Xbox360 Systeem Update

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tomaatje, 25 nov 2006.

1. tomaatje

tomaatje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Sinds een weekje eindelijk mn 360 kunnen kopen, verlopig doet iet het nog :lol: .
    Ik heb dus Zo'n limited edition box waarbij het spel splinter cell double agent bij zit.

Ik weet Sinds kort dat je je XBox kunt upgraden via een aansluiting via internet (niets hierover in de handleiding) en het schijnt dat je min of meer verplicht bent om XBox live silver te hebben om die updates te kunnen ontvangen. Het spel splinter cell werkte trouwens pas na zo'n update via internet. Toen ik de cd er voor het eerst in deed en geen internet verbinding had wilde het spel zelf de 360 updaten wat ook tot een van de mogelijkheden behoort schijnt het.

Toch zit mij het volgende dwars,

Ik zou graag net als bij windows controle over de updates willen hebben zodat ik zelf kan bepalen of ik wil updaten of niet. Ook zou het handig zijn om een oude update te kunnen downloaden, een goed voorbeeld was de herfst update waar een aantal 360's vast liepen en niemand meer kon terug vallen op een download van een internet site.

Ook zou ik graag willen zien op de xbox360 wat voor update versie ik heb gedownload.

Tevens zou het fijner zijn als ik de xbox360 update kon downloaden van de microsoft website. Eerst dacht ik dat de zipfile die je kunt downloaden van de backwards compatibility lijst zowel de aanpassing voor de emulator bevatte als zowel een totale systeem update.

Helaas bleek na een telefoontje dat niet het geval te zijn. Zonde want nog lang niet iedereen heeft zn 360 permanent op het internet aangesloten.

Een cd bestellen via microsoft kan ook maarrr je moet dan wel in het bezit zijn van een creditcard of visa.

Kortom waarom niet de updates beschikbaar stellen zodat men die ook zelf op cd kan branden ook handig in geval van nood.

Een gebrek aan vertrouwen denk ik want stel je eens voor dat men zelf de updates gaat aanpassen e.d.

Nog een klein detail wat mij opviel, niet dat het gauw zal gebeuren hoop ik voor iemand maar het is vrij eenvoudig om de hardeschijf van de 360 te formateren dag games,downloads, e.d. , waarom niet een extra beveiliging met een password of iets dergelijks.

Het is tenslotte een familie spel computer he'

Als laatste hier nog een link over het updaten van de 360

http://www.techlore.com/article/15681/;jsessionid=CB5C410983ABBBE9683078EEE4AA109F

ben benieuwd naar de reacties :)

Laatst bewerkt: 25 nov 2006
  2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Poeh, dat is toch zeker de meest indrukwekkende "eerste post" die ik ooit iemand op dit forum heb zien maken. :)

Je kunt trouwens bij de system settings wél zien welke firmware je xbox heeft. Maar niet vooraf welke update je op het punt staat te downloaden.
    De laatste updates staan inderdaad wel vaker op de dvd's van de nieuwste games. Maar dan ben je weer verplicht die te kopen. Ik vind jouw idee goed, maarja, ik denk dat dit betoog misschien meer effect zou hebben gehad op het forum van xbox.com. :eek: Wij kunnen enkel ja of nee knikken.

3. tomaatje

tomaatje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja kijk zo'n 360 heeft natuurlijk een flash rom nadeel daarvan is dat als er ook maar iets niet goed gaat tijdens het schrijven naar de flash rom is het einde verhaal voor de eindgebruiker die maar weer microsoft moet bellen en zelf weinig meer kan doen.

Daarbij komt ook nog is dat we mogen hopen dat de flashsoftware die op de CD's van de games wordt geleverd ook 100% werkt. wat als je net je 360 hebt geupdated en je wilt net je nieuwe spelletje spelen die even doodleuk weer je 360 systeem gaat updaten met bepaalde gegevens die weer voor dat spel noodzakelijk zijn. op zich een goede zaak maar toch.

Laatst bewerkt: 25 nov 2006
  4. Zeemeeuw_5

Zeemeeuw_5 8800GTS

Leuk Bevonden:
    0
    Je krijgt automatisch XboxLive Silver als je je console op het internet aansluit.

De reden dat Microsoft niet de mogelijkheid geeft om terug te vallen op een oude firmware-versie en waarom de updates ook verplicht zijn, is best begrijpelijk. In de toekomst zal het ongetwijfeld mogelijk worden om de 360 om te bouwen, zodat je gedownloade games kan spelen. MS kan dan in zo'n update een code verwerken die bepaalde hacks ongedaan / onschadelijk maakt. Als je dan denkt slim te zijn door je omgebouwde Xbox gewoon niet te updaten heb je het mis. Als je ervoor kiest om de update niet toe te passen wordt je profile namelijk automatisch uitgelogged, zodat je het opslaan van je spellen of online gamen wel kunt vergeten. Je kunt je 360 natuurlijk niet online zetten, maar dan mis je wel het leukste deel van de hele console. Als Microsoft de mogelijkheid zou geven om een oudere firmware-versie te installeren, zouden de mensen met een omgebouwde 360 dus wel gewoon online kunnen spelen, en alle andere functies kunnnen gebruiken.

Deel Deze Pagina