Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Hoezo?
     
  2. kipzor

    kipzor New Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    omdat ik zit te twijvelen dussen 940mw/bw, als de bw scheper zou zijn zou ik die doen, is die dat niet ga ik voor de 940mw omdat er tv op kan ;)
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Tja, het zou zo maar kunnen zijn dat hij scherper is. Hij is iets nieuwer dacht ik. Resolutie wil niet zeggen dat een scherm scherper is dan een ander. Alle HDTV's kunnen 720p aan, maar de een is scherper dan de ander. Als je de BW aansluit met VGA en de MW met Component, dan zal de BW scherper zijn. Als je ze beide met VGA aansluit dan zal er niet veel verschil zijn. Het is inderdaad prettig dat de MW een tuner heeft, maar daar betaal je dan ook aanzienlijk meer voor.
     
  4. kipzor

    kipzor New Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom, ik zal nog eventjes zien wat het word :), bedankt voor je (snelle)reacties :D
     
  5. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Kan het aan de kabel liggen die ik gebruik om mijn monitor aan mijn laptop aan te sluiten dat ik bij donkere vlakken allemaal vage lijnen zie flikkeren?
    Want als ik mijn 360 er op heb aangesloten heb ik dat niet.
    Ohja... en mijn monitor zoemt ook heel zachtjes. Heb Iiyama gebeld en komen 'm donderdag ophalen, ben 'm wel 2-3 weken kwijt dan.
     
  6. TB__

    TB__ .....

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    lol ik kom nu steeds dichter bij mijn eigen scherm maar de keus word alleen maar moeilijker

    contrast 700:1 of 500:1 maakt dat veel verschil ?
    het gaat om de 940bw en iiyama
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Dat maakt niet zo heel veel uit. Als het nou 700 om 5.000 is, was het een ander verhaal geweest. Ik weet niet hoe de Iiyama eruit ziet, maar ik kan wel vertellen dat de 940BW mij, en een vriend van me erg goed bevalt (nadat hij bij mij kwam kijken heeft 'ie dezelfde dag nog de 940WB gekocht :))
     
  8. Chrome

    Chrome Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik ga een monitor kopen en heb alle 42 blz's gelezen om er uit te komen. Ik zit nu te twijfelen tussen de 940BW en de 940MW zoals meerdere mensen.

    De 940BW: 4ms ( MW 8ms ) is dat een groot verschil? Ik ben van plan xbox360 en pc spellen erop te spelen.

    De MW is groter..en de contrast ratio is 700 ipv 500.
    De prijs verschilt ook aanzienlijk, en ik weet ook niet of een tft beter is dan een lcd of niet. Ook heb ik niet echt verstand van de verdere specificaties die beter zijn bij de 1 dan de ander.

    Ik zit nog het meeste met het verschil in ms. ( BW 4ms en de MW 8ms ) En wat maakt de MW zoveel duurder? alleen door de tv tuner?

    Ik hoop dat deze vragen beantwoord kunnen worden zodat ik een besluit kan nemen. ( en ik ben trouwens ook nieuw hier :) )

    Mvg.
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    De MW is duurder omdat hij een tuner, speakers en een componenten ingang heeft.
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Component ingang is wel makkelijk om te hebben eentje :)
     
  11. Chrome

    Chrome Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    durft het bijna niet te vragen maar wat kan ik met een component ingang?
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Dat is een aansluiting om bijvoorbeeld de Xbox 360 aan je monitor te hangen. Netzoals de SCART-ingang, maar dan voor High Defenition signalen.
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Via Component kun je zelfs een PS2, een Xbox of een Wii zonder poespas (in de vorm van een VGA Box ofzo) op je monitor aansluiten. Naast VGA heb je dan nog een ingang waar je eventueel een console op aan kunt sluiten, en kun je genieten van bijvoorbeeld progressive scan op de "oude" consoles. Dit uiteraard mits de game het ondersteunt.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2006
  14. Chrome

    Chrome Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    oooh ok bedankt, dat maakt mij niet zo heel veel uit, de 360 is de enigste die ik erop aansluit, de vga kabel dan.

    Ik heb nog 2 laatste vraagjes:

    1: zit er een sterk verschil in de 4 ms of de 8ms, want ik betaal liever wat meer als er een sterk verschil in zit.

    2: Ik heb een paar jaar geleden gehoord van verkopers dat de tft schermen niet zo goed zijn om spellen op te spelen. Nu las ik dat de BW een tft is en een MW een LCD, is een lcd scherm beter voor games ivm met haperingen of andere dingen?

    Bedankt
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Staar je niet blind op responsetijden. Mijn monitor zou een reactietijd van 10 ms hebben, maar op de mijne is geen spoortje ghosting te bekennen. Niet druk om maken dus, 8 ms is prima.
    2. Vroeger waren de LCD's/TFT's nog niet zo snel als tegenwoordig (hogere aantallen reactietijden) en kreeg je vooral bij games nogal last van het eerder genoemde ghosting. Tegenwoordig geen issue meer.
     
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]


    Binnenkort een Apple cinema scherm erbij, zodra mn mini er is. Waarschijnlijk de 20' versie, heel misschien de 23':9

    Iemand hier met een cinema schermpje? Iemand zei es dat je je 360 er niet op kon aansluiten, dunno als dat zo is, zie niet in waarom niet, ding heeft gewoon een dvi aansluiting etc:cool:
     
  17. Chrome

    Chrome Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt! :thumbs:

    Ik denk dat ik toch voor de MW ga, welke zou je persoonlijk aanraden en waarom?
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, ik heb me niet in de specs verdiept dus ik kan het zo niet zeggen :)
     
  19. Chrome

    Chrome Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, geen probleem. Bedankt voor de hulp
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Je mag wel even een linkje posten naar de schermen waartussen je twijfelt, dan kan ik wel ff een kijkje nemen voor je ?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina