1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Is je rank nou echt zo belangrijk?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BigSyke, 7 dec 2006.

  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik ben nieuw op forum en zit beetje te lezen en zie bij veel games een discussie over het ranked spelen met vrienden.

    Nou vraag ik mij af, is dit nou zo belangrijk? Als je met vrienden speelt kun je toch unranked spelen? En bij unranked kun je dan toch spelen op de winst van de match.

    Dan speel je solo toch ranked? dan komt het iig aan op individuele skill. Dat matchmaken is juist bedoeld volgens mij om mensen van hetzelfde niveau tegenover elkaar te zetten voor spannende battles. Niet om zo hoog mogelijk aantal punten te halen.

    en als je dan heel hoog ranked, wat heb je daar dan aan?
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Helemaal geen bal ;)

    Maar het kan het competitie gevoel verhogen.
    Maar das is meer voor de hele fanatieke gamers denk ik, want persoonlijk kan mijn rank en gamerscore mij gestolen worden :D
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    nog een vraag over die gamer zones.

    Op zich vind ik het idee wel leuk, maar kun je die zone per spel instellen?

    Voorbeeld: stel ik ga call of duty 3 spelen en vind het zo'n geweldig spel dat ik het fanatiek speel en in de "pro gamers" zone thuis hoor.

    Aan de andere kant leen ik van iemand need for speed carbon. Met racegames heb ik weinig ervarig en ik wil een potje voor de fun spelen terwijl ik het spel geleend heb. Kan ik dan mezelf in de "recreation zone" plaatsen voor NFS: Carbon?
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je kan je zone elk moment aanpassen, maar niet per game instellen
     
  5. Morridin

    Morridin Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk boeit het me ook niet hoe hoog ik in de ranked lijsten sta, maar ik vind het wel leuk om te zien wat mijn stats zijn over al mijn gespeelde potjes, zoals aantal chainsaws in gow.
     
  6. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    soms ben ik echt bij iemand een spel aan het spelen, en dan zegt ie doe ff dat dan gaat me gamerscore omhoog. dan denk ik ook: je gaat toch geen saaie dingen doen voor digitale puntjes.
     
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Haha weet precies wat je bedoeld Borix.

    Speelde vroeger Battlefield 2.

    Nooit echt hoge rank gehaald, maar sommige mensen....

    Die spelen het spel niet eens voor hun plezier maar voor die punten :confused:

    Ik ben ook fan van roleplaying games en heb ps2 met kingdomhearts.

    zag laatst een forum waar iemand bijna 800 uur hetzelfde poppetje versloeg om te leven, zodat als hij uit het tutorial gedeelte kwam in het echte spel hij level 99 was.

    Dan denk ik hmm 800 uur alleen voor dat. Ik vind het knap dat je de discipline hebt, maar was het nou echt 800 waard waarin je het spel echt had kunnen spelen? waarin je had kunnen gaan werken en veel geld had verdiende? of waarin je met je vrienden/vriendin leuke dingen had kunnen doen
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Ik vind leaderboards altijd wel leuk. Met GRAW is het me bijna gelukt om in de top 100 van Solo Elimination te komen. Dat was ook mijn doel. Het geeft wel een soort van trots vind ik, om bij de beste 100 van de wereld te horen. Met PGR3 racete ik ook echt puur voor m'n rank (# 40 van de wereld ofzo nu) en natuurlijk the Race Against The Clock mode in PGR3. Het is echt een soort van opluchting als je een wereldrecord te pakken hebt :)

    Maar natuurlijk doe ik dit niet alleen vanwege de rank. Gamen is ook mijn hobby, en ik vind het gewoon leuk om te doen. Maar nog wel 100x liever met Friends spelen dan ranked!
     
  9. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    ja die zone connect die dan met spelers dat die ook die zone hebbe?
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @the hammer - ja
     
  11. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal wel een domme vraag zijn hoor maar wat is dan precies het verschil tussen een ranked match en een player match? :confused:
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    weet het niet zeker, maar volgens mij verdien je met player matches geen punten en met rank matches kun je opklimmen in de ladder?
     
  13. woolyonline

    woolyonline I will kill you!!

    Berichten:
    929
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind rank niet erg belangrijk, maar het kan wel een grote factor zijn in het aantal uren dat je een spel leuk kan blijven vinden... sommige spellen hebben namelijk een heel leuk rank systeem, waardoor je het echt leuk vind meer te spelen, al kom je niet veel hoger.

    Een paar voorbeelden die voor mij gelden waren:

    pgr2, hier kreeg je gewoon je kudos per online race... dit werkte zo leuk dat je gewoon voor jezelf een doel stelde per dag, bijvoorbeeld 20000 kudos , na een tijdje ging je een rank omhoog en dat voelde erg bevredigend(niet TE letterlijk nemen:p) Pgr3 had een minder verslavende online, terwijl het dat wel had kunnen zijn, juist met die mooie hd grafics erbi,, en de toch zeker goede banen.

    Halo2, het was gewoon ronduit gezegd FUCKING vet om dat spel te spelen, ook ranked, je speelde een aantal uur, er kwamen vrienden in je room (die je ook nog onbeschadigd kon overdragen als je zelf weg moest(ode aan Bungie)) er kwamen meer vrienden later online totdat je een vette room had.. daarna ging je gewoon leuk even competetief ranked spelen met vrienden, btb met 8, mcm/dm/ts of weer btb met 4, double team met 2, of gewoon even in je eentje knallen in rumble pit of hth. Nogmaals, als 1 spel verdient het beste online systeem te hebben dan is het halo2, dat systeem was echt perfect(qwa met vrienden spelen/swappen tussen ranked en free) Hier kunnen nog heel veel spelmakers van leren. Wat me eigenlijk ook weer een beetje tegenvalt dat niet meer developers het niet proberen die ook in te voeren, want sommige games hebben gewoon een K*Tsysteem, terwijl de game zelf(als je er eindelijk een hebt)wel leuk is.

    Najah,... einde pleidooi.
     
  14. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    dus het enigste verschil is dat je bij ranked wel speeld voor een plaats op een enorm(!!!!!!!!!) lange ladder....?
     
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    en blijkbaar kun je dan ook met je vrienden spelen en anders is het lastig met je vrienden te spelen op ranked als die een veel hogere of lagere rank hebben
     
  16. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Niet als ze bij je in het team zitten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2007
  17. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach het hele rank gebeuren is eigenlijk een beloning voor een zinloze bezigheid als gamen :cool:
    Het is gewoon leuk dat je toch het gevoel hebt dat je iets definitiefs (gamerscore is forever) hebt berijkt en teglijkertijd een leuke tijd hebt gehad. Je wilt toch ook de troffe voor beste modelvliegtuigvouwer van de buurt als het je hobbie is :+
     
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ik neem aan dat die rank gebonden is aan je account.

    stel nou dat ik bij een shooter een clan join.

    Kan ik dan hun tag voor mijn naam zetten? Of moet ik nieuwe account maken en mijn ranking verliezen?
     
  19. gsforlife

    gsforlife Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Rank maakt voor mij niet echt uit, tenslotte gaat het om het plezier die je beleefd tijdens het spelen :)
     
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Allebei de voorbeelden zijn precies mijn pleidooi!!! :thumbs: :thumbs:

    Echt waar, vanavond weer een potje Gears online zitten gamen maar de "rush" die Halo 2 online had is er gewoon niet... Je gaat van potje naar potje en thats it...
    PGR2 zelfde verhaal, iedere seconde online deed ertoe en bij deel 3 heb ik dat gewoon niet....
     

Deel Deze Pagina