1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Waarom haten pc gamers consoles?

Discussie in 'Games' gestart door BigSyke, 26 dec 2006.

  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Vroger speelde ik altijd op consoles totdat de multiplayer mogelijkheden van de pc zich ontwikkelden.

    tegen je vrienden over internet of tegen vreemden een potje knallen was echt zo tof toen het nieuw was.

    Nu hebben de consoles de pc bijgebeent en ga ik weer over op console (blijf ook nog wel pc spelen er naast, maar haal volgende week een 360)

    Maar het valt mij op dat pc gamers de consoles altijd afkraken, met name als het om shooters gaat en om online gamen.

    zo vroeg ik vandaag tijdens een potje cod 2 op de pc aan mede spelers of ze weleens op de 360 cod2 hadden gespeeld, maar voor ik kon vragen wat hun ervaringen waren werd de 360 meteen helemaal afgekraakt. Hoe komt dit denken jullie?

    zijn ze bang dat hun platform niet meer het meest populaire zal zijn? want vroeger had je al nintendo is beter dan sega maar dit is een beetje extremer
     
  2. Just Another Gamer

    Just Another Gamer ...

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Maak je maar niet druk hea .. het is misschien wel zo .. maar geloof me .. volgens mij gamen de meeste mense die een 360 hebben ook op hun Pc .. *)
     
  3. Bart009

    Bart009 BeeYou

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het altijd een beetje 'kansloos' als je een hekel hebt aan de PS(1,2 of :cool: als je Xbox speelt of omgekeerd en die 'haat' gaat uiten tegenover liefhebbers van de console die jij niet moet. Bedoel als k sommige teksten op de boards wel eens voorbij zie komen lijkt het wel de extreme vormen aan te nemen als in het voetbal :confused:...

    Ieder zn ding... Ik vind consoles lekker spelen omdat het vaak flawless loopt, en de pc de neiging heeft te haperen op sommige punten (zeker als je geen superpc hebt)...

    En als we eerlijkzijn, als je de nieuwste titels wilt spelen moet je een echte game-pc hebben. Zag toevallig laatst in de lokale platenzaak dat je voor RB6 Vegas verdomme 3 Ghz moet hebben :confused:, daar moet je gewoon een speciale pc voor laten samenstellen. Krijg een beetje het gevoel dat pc-gaming steeds meer naar consolegaming gaat neigen wat kracht betreft...

    Maar ja, ieder zn ding, respect en als je geen 360 wilt maar een PS3 of een whatever; even goede vrienden toch. Vind het kinderachtig om als gamers onderling te gaan wedijveren over wat de beste console is. Laat dat maar over aan Sony, Nintendo en Microsoft...
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2006
  4. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het meer te maken heeft met de besturing. Er zijn genoeg pc gamers die niet met de console controller overweg kunnen. Iets niet onder de knie kunnen krijgen is voor sommige dan ook een reden om er een hekel aan te hebben.
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind bijvoorbeeld shooters en RTS games ook fijner spelen op de PC, maar op de console verschijnen net zo goed leuke games. Kwestie van smaak dus.
     
  6. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij deze kom ik je vraagstelling gelijk even ontkrachten, ik speel namenlijk dagelijks op zowel mn xbox(360) én PC, maar het valt me inderdaad ook op dat al die PC gamers altijd lopen te zeuren dat je met een controller minder goed kunt aimen (ja heb een paar maten die geen consoles hebben).
     
  7. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Dit is een beetje stereo-type. Niet alle pc gamers haten consoles. Pc en console hebben allebei nadelen. Het nadeel van een console is voor de meeste natuurlijk de controller. Met een muis kun je veel beter richten. Het nadeel van een pc is dat elke pc verschil heeft in hardware, waardoor je niet altijd van de volledige frame-rate kunt genieten. Bij een console waar de hardware hetzelfde is, heeft iedereen dezelfde frame-rate. Nog een nadeel aan pc gamen is, is dat je vaak je hardware moet upgraden, aangezien games steeds meer van je pc eisen. Bij een console komt maar ong. om de 4 jaar een nieuwe uit. Nog een nadeel van een console is de beperkte functies. Je zult mods en add-ons (legale natuurlijk) niet zo snel zien op een console. Zo als je ziet, ze hebben allebei nadelen.
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2006
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    dit is toch niet ontkrachten? je geeft me juist gelijk volgens mij
     
  9. 2int3nze

    2int3nze New Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien speelt in sommige gevallen jaloezie ook een rol. omdat deze tijd vooral de tijd van de consoles is ik bedoel, de xbox 360 doet het heel goed net als de wii en de ps3 is ook veel in het nieuws. De echte topgames gaan vaak naar de consoles. de consoles lopen op dit moment nog voor (HD etc.) maar straks als de directx 10 kaarten komen voor de pc ligt de pc waarschijnlijk weer voorop.
     
  10. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    Dit is duidelijk! PC freaks kunnen er domweg niet tegen dat een xbox360 voor 400 euro! VEEL betere hardware in zich heeft als welke pc die gewoon beschikbaar is dan ook. (techniek bestaat voor pc`s domweg niet)

    Daarom vinden ze het dom. Omdat ze jaloers zijn :) Laat die lutsers maar 500! euro uitgeven voor één videokaartje.

    *kijkt banksaldo
    *grinnikt en lacht pc gamer uit
     
  11. maikiboii

    maikiboii Active Member

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan de ene kant vind ik schietspellen met een muis veel makkelijker dan met een controller.. Maar gamen opzich is met console chiller, je kan alleen, online en same met vriende :D
     
  12. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik speel op zowel console als PC, mijn maten denken daar echter anders over.
     
  13. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb liever consoles omdat het gewoon relexter gamen is. Geen geouwehoer met video kaart zus geluidskaart zo. De games spreken me aan, ik ben niet een fan van spellen die eigenlijk het best op pc werken zoals strategie en simulatie.
    En ik ben opgegroeid met een console, dat zal voor velen ook wel zwaar wegen.
     
  14. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Dit slaat totaal nergens op. Een beetje game-pc verslaat de 360 al. Zie Vragen of PC Hardware/Onderdelen topic.
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Inderdaad, een pc'tje met een 8800 GTX (in SLI) en een Q6700 is toch juist iets beter dan een 360 (en een pak duurder).

    Ik speel op beide games, nu vooral op de pc omdat het game aanbod op de PS2 en Xbox 1 tegenwoordig maar karig is (binnenkort nog wel FFXIII en GoW2 op PS2 :cool:) en omdat m'n pc gewoon krachtiger is dan de vorige generatie consoles. Maar weer gerust, m'n 360 is al besteld en een Wii zal hier ooit ook nog komen te staan (en misschien nog een PS3 ).

    Toch speel ik het liefst FPS en RTS games op de pc, vanwege de grotere precisie en het speelt gewoon vlotter imo. Niet dat een FPS niet leuk is op een console. Integendeel zelfs, ik heb me in de tijd echt vermaakt met Golden Eye, Perfect Dark, Half-Life 1 (jawel, heb de game eerst op PS2 gespeeld voordat ik deze op de pc kocht, wat voornamelijk voor CS was), Red Faction 1 & 2, Halo (tot dat The Flood erin kwam), ... .

    Race games, Third Person Shooters, fighting games, RPG's (maar dan niet degene die je moet spelen zoals WoW),... speel ik allemaal liever op consoles gewoon omdat hiervoor de precisie van een muis niet echt vereist is, het ook lekker soepel speelt met een controller en het is gewoon relaxer.

    Ik kan ook langer aan 1 stuk door gamen achter een console, dan achter een pc. Ook ben ik door een of andere reden games die ik op de pc speel sneller beu dan games die ik op een console speel :+.

    Dus om alle pc gamers in een potje te steken =(. Natuurlijk zuller er altijd wel pc fanboys zijn. Deze hebben, net zoals MS/Sony/Nintendo fanboys goede argumenten, maar natuurlijk ook veel argumenten die op niets slaan.


    Dat geeft een verkeerd beeld. Dit geldt alleen nog voor moest je nog zitten met een Pentium 4. Voor de rest mag het gerust wat lager zijn (bij de ene architectuur al wat lager dan de andere) ;). Het zou me bovendien ook niet verbazen moest het een port van de 360 die niet echt geoptimaliseerd is voor de imainstream pc.
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2006
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Even verplaatst naar het PC Gaming forum. :)
     
  17. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    gebruiks gemak.
    Je hebt mensen die eisen het beste van het beste en steken daar al hun geld in en dan krijgen ze tunnelvisie en denken dat zei die liever 400 euro uitgeeft , zn tv aanzet en een dvd'tje er in dondert dom bezig is om dat je met minder genoegen neemt

    Net als die audiofielen die perse vinyl over een cd over een mp3 kiezen om dat het beter geluid geeft. Dat zijn ook degenen die zich doodlachen om de jongeren met een mp3 speler van 30 euro.
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Mja, PC gamers zijn niet altijd even positief over consoles, en andersom geldt precies hetzelfde. Ik vind dat gekibbel altijd zo'n onzin. Beiden hebben zo hun voor- en nadelen.

    Ik ben opgegroeid met consoles, en begon pas rond '98 interesse te krijgen voor games op de PC. De kosten om je systeem up-to-date te houden om de laatste games goed te kunnen spelen, werd voor mij steeds meer een reden om weer naar consoles te neigen. Met de komst van de Xbox 360 heb ik van de PC als gameplatform zo goed als afscheid genomen. Het upgraden van hardware ben ik beu, en zo ook de problematiek. Daarnaast leveren consoles zoals de Xbox 360 en de Playstation 3 een beeld- en geluidskwaliteit welke (nog) niet onderdoet voor de huidige PC hardware.

    Mensen die zonder enkele argumenten schreeuwen dat de PC of consoles zuigen, hebben volgens mij andere problemen. ;)
     
  19. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik me niet vergis heeft de 360 een Directx 10 kaart :cool:
     
  20. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Klopt. Maar alleen zit er nog geen Directx 10 op. Hij draait nog op versie 9.0c. Dit zal nog worden geupdate via een dashboard update.
     

Deel Deze Pagina