Xbox 360 game oppoetsen met.. tandenpasta?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Reckuuza, 4 nov 2006.

1. AQuila

AQuila Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat zeurt iedereen toch tandpasta werkt gewoon, en als je spel het niet meer doet ofzo dan heb je toch niets te verliezen bij mij werkte het ook bij een spel.

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.933
    Hoe heet dat en hoeveel kost dat?
    Er zit op mijn DVD dus een ring om die DVD..

3. bli3p

bli3p Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    het heet... cd/dvd reparatieset :9
    Voor €6,- het hing achter de toonbank daar..werkt prima naar mijn mening en ik heb al diverse cd/dvds gefixed..

4. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.933
    Als het die ring weghaalt wil ik het wel proberen. :)

5. bli3p

bli3p Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    let wel.. het verwijderd geen hele diepe krassen, alleen de oppervlakkige zeg maar..

6. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.933
    Ik weet niet hoe diep zo'n ring is.. :p

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    ik kan nu dus ook bevestigen dat het werkt :D

Mijn Gears of War deed het niet meer, dus heb ik em ff opgepoetst met tandpasta, en voilá ik kan weer gamen \o/

best vreemd eigenlijk :eek:

8. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    mwoah niet echt, de krassen hebben dan niet het gedeelte beschadigt waar de data is opgeslagen, maar doordat de DVD ruw is geworden kan je 360 of ander apparaat het niet meer lezen. De tandpasta vult die plekjes weer op zodat het een glad geheel wordt.

9. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe dit altijd met spuug, best vies eigenijk :9. Maar als je op een dvd spuugt, dat een beetje uitwrijft en dan met wc papier ofzo afveegt doet hij het weer :)

10. Empfy

Empfy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    behalve met tandepasta dvd's fixe weeten jullie waarvoor het nog meer word gebruikt?

Tandenpoetsen!!!

jah! echt waar,
    het word gebruikt om vieze dingetjes van je tanden af te halen, en het is dus er niet voor bestemd om CD/DVD's mee te repareren.

Mijn advies als je een beschadigde DVD Hebt:
    1. Bel de makers van het apparaat waar van jij denkt dat het je DVD/CD kapot heeft gemaakt ( B.V. MS ), en dien er over een klacht in. ( en miss krijg je het spel terug of word je apparaat gerepareerd.)
    2. vraag garantie bij de verkoopers ( b.v. Intertoys ), maak een smoesje er van alst moet ( jah hallo, ik heb dit spel voor mijn verjaardag gekregen en er staan krassen op, ik heb het bonnetje van mijn ouders gekregen *je hoeft niet echt jarig te zijn geweest* ) een smoesje is trouwens geen aanrader!
    3. laatste toevlucht: koop zo'n setje en probeer het zelf te maken, ik zou eerder 6 euro weg gooien als een DVD en een theelepel tandepasta

voor de genen waar het met de tanden pasta wel is gelukt, goedgedaan, maar ik zou het risico nooit willen nemen want jij hebt net de goedde tandepasta gebruikt in anderen woorden GELUK!

Naja ik ga er ook weer vandoor.... ik ga mijn tandenpoetsen met het dvd/cd reparatie setje.

Lateur, Empfy

11. HellBoy

HellBoy AjaCied

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook krasjes bij pes6,
    ik zocht even op google en dit, er stond ergens met katoen kan het ook over gaan,. toevallig had ik katoen aan.. dus daarna ik ging de game spelen, ineens die game looptvast en dan op zo beeld no dvd maak schoon ofzoiets.. dus ik deed het met me shirt zo schoon maken,, paar keer op 1 stuk wrijven en dat dan rond doen ik ging de game weer spelen en ja hoor hij deed het, wat nu.. paar weken verder weer dus ik weer .. maar het houd niet op :confused: hoe kan dit ?

12. TRIPLE NIX

TRIPLE NIX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hahaha ik had dit probleem ook, xbox net 2 dagen, PGR3 gekocht, 2 dagen gespeeld en toen wilde ik de netwerkkabel erin stoppen.. helaas stond ie nog aan en liftte ik hem per ongeluk een centimeter op ofzo. Gevolg inderdaad mooie diepe kras rond de buitenkant.

Xbox klantenservice gebeld maar die konden niks doen. Ook wat op internet gezocht, wat over tandpasta gelezen enzo maar ik las dat groene turtlewax beter was.
    Keertje grondig gepoetst en hij deed het al beter, liep minder vaak vast. Dit nog 2x gedaan, in totaal wel 1,5 uur bezig geweest met HEEL VOORZICHTIG poetsen maar nu doet ie het weer. Zo heel af en toe zegt ie nog eens dat de disc unreadable is. Denk dat dat ook nog wel te verhelpen is maar ik kan er zo wel mee leven. Het werkt dus in ieder geval wel!

13. zOoz

zOoz Pitolaria

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn x360 heeft ook een keer krassen gezet op Saints Row die ik geleend had. Ik zwaar balen, maar tandpasta gebruiken om de krassen te verwijderen had ik ooit eerder gehoord.
    Gelijk geprobeerd op een oude CD en er kwamen geen krassen bij. Toen maar op Saints Row en die deed het daarna weer perfect!!

Dus (gewone) tandpasta werkt.

Laatst bewerkt: 2 jan 2007
  14. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Tandpasta is wel goed ja :) Al zou een machintje (Disc polijster) ook niet slecht zijn. In winkel ben je wel elkens keer 5 euro kwijt.

15. TRIPLE NIX

TRIPLE NIX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, gewoon met een zachte doek doen en zachtjes poetsen. Denk trouwens dat mijn xbox zelf een klap heeft gehad ofzo en dat het niet aan PGR ligt... Ik heb de laatste tijd bij alle spellen (ook die ik leen van vrienden) af en toe dat hij aangeeft 'disc is unreadable'. Mijn vrienden hebben daar nooit last van. Toch maar terug naar de garantie denk ik maar ik heb eigenlijk geen zin om hem weet ik hoe lang kwijt te zijn...

16. jackie brown JR

jackie brown JR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    had het zelfde probleem, was hem 5 weken kwijt. toen mocht ik in de winkel een nieuwe uitzoeken, gevolg alle opgeslagen spullen weg. moest mijn hardeschijf namelijk meedoen :confused: maarja heb wel weer een totaal nieuwe die niet zoveel kabaal maakt :D

Deel Deze Pagina