Re: hmzzz
welke shaker heb je trouwens die van 25 of van 50 watts?
levert je versterker 90 watts bij 8,6,4 of 2 ohm???
ik weet bijna zeker dat die koda amp een gewone stereo versterker is met line in ingangen.
staan geen details van in uit je eerste post trouwens.
die shakers zijn wel 4 ohm staat ook in je manual.
let wel op dat als je er 4 van die malle dingen aanhangt of je ze nou in serie of paralel aansluit je versterker kan zomaar nog steeds elk van die dingen 90 watt leveren..je versterker levert alleen maar stroom en dat afhankelijk van de weerstand,daarom wil ik weten wat de nominale impendantie van de versterker is.
je shakers samen met je front speakers aansluiten is ook niet echt de bedoeling...niet alleen vanwege de klank maar ook omdat je weer de weerstand hiermee veranderd....kijk eens in je panasonic manual tot hoeveel ohm je front en of surround kanalen mogen?
als ik het zo bekijk hebben ze liever dat je een passieve subwoofer gebruikt..eentje zonder versterker dus.
deze shakers hang je dan tussen de speakerkabels die naar je sub gaan en die dus al een signaal verwerken dat afgefilterd is.
veel passieve subs zijn ook 4 ohm dus je komt nooit uit op hele gekke getallen als je de shakers erbij aansluit.
hoofdprobleem bij jou is de frequentie waarin je je milkshakers wilt laten werken..maar dat had ik al uitgelegd.....dat regelt altijd je surroundprocessor.
tip van beuk:1=weet niet wat je voor die malle dingen betaald heb maar verkoop ze anders weer en koop dan een echte sub.
dit zijn speeltjes die door geen een echte home cinema freak serieus worden genomen en worden ook alleen als leuk voor eventjes gezien en met een week erger je jezelf er alleen maar aan.
in een knappe installatie voegt dit spul helemaal niks toe aan het geluid en wordt een enorme storende factor.
met het gebruik van een kwaliteitssubwoofer haal je ook de echte trillingen in huis met de mooie volle diepe sound die zon sub kan maken en niet de geforceerde coca cola sound uit dat shakertje die er alleen maar staat om een sub te immiteren.
dus als je ze nog kan ruilen of verkopen is het een optie.
ikzelf zou aan deze dingen nooit me vingers branden.
tip2:=lees tip 1
Laatst bewerkt: 27 dec 2002