Ik vind rank niet erg belangrijk, maar het kan wel een grote factor zijn in het aantal uren dat je een spel leuk kan blijven vinden... sommige spellen hebben namelijk een heel leuk rank systeem, waardoor je het echt leuk vind meer te spelen, al kom je niet veel hoger.
Een paar voorbeelden die voor mij gelden waren:
pgr2, hier kreeg je gewoon je kudos per online race... dit werkte zo leuk dat je gewoon voor jezelf een doel stelde per dag, bijvoorbeeld 20000 kudos , na een tijdje ging je een rank omhoog en dat voelde erg bevredigend(niet TE letterlijk nemen
) Pgr3 had een minder verslavende online, terwijl het dat wel had kunnen zijn, juist met die mooie hd grafics erbi,, en de toch zeker goede banen.
Halo2, het was gewoon ronduit gezegd FUCKING vet om dat spel te spelen, ook ranked, je speelde een aantal uur, er kwamen vrienden in je room (die je ook nog onbeschadigd kon overdragen als je zelf weg moest(ode aan Bungie)) er kwamen meer vrienden later online totdat je een vette room had.. daarna ging je gewoon leuk even competetief ranked spelen met vrienden, btb met 8, mcm/dm/ts of weer btb met 4, double team met 2, of gewoon even in je eentje knallen in rumble pit of hth. Nogmaals, als 1 spel verdient het beste online systeem te hebben dan is het halo2, dat systeem was echt perfect(qwa met vrienden spelen/swappen tussen ranked en free) Hier kunnen nog heel veel spelmakers van leren. Wat me eigenlijk ook weer een beetje tegenvalt dat niet meer developers het niet proberen die ook in te voeren, want sommige games hebben gewoon een K*Tsysteem, terwijl de game zelf(als je er eindelijk een hebt)wel leuk is.
Najah,... einde pleidooi.
Klik om te vergroten...