De belangrijkste verschillen tussen de M71 en N71 tegenover de R71 zijn:
M71/N71 R71
6000:1 5000:1 (Contrast ratio)
2x HDMI 1x HDMI
Verder hebben de N en M 71 een beter paneel (en dus mooier beeld) dan de R71
En heeft de N een groter kleurberijk dan de M (en R) terwijl de M dan weer 100Hz. heeft. (wat bij een lcd anders is als bij een beeldbuis tv)
Ook werkt dat 100Hz. niet goed met de xbox360 en met dvd's schijnt het ook niet mooi te zijn. Als laatste moet je weten dat de 100Hz. op de M71 een gloednieuwe technologie is en dat de technologie niet altijd doet wat hij op papier zou moeten doen
Overigens moet ik mijn mening over de N71 nog even bijstellen.
Ik stond namelijk gister een een winkel die zowel de N71 als de R71 had staan (allebij in 32'') en de N71 zag er echt veel mooier uit kwa kleur (ik heb niks aan de afstellingen kunnen doen dusdaar kan ik niks over zeggen maar de N71 zal zowiezo mooier presteren op gebied van kleur.
Ook had je bij de N71 echt het gevoel naar de natuur te kijken (zag er 3d uit) (ze draaide daar een natuurbeelden demo) En leek het bij de R71 veel platter op het scherm te liggen (als een foto)
Conclusie:
Ik ga denk ik toch maar voor de le32N71b (en dan wel voor 31 December
Zodat er nog een 140 euro vanaf gaat door de actie van Samsung)
Want ik heb helemaal niets gezien van het hele dynamic dimming gezeur
(enige nadeel was wel dat de N71 tegen het plafond stond en de R71 wel gewoon op normale hoogte, dus ik ga eerst ook nog even bij andere winkels kijken)
Dus Flamingo ik zou je adviseren om ook is naar de N71 te gaan kijken.
Want hij geeft en een heel mooi beeld en hij ziet er heel strak uit. (zeker met de voet die erbij zit)
Laatst bewerkt: 1 dec 2006