100 Hz heb ik, maar echt super scherp is het niet:'(

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door domo, 25 dec 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. domo

domo DOMO LANG LEKKER:P!

Leuk Bevonden:
    0
    We hebben nu eindelijk een nieuwe tv in huis, Philips breedbeeld 82 cm, 100 Hz, Pixel Plus, Dobly Digital en ga zo maar door... Maar nu heb ik mijn advanced scart kabeltje erin gestopt en nog vind ik het beeld niet optimaal. Ik zie nog steeds de karteltjes op de randen van bijv. mijn pistool bij Halo. Is dit weg te halen? Ook heb ik pixelplus uitgezet, scart in de goede rgb poort gedaan, vanalles met contrast/kleur enzo gedaan, 60/50Hz in xbox. Weet iemand misschien een oplossing?

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Komt door Pixel Plus. Dat maakt de TV een soort monitor waardoor het beeld wortd geoptimaliseerd. Of je kan er aan wennen, of je moet tijdelijk Pixel Plus uitschakelen.

100hz heeft hier dus niks mee te maken.

ow wacht, je had pixel plus al uitgezet. Hmm 'karteltjes' zijn moeilijk ECHT weg te werken en ik vind het moeilijk te beoordelen wat jij 'karteltjes' vind (ze zijn nml bijna altijd wel aanwezig)

3. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Mischien een kut tv gekocht domo :+

4. domo

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er misschien dan nog meer mensen met pixel plus die dit probleem hebben?

5. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Uhmmm nee niet speciaal last van. Kom anders een keer langs, dan kun je zien wat voor tv wij hebben.

6. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Hoe dicht zit jij voor je tv?

7. domo

Leuk Bevonden:
    0
    Arno (BOOMER) ga nou maar weg met je 37 cm zwart/wit tvtje met luxe antenneaansluiting en "stekker die je moet vasthouden om tv te kijken" functie:r <-DIT DOE IK EROP!!!;)

8. domo

Leuk Bevonden:
    0
    Ong. 2 meter er vanaf maar anders kan ik net zo goed iets dichter op mn 37 cm tvtje gaan zitten:p

9. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Dan vind ik het best knap van je, als je de pixels nog appart kan zien!!!

Zet die verrekijker toch is af}:]

Zag je die karteltjes ook op je vorige tv:confused:

10. domo

Leuk Bevonden:
    0
    Nee vorige tv was 37 cm maar daar zag ik het niet echt, dat denk ik omdat het scherm zo klein was. Maar toen ik deze uitpakte dacht ik super mooi beeld te krijgen, maar toch niet echt wat ik verwachte.

11. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    resolutie blijft hetzelfde....

alleen worden de pixels wat groter!!!!
    bij breedbeeld TV's nogmeer in de breedte!!!

Heb je al btw. de video instellingen van de xbox al omgezet naar breedbeeld;)

12. domo

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ook daar is al aan gedacht maar nog steeds werkt het niet zoals ik het wil. Ik denk zelf dat het iets van een optie van de tv zal zijn want anders weet ik het ook niet meer hoor:'-( De tv is een Philips 32PW9527 alleen dan het dobly digital model.

13. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    of je iets kartelig vindt is erg objectief.....

maak der is een foto van hoe het der uitziet, misschien is het wel normaal....

ik speel thuis met een tv van meer dan 1 meter en heb der eerlijk gezegd weinig last van.... ook heb ik wellis op een beamer gespeeld..... ook geen probleem....
    tja, ik let ook niet echt op de details.... gaat me meer om de gameplay.... en of ik me tegenstander optijd zie}:]

14. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb je de instellingen van de xbox op pal-60 of pal-50 staan?

15. domo

Leuk Bevonden:
    0
    pal60

16. Godd

Godd Listen to Godd

Leuk Bevonden:
    0
    Je zegt dat je bij Halo karteltjes hebt. Dat kan want Halo gebruikt geen FSAA, probeer eens anders UC want die heeft Bv wel FSAA.

17. domo

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is FCAA? Ik heb geen UC maar wel Splinter Cell kan het daar ook mee?

18. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Lees wat mensen schrijven, dit topic is al 100x voorbij gekomen, ik geef je eenmalig antwoord:

Kartels op je scherm geven juist aan dat je beeld scherp is. Als je geen kartels ziet betekend dat dat je beeld niet scherp is of dat het spel Anti-Aliased is.

Met een dure TV zoals die Philips heb je natuurlijk een lekker scherp beeldje, wat inhoud dat je bij bijv. Halo de kartels duidelijk ziet dan bij een normaal spel, omdat het beeld scherper is.

Speel je Deathrow, of UC, dan zie je weinig kartels omdat het spel Full Screen Anti-Aliasing (FSAA) gebruikt. Een techniek op de Xbox die kartels reduceert tot minikartels die nauwelijks te zien zijn. De meeste spellen gebruiken dit echter niet, Splinter Cell niet, Halo niet etc.

Of je moet op een kleinere tv spelen waar de kartels minder opvallen, of op een onscherpere tv, waar ze ook minder opvallen. Kartels zullen er altijd blijven in niet Anti-Aliased games, maar mensen je vertellen zal het meer opvallen op een schepre tv, om dat deze de pixels precieser op je beeld tovert. Onscherpe tv's doen dat natuurlijk niet, en daardoor vervaagt het beeld, wat de kartels reduceert maar ook algemeen de beeldkwaliteit aanpast.

Snap je dit nog niet, dan moet je even verder kijken op het forum en de zoekfunctie gebruiken, want er zijn al talloze topics over.

Ik neem aan dat je het nu begrijpt en ik sluit de boel voordat er weer mensen verwarrende dingen gaan zeggen! :+

Succes!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina