Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skoudogg

    Skoudogg Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Die waardes verschillen helemaal niet (weinig), het ene merk gebruikt andere metingen hiervoor dan het andere.

    2000:1 is waarschijnlijk niks beter dan die 500:1. Het beste kun je het gewoon bekijken in de winkel en je niet laten beinvloeden door die cijfers!
     
  2. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is t verschil als ik mijn monitor met mijn pc verbind door middel van VGA of HDMI?
     
  3. Morninglight

    Morninglight RB6

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    VGA is analoog, DVI/HDMI is digitaal.

    Bij het omzetten in de videokaart naar analoog VGA (DAC), en in het scherm weer terug naar digitaal verlies je kwaliteit..

    dus HDMI of DVI is veel scherper, meer contrast en betere kleurweergave dan VGA.
     
  4. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen,

    Nu ik mijn xbox 360 alweer een tijdje heb en ik weer wat centjes heb ben ik opzoek naar een mooi TFT scherm (breedbeeld?) voor mijn Xbox 360. Ik heb de paar topics doorgelezen en snap wel beetje waar ik nou op moet letten. In dit topic vraag ik jullie eigen ervaring met een TFT/LCD (whatever) scherm in combinatie met je Xbox 360. Ik ben zelf beetje opzoek naar dit:

    - Breedbeeld scherm, TFT/LCD van ongeveer 19''.
    - Budget: atm 250 euro, maar over 2 weekjes heb ik weer wat geld erbij :p dus zolang het onder de 300 (liefst onder 250) ligt ben ik al erg blij.
    - Let ook op: ik ben ook bereid een 2ehands te kopen >> kan ik nog betere scherm kopen, voor hetzelfde geld.. als je me snapt :p

    Ik zie zoveel leuke mooie breedbeeld schermpjes.. maar ik weet gewoon niet of ze super geschikt zijn voor de Xbox 360, snap ook niet echt hoe je het nou aansluit. Zoieso moet er een 2.1 setje op (regelrecht via de xbox zelf?) en de TFT moet er dus op worden aangesloten.

    Mijn vraag dus eigelijk:

    Kunnen jullie een mooi 19'' TFT/LCD Breedbeeld schermpje voor mij uitzoeken, van rond de 250 euro (nieuw/2ehands) en ook even erbij vermelden hoe het zit met de aansluit opties! (dat snap ik namelijk niet echt)

    Alvast bedankt,

    Gr. Tom
     
  5. bubu

    bubu Guest

    wat is een standaard op een crt monitor ?
    agp of hdmi??
    ik heb nu een crt monitor op mijn kamer staan.
    of heb je dat niet bij crt monitors, het verschil tussen hdmi en agp??

    EDIT ik heb even gegoogled,

    [​IMG]

    dit plaatje hierboven is dus zowel agp als hdmi?
    hdmi aan de linkerkant en aan de rechterkant agp?
    of heb ik het miss?

    Groeten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2006
  6. JeePee

    JeePee Guest

    AGP? Wat is dat? Rechts op je plaatje is een VGA ingang.
     
  7. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    AGP aansluiting zit op je moederbord, niet op je videokaart
     
  8. bubu

    bubu Guest

    Oja sorry, hoe kom ik nou bij agp -_- dat is voor videokaarten jah -_- omfg lol!
    ik bedoel dus vga/hmdi

    HDMI stekker?
    [​IMG]
    HDMI Out
    [​IMG]
    VGA stekker?
    [​IMG]
    VGA Out
    [​IMG]

    Een normale crt monitor heeft dus Vga output?
    Ofniet?
    en anders laat even het verschil zien -_-

    PS. de xbox 360 heeft toch niet eens een hdmi kabel ofwel =S?
    Ik speel nu ook op de monitor met een vga kabel van joytech, maar als ik die kabel dalijk dus gebruik voor mijn nieuwe monitor, dan blijft het beeld zo net als op de oude monitor neem ik aan?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2006
  9. bubu

    bubu Guest

    Nog even een vraagje,
    Ik wil een vanmiddag een 19 " tft monitor kopen.
    maar voor welke monitor kan ik het beste kiezen?
    De > samung <

    of deze > LG < ?
    Kunnen jullie me even helpen =) de samsung heeft wel een dvi uitgang, alleen de contrast ratio is 500:1 en die van de LG is 2000:1 en ik las een paar pagina's eerder dat hoe hoger de contrast ratio hoe donkerder de kleuren, en aangezien ik wel echte kleuren wil en niet van die fletse lelijke kleuren zou ik gaan voor de LG maar ik heb op deze pagina weer gelezen dat dat contrast ratio maar onzin is.. dus iemand met veel verstand van monitors Can u help ME!?
     
  10. xboxrox

    xboxrox Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    De contrast ratio van de LG is op papier zo hoog, maar in werkelijkheid ligt die gewoon in de buurt van de Samsung. Dat is wat de verkopers mij vertelden. Ik twijfelde ook tussen die twee schermen, en ben uiteindelijk voor de 940 BW gegaan. Hij bevalt prima, let er wel even op dat verticale uitrekking onvermijdbaar is, aangezien de verhouding van een scherm met de resolutie 1440 * 900 gelijk is aan 16 : 10. De xbox 360 ondersteunt deze niet.
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Nee, dat is DVI.
     
  12. bubu

    bubu Guest

    oowh kijk dat is mooi, kun je miss eens een fototje maken van de monitor terwijl je een game speelt =D?
    en kun je de resolutie van deze monitor wel gewoon op 1280x720 zetten?

    720p dus..

    edit
    [​IMG]

    Lol =) mooi scherm en 720P is dus mogelijk, oke ik heb mijn keuze gemaakt! het wordt de samsung
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2006
  13. JeePee

    JeePee Guest

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De aanbevolen reso is 1280x768 wat gewoon HD is.
     
  14. bubu

    bubu Guest

    lol jeepee heb jij hem ook al =)? =P
     
  15. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    De kwaliteit is behoorlijk laag op mijn samsung 20,1 inch TFT monitor. Zou dat door de VGA kabel komen? Is er een manier om het mooier te krijgen?
     
  16. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen,

    Ik heb wat rondgelezen en gekeken en dit lijkt mij een mooie TFT scherm (ook vanwege de reacties hierboven):

    Samsung TFT SyncMaster 940BW

    Alleen nog even een vraagje, ik zie dat paar mensen hem al hebben dus moet makkelijk beantwoord worden:

    - Wat heb ik nodig en hoe gaat het precies om de Samsung 940BW op je xbox 360 te krijgen? Ik heb ook nog een 2.1 setje liggen die erop moet. Hoe gaat dit in zijn werking?

    Gr. Tom
     
  17. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Voordat er overheen word gelopen nog maar een keer de vraag op de nieuwe pagina:

    De kwaliteit is behoorlijk laag op mijn samsung 20,1 inch TFT monitor. Zou dat door de VGA kabel komen? Is er een manier om het mooier te krijgen?
     
  18. bubu

    bubu Guest

    geen id, miss hogere resolutie instellen,
    naja, ik heb iig de samsung 940BW zojuist besteld =D!!! jahooeee! nu nog een week wachten, maar ik heb hem iig besteld =) www.pcmegastore.nl
    daar heb ik hem besteld voor maar 225 incl verzend kosten =) ;)
    ik raad je aan om hem ook daar te bestellen.
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Koop de Xbox 360 VGA HD AV Kabel en stop het grote blokje aan de ene kant van de kabel in je 360 en het VGA-blokje aan de andere kant van de kabel achter in je monitor. Stop de rood/wit kabel achter in je stereo. Eazzyh! :)
     
  20. bubu

    bubu Guest

    en anders even zo'n step up convertertje halen, als je alleen zo'n groen kabeltje hebt die normaal in je pc zou moeten,
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina