kabels liggen en die van 30m zou ik nog moeten kopen. Ook zal zo'n lange kabel niet makkelijk weg te werken zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina