Komt shenmue 2 nou wel of niet uit voor de Xbox want ik heb gehoordt van wel maar is dit nou waar of niet want ik heb ook gehoord dat dit niet zo was?(evt. in de US wel?) En zo ja is het wat en wat voor spel is het eigenlijk?(screens, site's e.d.)
koop een 2e hands dreamcast en even goedkoop shenmue 1 en 2, dan kan je al meteen gamen, en als je met shenmue2 begint snap je d'r geen ruk van, ik mot shenmue 3 hebben, NU!
Maar ist waar wat Kaliet zegt nou tenminste dat je het eerste deel echt moet hebben gespeeld om het te kunnen begrijpen. (kdink dat ik toch wel een doorgewinterde gamer ben en dat ik dus niet zoooo'n probleem heb met begrip van spelletjes.)
Nee, je krijgt eerst een overzicht van de gebeurtenissen in deel 1 (kan WiXX dit even bevestigen?) en je hoeft verder weinig te weten over de gameplay zelf. Ik vond #1 op de DC echt fantastisch en heb deel 2 expres niet gekocht om hem dan juist op de Xbox te kopen. De Xbox release was alleen enorm uitgesteld maar aanstaande maart zit ik dan ook weer aan de Xbox+TV gekluisterd
Je bent Ryo Hazuki, je vader is vermoord en je gaat op zoek naar Lan Di, de moordenaar. Third Person view. In dorpjes/steden/industriegebieden ga je op zoek naar aanwijzingen en je kan aan iedereen dingen vragen. Het is een vrij levendige wereld met ook vershcil in dag en nacht (zo moet je ook weer naar een slaap/verblijfplaats toe). Het is erg moeilijk om alles zo ff uit te leggen, maar het is naast een soort adventure ook een actie game. Zo zitten er wat mini-games in maar ook ech tvechten (je leert moves etc) en de zogenaamde QTE's. Quick Tag Events. Daar komt opeens een knopje in beeld die je moet indrukken (bv tijdens een gevecht) en dan ontwijk je bv een slag. De ene keer vecht je volgens QTE (dus gewoon zsm op een knopje rammen zodra die in beeld komt) en de andere keer meer via het Dead or Alive principe.
Als er ook een optie was om de stemmen in het japans te horen dan had ik hem 100% zeker gekocht maar helaas... Ik vond deel 1 op de dreamcast erg leuk maar de saaie stemmen daarin (engelse dub) waarin echt hinderlyk. Ik heb trouwens de amkers van het spel dit laten weten via email, dat ik het zonde vind dat de optie om het in het japans te spelen ontbreekt, maar geen reply op gehad. Maybe dat als www.xboxworld ze een mailtje zou sturen dat ze dan wel willen ingaan op de vraag waarom ze de japanse taal er niet by in hebben gelaten... Zou mooi zyn als je gewoon kon kiezen tussen 2 audiotracks, zoals by dvd's.
Als ze dat doen dan moette ze het spel bijna dubbel maken (niet???) en dan zou het waarschijnlijk niet meer op 1 DVD geraken.