VGA <-> DVI-I

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nappa, 3 dec 2006.

  1. Nappa

    Nappa Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze Philips tv: 42PF9956
    Ik heb de xbox 360 met deze kabel:
    [​IMG]
    Een kabel met 6 tulpen en een switch van TV naar HDTV

    Nu heeft onze tv GEEN HDTV ingangen.. alleen 3 scarts ingangen en een DVI ingang.
    Nu heb ik een kabeltje .. waar de groen/blauw/rood tulpen in kunnen die op VGA gaat .. maar omdat VGA niet in de tv kan .. heb ik deze erbij:
    [​IMG]

    En de rode en witte tulp van het andere setje .. zit ook in de ingangen naast DVI .. voor het geluid.

    Als ik de xbox aan zet en de tv op DVI kanaal zet .. krijg ik het geluid van de zender NEDERLAND 1 en ik krijg zwart beeld met de melding .. beeldformaat niet beschikbaar.

    IK ZIT ECHT AL ZO LANG TE KUTTEN HIERMEE EN IK SNAP ER NIETS MEER VAN MENSEN MENSEN MENSEN PLEASE HELP MIJ!!

    Nappa
     
  2. cubegirl

    cubegirl Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    t'is erg omslachtig.

    ik neem aan dat je een philips tv hebt.
    het beeld vind je als je in het menu voor pc kiest.

    het geluid van de 360 zit op het avkanaal.
    dus zet eerst de tv op dat avkanaal en doe dan menu en kies voor pc...en hoppa
    HDmodus :)
     
  3. Nappa

    Nappa Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    uhhhh... ik denk niet dat je mij helemaal begrijpt!

    Ik heb niets te maken met een computer ofzo.. ik wil gewoon kunnen spelen met HDTV op PAL60 en Gears of War kunnen spelen.
     
  4. cubegirl

    cubegirl Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    het is een philips lcd tv.

    lees je handleiding van je tv, het scherm is te gebruiken als pcmonitor.

    je sluit je 360 dus als pc aan op de tv.

    en dan ga je naar het menu van je tv waar je alle kanalen kan kiezen...dus de scartkabelkanalen (ext1, ext 2) hd en daar staat duidelijk ook pc.

    die moet je dus kiezen..en dan heb je beeld.

    die 2 geluidkabeltjes plug je in aan de zijkant van je tv en dat geluid zit op het avkanaal.

    dus je zet eerst je tv op av...das 2 kanalen teruggaan van 0 ofzo, dan ga je met je remote in het menuutje en kies je pc en je bent vertrokken.

    eerlijkwaar, als ik het kan uitdokteren met wat experimenteren, dan moet het jou ook lukken ;-)
     
  5. Nappa

    Nappa Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou kijk .. er staat geen pc tussen.. dit zijn mijn opties :

    TV
    EXT1
    EXT2
    EXT3
    DVI-I
    SIDE
     
  6. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe sluit je een pc aan op een monitor/lcdtv?
    Juist, Met DVI(-I) of VGA

    En als je slim bent koop je een VGA HD-AV kabel van microsift en sluit daar dat VGA naar DVI adaptertje op aan en prop het geheel dan in je TV.
    Dan hoef je alleen nog de juiste resolutie te kiezen in het systeem tabblad van de xbox360 en je kunt HD Gamen. (ik geef geen garatie dat het werkt)

    (En waarom ben je zo stom geweest een Phillips tv te kopen zonder eerst is na te vragen of die wel geschikt was voor de 360?)
    (Ow en verwacht van mij geen enkel goed woord over Phillips op audiogebied of in het algemeen)
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2006
  7. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Allereerst is het een plasma en ten tweede werkt dat app. met een resolutie van 852X480, dus je zult wel beter beeld hebben dan op een gewone conventionele tv, omdat je nu een scherm hebt met een "iets" hogere resolutie, maar HD is het dus niet omdat je de minimale 720p(1280x720)niet hebt. En wat betreft de melding die de tv geeft, kunnen 2 dingen zijn. De manier waarop jij het hebt aangesloten en dan met name de dvi-adapter of het feit dat je dat toestel 1280X720 wilt laten spelen terwijl hij dat helemaal niet aankan, normaal gesproken zou het toestel dan moeten/kunnen downscalen, als hij dat dus niet doet zou het zoals hierboven gezegd in de manier van aansluiten kunnen zitten. Als ik zo naar je dvi-->vga adapter kijk heb je volgens mij de verkeerde adapter. Je hebt een dvi(analoog)-->vga adapter nodig, die analoge dvi naar vga adapter heeft minder pinnetjes. Er zijn bij DVI namelijk verschillende smaken. DVI-I, DVI-A, DVI-D.
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2006
  8. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah vandaar dat ik hem niet vond op kieskeurig.nl (stond op zoeken naar lcd tv)

    Deze TV is idd niet HD-Ready
    Wat inhoud dat als je deze tv voornamelijk voor het gebruik met de xbox 360 hebt gekocht, Je een ernorm dure miskoop hebt gedaan.

    De beste beeld kwaliteit met de xbox 360 die je op deze tv kunt krijgen is met de Advanced Scart Kabel van MicroSoft. (Mits je tv wel een RGB Scart aansluiting heeft.)
     
  9. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongen met ongeveer hetzelfde probleem

    Ik heb in de link hierboven al eens op een andere site uitgelegd hoe de problemen op te lossen zijn met Philips TV's, misschien heb je er wat aan.

    Ik moet overigens naar het 'Hard Disk' kanaal gaan om Xbox 360 beeld te krijgen
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2006
  10. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    De advanced scart kabel is idd de meest voor de hand liggende en makkelijkste optie wat betreft aansluiten, alleen zal hij dan dat kleine beetje winst in resolutie niet kunnen halen en daarnaast is aansluiten middels analoge component video altijd hoogwaardiger.
     

Deel Deze Pagina