Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is afhankelijk van de kwaliteit van het videogedeelte in de receiver, en de kabels die je gebruikt. Maar het kan inderdaad ten koste gaan van de kwaliteit. :)
     
  2. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn die speakerdraden een beetje lang op die Z5400 set ?

    ik was laatst bij de mediamarkt en ik dacht gezien te hebben dat die speakers met gewoon speaker draad waren aangesloten dus geen vaste of tulipies waarmee ze aan de versterker zaten.. klopt dit ?
     
  3. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij sommige recievers JUIST niet, sommig recievers beschikken over een Faroudja chipset, als de kabel tussen de rec en de tv een hdmi kabel is, en je sluit er dan een videorecorder aan. Dan worden die crappy oude films helemaal naar 720p gescaled...\o/

    Is natuurlijk niet bij alle recievers, en wat ik hier beschrijf komt ook niet vaak voor, recievers met die chipset scalen maar een beperkt aantal ingangen up.

    Het hangt (zoals Arjan al zei) van het video gedeelte af in de reciever.
     
  4. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    En wat zouden de 'goede' merken zijn, wat dat betreft?
    En in welke prijsklasse moet ik dan gaan denken?
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb de indruk dat je bij alle a-merken wel goed zit. Bij de receivers welke alleen het signaal doorgeven dan. Zodra ze upscale hardware aan boord hebben kan het verschil wel groot zijn. :)
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    ik ben misschien een beetje traag van begrip maar ik weet het nou nog steeds niet helemaal.
    ik heb:
    - een gewone tv met 1 scart aansluiting waar mijn xbox 360 op aangesloten is
    - een xbox 360 premium
    ik wil:
    - 5.1 geluid wanneer ik game en wanneer ik een dvd kijk op mijn 360
    - stereo geluid door mijn speakers wanneer ik gewoon tv kijk
    ik vraag me af:
    - of ik als ik digitale tv heb met zo'n decoder, een film met 5.1 geluid kan kijken (luisteren) als die uitgezonden word in 5.1
    - of al dit bovenstaande kan met de Logitech Z5400
     
  7. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, zit genoeg kabel aan voor een normale/grote kamer!
     
  8. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat je dan nodig hebt:
    - Speakerset met optische ingang (Bijv. Logitech 5400)
    - Optische Kabel
    - Stereo dropveter

    Je sluit de optische kabel aan bij de speakerset en je xbox 360, hierdoor heb je Dolby Digital bij games en Dolby Digital(én DTS) bij dvd's.. Wanneer je ook een digitale decoder hebt voor tv kun je de optische kabel(Die in je xbox zit) daar ook inprikken en dan kun je genieten van het digitale geluid wat er mee wordt gestuurd. (Heb geen idee of ze bij digitale ook 5.1 meezenden, dat zou je zelf even moeten achterhalen..)

    Als je stereo geluid wilt hebben wanneer je tv kijkt (Zonder decoder) dan kun je gewoon een kabeltje met aan beide kanten 2 tulp stekkers in de stereo-uitgang van je tv stoppen (Als je die niet hebt koop je een kabeltje met aan de ene kant een 3,5mm jack en aan de andere kant 2 tulpstekker en dan stop je de Jack in je koptelefoon ingang van je tv) en de andere kant in je speakersetje.

    Wat je wilt kan dus allemaal met een Z-5400, maar of je 5.1 geluid bij je digitale tv krijgt kan ik je niet verzekeren en zou je zelf na moeten vragen bij je TV provider. Succes iig:)
     
  9. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Het zijn AV-receivers he (audio video) maar Jorrit heeft al antwoord gegeven hierboven.
    Madison bedankt voor het uitleggen, als ik het nog een keer moest doen werd ik gek.
    Het upscalen zit bij de wat duurdere receivers zeker goed. De Denon 2807 bijvoorbeeld heeft een of andere Faroudje-chip erin, het fijne ervan weet ik echter ook niet. Voor die vragen ben je beter terecht op www.htforum.nl
     
  10. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Vorige week Dinsdag speakers in bestelling gedaan, E80's van JBL op bestekeus.nl.. Ik netjes betalen via IDEAL, geld is afgeschreven maar heb geen bevestiging van bestekeus.nl gekregen dat ik ze heb besteld:confused: Ook staat er dat ik nog nooit aankopen bij hun hebt gedaan? terwijl ik ze dus al die 400 ballen hebben geÏnt, en ik netjes de verkoop heb afgerond op de site:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: Heb er vorige week meteen een mailtje heen gestuurd dat het niet klopt maar ik krijg maar geen antwoord terug:eek:

    *boost:mad:
     
  11. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Top! maar klopt het ook dat het "los" speakerdraad is ?
     
  12. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
  13. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    bedankt voor de uitleg, ik ben eruit. en mijn conclusie is: ik heb geen goede tv. ik heb namelijk 1 scart aansluiting en los van de kabel voor tv is dat de enige aansluiting die ik heb, dus ook geen koptelefoon of aux out. het werkt dus goed met mijn 360 maar niet met gewone tv. voor tv kijken met geluid uit m'n boxen wordt dat dus wachten tot er een nieuwe tv aan komt vliegen
     
  14. Tinuva

    Tinuva Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb deze home cinemaset sinds vrijdag aangekocht en ik was verbluft van het geluidskwaliteit :b: Ik kan je garanderen dat je hier een goede deal mee doet!!
     
  15. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi zo :) Post is wat pics al je zin hebt ;)
     
  16. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, zit los opgerold in de grote doos. Kan je zelf bepalen welke kabel je waar wilt gebruiken. Dan moet je gewoon het eene uiteinde in de subwoofer stoppen en het andere uiteinde aan het speakertje vast klikken. Spreekt voor zich:)
     
  17. zammalhoofd

    zammalhoofd Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    beste xbw'ers ik heb een vraag

    ik heb wel boxen los, maar ik kan ze niet meteen direct op mijn tv aansluiten. Mijn vraag is nu, hoe ik deze boxen toch aan mijn TV kan aansluiten en als het kan ook op mijn xbox 360...:)...

    ik hoop van jullie te horen

    (K)
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt er totaal aan wat voor boxen het zijn. Maar waarschijnlijk een versterker ertussen :)

    Als jij duidelijk zegt wat voor boxen jij hebt (aantal, aansluiting(en), etc), dan kunnen we je verder helpen.
     
  19. zammalhoofd

    zammalhoofd Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    zeg maar boxen van een home cinema set, maar dan zonder de cinema set..:p

    dus 4 losse boxen, 1 versterker en 1 bass ding..:confused:
     
  20. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies ! makkie :9

    alleen zit ik nu nog te twijfelen .. me pa gaat een nieuwe Set kopen en doet ze 1,5 jaar oude Phillips set weg ..is ook een set met DD en Prologic 2 met zo'n hdd recorder die we nooit hebben gebruikt .

    of ik wacht even todat hij een nieuwe haalt of ik haal die Logitech Z5400..

    wat zouden jullie doen?? ik weet dat die phillips set zo rond de 6 a 700 euro heb gekost.. maar wat nou beter is qua geluid voor films en games enzo ?!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina