De HDTV thread [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is misschien wel een mogelijkheid dat je hem in HHW zou kunnen afhalen, alleen voor de afgesproken prijs zoals ik hem je gegeven heb zou je dan naar hoorn moeten komen om het op papier te zetten. Hoe graag ik ook wil, we nemen van niemand nooit niet een lcd terug met een defecte pixel. Zoals ik uitgelegd heb is het iets wat met de techniek mee komt en iets wat niet te garanderen is. Tenzij je een bepaalde hoeveelheid pixels bij elkaar hebt binnen een bepaalde afmeting, in dat geval zal samsung nederland of een ander merk stappen ondernemen. De winkels die echter wel een scherm terug nemen doen het uit een soort coulance regeling en het erge daarvan is, is dat de volgende klant die het zelfde model scherm koopt, de kans loopt een scherm te krijgen die bij een klant thuis heeft gestaan en defecte pixel(s) heeft. Ik weet dit omdat er geen een fabricant is die een lcd terug neemt vanwege een of 2 dode pixels en deze schermen dus gewoon weer in de voorraad belanden. Daarom doen heel veel mensen ook niet moeilijk bij de aanschaf van een lcd die aangestaan heeft, what you see is what you get. De kans dat er pixels sterven is bij de eerste ingebruikname namelijk het grootst, het is echter niet te zeggen binnen hoeveel uur. Dus heel eerlijk gezegd: Als je een winkel kan vinden waar je het scherm voor die prijs kan krijgen en je ook nog eens de mogelijkheid krijgt om hem te ruilen indien er een dode pixel inzit, DOEN!
     
  2. ZeMMiK

    ZeMMiK Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar is die dan.. De Sony Bravia KDL32S200. In de meeste winkels voor 1399..sommige zelfs 1599!!! Bij mediamarkt 1129.-!
    Dat is een prijs die ik er voor wilde betalen. Op 720p met een Xbox360 waanzinning!! Geen last van Ghosting en gruwelijk mooi beeld.
    Analoog ben ik minder tevreden, kleuren niet mooi en beeldkwaliteit is erg wennen. Ook DvD viel mij een beetje tegen, maar ja het is voor namelijk voor Gaming en daar voldoet die in.

    foto hier http://zemmik361.spaces.live.com/

    Geluid is ook best powerfull en je kan er een koptelefoon op aansluiten en je kunt makkelijk aan de zijkant een PS2 of andere tulp erin stopppen.
    Voor de rest 2x scart en (1x dvdrecorder en 1x mediacenter) en HDMI poort nog vrij.
     
  3. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    mooie tv

    he Morridin en Bianconero, wat zijn jullie bevindingen met de JVC 32x70b na een paar dagen?? en ga je deze JVC nemen ofniet Bian?? je zou toch ook een Philips op proef krijgen??
     
  4. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Mooie tv alleen de instellingen uit de doos zijn echt afgrijselijk. Met een paar veranderingen in de instellingen kan je echt een zeer goed beeld krijgen voor dvd's en tv is ook nog goed te doen :)
    Probeer eerst alle "beeldverbeteraars" uit te zetten bij de gevorderde beeldinstellingen, ik heb het getest en deze zijn vrijwel allemaal slecht voor de beeldkwaliteit en het detail. Als de tv in een niet al te fel verlichtte kamer staat kun je ook de backlight dimmen dmv energy saving stand. Daarna kun je nog een beetje spelen met het contrast, scherpte, kleur etc. Veel plezier ermee ;)
     
  5. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Franzzz en andere,

    Er is nog een ding dat mij tegenhoud NU een HD TV te kopen.
    En dat is het feit dat er hier in huis flink verbouwt word.
    Mijn vraag is dan ook:
    Kan bouwstof (stof als heel fijn zaagsel enz.) en fijnstof, Schadelijk zijn voor een LCD TV?
    Want als dat zo is, Is het dan niet verstandiger om te wachten met de aanschaf? En zo ja hoe lang dan?

    Dit mag allemaal wat Raar klinken maar ik weet niet of ik mijn Zus en haar vriend (hij verbouwd hier) serieus moet nemen ls zij zeggen dat ik moet wachten met een tv te kopen omdat ie volgens hun snel sruk zal gaan en hij dan niet zal gemaakt worden omdat ie stuk is gegaan door de stof.

    Ik heb nu een vrij oude tv staan die ik vaak heb genegeerd bij het schoonmaken van mijn kamer en die ook nog op mijn kamer stond toen er op mijn kamer werd verbouwd maar die doet het nog gewoon. (nog wel dan)

    Het ergste is dat de vriend van mijn zus niet kan zeggen hoelang ik dan moet wachten met het kopen van een nieuwe tv als de verbouwing klaar is.
    Daarom vertrouw ik hem ook niet helemaal, Ook omdat mijn zus (en hij, toen hij toen hij hier tijdelijk inwoonde) altijd een hekel heeft(hebben) gehad aan mijn hobby (gamen) en me mischien daarom nu probeert dwars te liggen.

    Ook zegt me zus dat als zij bij hun thuis de tafel afstoft en ze zich even omdraait en weer terug kijkt de tafel al weer vol stof ligt,(bij hun is het hele appartement eerst verbouwd voor ze erin gingen) Ook dat geloof ik niet omdat ik eczeem heb en mijn handen heel snel uitgedroogt raken in een omgeving waar veel stof is. Echter ik had daar geen last van toen ik laast een hele dag bij hun was. Ook heb ik geen stof aangetroffen op de bijzet taveltjes naast de bank en ook niet op de grond tussen de 2 banken.
    Ook hebben hun gewoon een tv in de huiskamer staan en als ik ze daarop wijs als ze weer tegen me zeggen dat ik moet wachten met de aanschaf van een nieuwe tv, Dan zeggn hun ja maar dat is een oude en als die stuk gaat kopen we een nieuwe.

    Ook mijn tft computer monitor die terwijl ook op mijn kamer gewerk werd beneden stond doet het nog steeds, Mijn xbox360 is wel stuk gegaan (toen deze ook beneden stond) maar dat komt volgens mij gewoon omdat het een launche console was.

    Ik hoop dat ik snel een zinnige en eerlijke reactie krijg.
    Zodat ik zo snel mogelijk een beslissing kan maken.
     
  6. Asharith

    Asharith Active Member

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou wel uitkijken met een grote hoeveelheid fijnstof. Vooral bouwstof heeft de eigenschap overal tussen te gaan zitten en kan zich in je tv nestelen. Het scherm wordt warm en kan zijn warmte hierdoor misschien wel niet goed kwijt met alle gevolgen van dien. Dat je oude tv heeft waarschijnlijk een normale oude beeldbuis en is wat robuuster.
     
  7. ZeMMiK

    ZeMMiK Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    to benson.. inderdaad ik heb nog de standaard instellingen en die moet ik veranderen. alles is heel fel.en thx for je reply.
    To Lord Sander: Bouwstof is heel verraderlijk. als je verbouwingen voorbij zijn dan min 1 week wachten en daarna kun je je spul pas neerzetten.
    vooral freezen in (gips)muren geeft een stof die pas na 1 week is uitgedaald.
     
  8. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    Of ik deze jvc neem hangt af van de philips die ik krijg, wanneer ik die philips krijg is even onduidelijk omdat die net uit de winkel verkocht is (kan mss wel 2 weken duren).

    De jcv gaf zelfs beter geluid dat mijn crt, heeft een mooi design. Om een goed oordeel te kunnen geven wacht ik even op die philips. Maar al met al denk ik dat de jvc geen verkeerde keuze is.
     
  9. wiebe87

    wiebe87 Xdicted

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Reem

    Reem Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Die 32R71 voor 750 is een goeie prijs! En R71 model is prima toestel. (De N71, M71 en F71 zitten er boven, maar toch is de R71 goed)

    Edit: Oh maar heb je dit wel gelezen...klinkt bekend, heb er volgens mij iemand anders al eens over zien schrijven:

     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2006
  11. wiebe87

    wiebe87 Xdicted

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    nee had het nog niet gezien....jammer hoor dat dat de reden is van zo n lage prijs!

    ga geen waarschijnlijke rotzooi kopen voor zo n groot bedrag.

    dan maar de Samsung LE32S71B , evenduur op internet, maar ja net iets minder goed ofzo...
     
  12. super vinkie

    super vinkie Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    een kleine discussie van een pagina of wat geleden heeft me toch weer aan het twijfelen gebracht. Wie kan mij helpen om de keuze tussen plasma en lcd te maken (ik wil analoge tv houden, maar voornamelijk heeeeel veel gamen met m'n 360)
     
  13. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand waarom PIP het niet doet op mijn le32r72b? Er staat "niet beschikbaar" als ik er op druk.

    Heb het ook nog nooit gebruikt..
     
  14. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    De reden dat pip niet werkt(je kunt het althans niet selecteren)is omdat je bijvoorbeeld een app. met vga moet aansluiten wil je daarmee kunnen pippen. Je zult zien dat als je een app. met vga kabel aansluit die optie wel selecteerbaar is. Of het enkel met vga is dat weet ik niet zeker meer.

    PiP kan met hdmi en vga ingang. Maar met vga ingang betekent dat dat je vga groot wordt uitgezonden, en tv klein. Met hdmi heb je meer opties als ik het goed heb.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2006
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Sja, de discussie is redelijk uitgebreid geweest en je zal hier meer mensen krijgen die de voorkeur voor LCD hebben aangezien de meeste mensen een LCD hebben.
    Kijk zelf goed rond en kijk wat je eisen zijn naast het gamen...
    Kijk ook eens op www.avforums.com en gooi daar je ligt op (veel mensen die daar zitten hebben ook een 360).

    LCD en plasma hebben beiden voor en nadelen, it's up to you om te beslissen wat voor jou het zwaarste weegt.
    Ik kan in iedergeval aangeven dat ik meer dan blij ben met mn plasma, 1) meer kleuropbrenst, 2) betere zwartwaardes, :cool: rustiger en natuurtrouwer beeld, 4) geen "te heldere" moment in films of gewoon tv kijken...

    Over aansluitingen moet je je geen zorgen maken, LCD en plasma zijn hetzelfde daarin.

    Edit: misschien nog wel het belangrijkste is om niet alleen af te gaan op meningen van mensen (zoals ik ;) ) maar zelf te gaan kijken in speciaalzaken, vraag of je je 360 of dvd speler eens aan mag sluiten om de verschillen te ervaren (je praat over een groot bedrag dat je uit wil geven dus een beetje fatsoenlijke winkel zal je daar wel mee helpen).
    Succes in ieder geval!
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2006
  16. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het helemaal met je eens. En wat betreft het aansluiten van je x360 in de winkel, ik denk dat als het enigszins een beetje rustig is in de winkel ze hem best even voor je willen aansluiten op een 42". Althans ik zou het wel doen, kleine moeite.
     
  17. ZeMMiK

    ZeMMiK Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    plasma kan vaak geen hoge resoluties aan.... soms niet eens 720p!!! let er op
     
  18. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Edit: ach laat maar...
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2006
  19. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet wat je wilde zeggen ;)
     
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    haha, inderdaad, welterusten peeps ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina