Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. The Summoner

The Summoner X...B...O...X

Leuk Bevonden:
    0
  2. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Kan je het benodigde vermogen ook uitdrukken in vloeroppervlakte/inhoud van de kamer.....?

vb. Voor zo'n kamer heb je minimaal zoveel watts speakers nodig

3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

je kan het berekenen maar dan zal je ook een db meter moeten hebben.
    die meet de geluidsdruk van je speakers.
    echte richtlijnen voor zoveel watts per viekante meter zijn er niet.
    er zal wel eens wat over in een boekie geschreven zijn maar ik vind er nergens iets concreets van terug.
    er zijn genoeg versterkers die met vrij weinig vermogen er toch heel wat db's uitpersen.
    bovendien is elke kamer anders en hiermee ook de acoustiek.
    tuurlijk kan je het lichtste creative weet ik veel setje in een grote kamer laten brullen tot ie ploft.
    maar je zal nooit de hele kamer vullen met een volle sound maar meer met een schreeuwerige schelle klank.
    wel veel db's maar niet echt mooi.
    ook de lage tonen zullen verdwijnen of vreselijk vervormen wat weer kan resulteren in een kapotte sub.
    het dynamisch bereik van dit soort sets is gewoonweg veeels te klein.
    om grote ruimtes te vullen heb je gewoon meer luchtverplaatsing nodig.
    meer power dus en betere speakers.
    je hoeft echt niet de zooi te kopen wat ik gebruik of gebruikt heb want er is zo veel spul op de markt voor veel minder waar je ook echt mee kan knallen.

4. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Ohja... en dat zeg je nu pas, nadat ik mijn laatste spaarcentjes aan je Denon heb uitgegeven... 8)

5. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: lol

met de denon kan je niet knallen....maar BEUKEN 8)

6. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: lol

Hehe... echt wel... Ik heb 'm flink op z'n donder gegeven de afgelopen dagen. Komt toch erg fijn geluid uit.. Dus al mijn spaarcentjes meer dan waard :p

7. maxiumkiller

maxiumkiller Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoi kan je je xbox via een optical kabeltje p je dvd speler aansluiten en dan ook nog dolby surround speakers erop aansluiten of moet je als je dvd films wil kijken de dvd speler op de scart aansluiten en als je ilt xboxen je xbox aansluiten op de scart

8. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

het kan wel maar je heb een dvd speler nodig met de nodige in en uitgangen en de mogenlijkheden om je audio en video signalen te bewerken.
    http://www.ajg-av.co.uk/dvd-a1.html
    dit is er dus zo eentje...........voor zon 4800 eurootjes issie van jou..denk er nog maar eens over na dacht ik zo.
    er zullen er meer zijn...niet veel meer maar wel een paar...maar reken op een fiks bedrag dat je er voor neer moet tellen.

9. maxiumkiller

Leuk Bevonden:
    0
    hoi ik dacht ik koop een dvd spler met dolby digital decoder met optical in dat ik daar het optical link kabeltje van de advance scart in kan doen en dan en dan dat ik zon speakerset erop aan kan sluiten via normale speakeruitgangen
    http
    ://www.neckerman.nl/index2.mb1?mb_f020_id=cmYQaqA-7CIjQaaajLQ8&nav_id=487782&mb_v301_ch=13e2e

deze link dan naar audio en dan naar boxen en dan de boxen set van koda op de 1e pagina

10. maxiumkiller

Leuk Bevonden:
    0
    want die denon is echt te duur ben maar 14 jaar

11. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

je link werkt niet.
    bovendien heb je altijd ook versterking nodig voor je speakers.
    zomaar aan je dvd speler hangen werkt natuurlijk niet.
    je zal een losse 5 kanaals versterker moeten hebben en eventueel een aktieve subwoofer.

12. maxiumkiller

Leuk Bevonden:
    0
    oh ok ga ik effe kijken voor een redelijke receiver

13. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ja dat is de beste en goedkoopste oplossing.
    via je dvd en andere malle aansluitingen is nooit echt de beste weg.
    veel succes met zoeken man... :+

bye the way...quacky heeft een leuke receiver voor een heel zacht prijsie...praat anders eens met hem.

14. maxiumkiller

Leuk Bevonden:
    0
  15. daburnd88

daburnd88 penny for your beer!

Leuk Bevonden:
    0
    hmzz

Ik heb een panasonic sa-he90 versterker. Nu wil ik via een tulp kabeltje een andere versterker op de subwoofer uitgang aansluiten. Maar ik krijg steeds geen signaal van die subwoofer uitgang, ook al heb ik de subwoofer kanaal aanstaan en op max staan met het geluid redelijk open geschroefd. Doe ik iets fout ofzo?

16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

waarom wil jij met 1:confused: tulpje via je subwooferkanaal er nog een versterker aanhangen.....leg tante beuk dat eens uit?
    die sub uitgang achter op je receiver stuurt alleen de lfe signalen door naar je sub zelf.....niet echt iets om er een extra versterker op aan te sluiten.
    mischien weet ik niet alles hoor en kan er met jou set wel iets geks gedaan worden wat weer exclusief van panasonic is..zou zo maar kunnen.

17. daburnd88

Leuk Bevonden:
    0
    hmzz

Ik heb sinds een tijd 4 bass shakers onder mijn bed hangen met daaraan een extra versterker.
    http://www.smarthome.com/8249.html
    Deze zitten op een 2x90 watt versterker. Nu wil ik die shakers alleen op lage tonen laten werken (ze kunnen alle tonen weergeven).
    Omdat mijn versterker een 10 watt pre-amp sub.out heeft dacht ik die versterker daarop aan te sluiten zodat ik die shakers daarop kan laten reageren. Maar ik krijg geen signaal van die poort. Zijn lfe signalen soms iets apparts ofzo wat je nog moet decoden? En zijn er andere mogelijkheden om bijvoorbeeld signalen van alles boven de 200hz weg te filteren voordat het mijn versterker binnenkomt? Want ik kan em ook direct aansluiten via de tulp stekker van mijn xbox, maar dan krijg ik weer alles van 20-20000hz via mijn bass shakers te horen.

18. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Re: hmzz

lfe staat voor low frequentie effects en is eigenlijk de ,1 in een 5,1 6,1 of 7,1 opstelling.
    effies over je bass shakers....je sluit die dingen aan op je versterker die 90 watts levert......terwijl je shakers maar maximaal 25 watt rms mogen hebben...eerst even het boekie lezen lol:eek:
    je preamp aansluiting is alleen voor je aktieve sub en niet voor dit soort dingen.
    die shakers hebben een losse versterker nodig net als een gewone speaker.
    je sluit ze ook aan als een gewone speaker met de plus en de min.
    houd er rekening mee dat de nominale weerstand van deze shakertjes maar 4 0hm is.
    sluit je ze in serie aan dan kan je er 8 ohm van maken...doe je het paralel dan heb je 2 ohm..let dus goed op wat je doet want je heb de boel ook zo maar kapot.
    de boel affilteren regelt in jou geval de processor van je set.
    naar gelang het instellingen menu van je stereo kan je vast het een en ander afregelen.
    waarschijnlijk kan je het werkgebied van je sub bepalen in stappen van bv 60 80 en 120 hertz....ik noem maar wat.
    vaak kan je ook selecteren of je front surround en center speakers van groot of klein formaat zijn.
    dit soort acties bepalen alleen wat voor frequenties er door je processor naar je speakers en of sub gestuurd worden.
    onthoud dus dat je processor bepaald hoe hij zijn bereik over de kanalen verdeelt.
    maareehhh....4 van die trilplaten onder je bed....heb je het niet voor andere doeleinden haha:+

19. daburnd88

Leuk Bevonden:
    0
    hmzzz

dude, je begrijpt volgens mij helemaal niets van het verhaal.
    Ik heb 4 bass shakers die allemaal 25watt bij 5ohm per stuk nodig hebben, vandaar de apparte 2*90watt versterker van koda. Deze wil ik op de subwoofer uitgang van mijn panasonic sa-he90 versterker hangen, aangezien ik dan alleen de frequenties van 7-200hz binnen krijg, zodat daar mijn bass shakers op kunnen trillen. Maar het lijkt net alsof er totaal geen signaal uit de subwoofer uitgang komt, tenminst die koda versterker vangt geen signaal op.

Ik kan die shakers wel bij de front speakers hangen maar dat heeft als nadeel

1 > Je hoort ook de hoge tonen via de bass shakers wat erg metalic aanhoort
    2 > Je moet het volume ook behoorlijk aan hebben staan voordat die dingen echt fatsoenlijk voelbaar zijn, in dat geval voel ik al de trillingen van al mijn speakers en zijn die bass shakers erg overbodig.

20. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Re: hmzzz

welke shaker heb je trouwens die van 25 of van 50 watts?
    levert je versterker 90 watts bij 8,6,4 of 2 ohm???
    ik weet bijna zeker dat die koda amp een gewone stereo versterker is met line in ingangen.
    staan geen details van in uit je eerste post trouwens.
    die shakers zijn wel 4 ohm staat ook in je manual.
    let wel op dat als je er 4 van die malle dingen aanhangt of je ze nou in serie of paralel aansluit je versterker kan zomaar nog steeds elk van die dingen 90 watt leveren..je versterker levert alleen maar stroom en dat afhankelijk van de weerstand,daarom wil ik weten wat de nominale impendantie van de versterker is.
    je shakers samen met je front speakers aansluiten is ook niet echt de bedoeling...niet alleen vanwege de klank maar ook omdat je weer de weerstand hiermee veranderd....kijk eens in je panasonic manual tot hoeveel ohm je front en of surround kanalen mogen?
    als ik het zo bekijk hebben ze liever dat je een passieve subwoofer gebruikt..eentje zonder versterker dus.
    deze shakers hang je dan tussen de speakerkabels die naar je sub gaan en die dus al een signaal verwerken dat afgefilterd is.
    veel passieve subs zijn ook 4 ohm dus je komt nooit uit op hele gekke getallen als je de shakers erbij aansluit.
    hoofdprobleem bij jou is de frequentie waarin je je milkshakers wilt laten werken..maar dat had ik al uitgelegd.....dat regelt altijd je surroundprocessor.
    tip van beuk:1=weet niet wat je voor die malle dingen betaald heb maar verkoop ze anders weer en koop dan een echte sub.
    dit zijn speeltjes die door geen een echte home cinema freak serieus worden genomen en worden ook alleen als leuk voor eventjes gezien en met een week erger je jezelf er alleen maar aan.
    in een knappe installatie voegt dit spul helemaal niks toe aan het geluid en wordt een enorme storende factor.
    met het gebruik van een kwaliteitssubwoofer haal je ook de echte trillingen in huis met de mooie volle diepe sound die zon sub kan maken en niet de geforceerde coca cola sound uit dat shakertje die er alleen maar staat om een sub te immiteren.
    dus als je ze nog kan ruilen of verkopen is het een optie.
    ikzelf zou aan deze dingen nooit me vingers branden.
    tip2:=lees tip 1:+

Laatst bewerkt: 27 dec 2002
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina