Het klopt inderdaad dat The Lord of the Rings - The Two Towers nog niet is verschenen op de Xbox, wel op de PS2... In Amerika komt het spel als het goed is over enkele dagen in de winkel, wij zullen zoals gewoonlijk nog even moeten wachten...
Ik heb de PS2-versie gespeeld, en het spel is een vrij behoorlijke hack and slasher... Je kunt na vrij korte tijd kiezen tussen 3 spelkarakters, Gemli, Legolas of Aragorn... Via hen speel je het spel en afhankelijk van je performance in de game kun je hun skills omhoog schroeven en nieuwe moves en combo's aanschaffen... Het spel zit ingebed in het verhaal van de eerste 2 LOTR-films, hetgeen wat mij aangaat goed gelukt is... Grafisch zit het allemaal vrij goed in elkaar en de echte filmbeelden worden gebruikt, die naadloos overgaan in het spel, je ziet bijvoorbeeld Aragorn voor je ogen veranderen in het gelijknamige spelkarakter, EA heeft wat dat betreft niets aan het toeval overgelaten!
De voice-overs zijn afkomstig van de echte acteurs uit de films, dus ook dat zit wel goed, EA zal lekker in de portemonee zijn gedoken net als bijvoorbeeld wat betreft 007 James Bond - Nightfire, waarin de contouren e.d. van Pierce Brosnan zijn gebruikt...
Maar terug naar LOTR the Two Towers, het spel stuurt soms hordes en hordes vijanden op je af, die zogeheten Orcs... Die zijn er echter maar in een paar soorten aanwezig. Ook moet je het regelmatig opnemen tegen eindbazen die soms erg sterk zijn... Die Cave Troll bijvoorbeeld, die moet je wel 50 pijlen in zijn donder knallen voordat hij het loodje legt... Simpel is het niet, want je moet steeds zijn dodelijke ketting ontwijken die hij als een zweep naar je toe slaat...
Maar goed, ik vermoed dat de Xbox-versie ongeveer zal zijn als de PS2-versie, maar wellicht krijgen we het e.e.a. aan extra's... Laten we het hopen! Ik vind de game goed, alleen is de gameplay niet erg lang (10-15 uur) en kun je w.b. de spelomgevingen eigenlijk niet ver kijken, want meestal worden de gamescenes netjes afgeschermd door hoge rotsen en dergelijke... Dat is wel jammer... Een hack and slasher dus, en soms is het wel wat eentonig... op den duur...
Laatst bewerkt: 24 dec 2002