Ambilight

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door diablo85, 29 dec 2006.

1. diablo85

diablo85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dag mensen!
    weet niet of ik echt een nieuwe thread mag aanmaken, maar vond de vraag iets te algemeen om hem in de HDTV thread te stoppen:

ik vraag mij af of er veel mensen zijn met een Ambilight TV en zo ja:
    welke ambilight versie (1 / 2 / full surround)?
    op welke stand zetten jullie hem?
    op wat voor kleur muur schijnt je ambilight / op welke kleur komt het het beste tot zijn recht?
    vinden jullie het echt een toevoeging?

ik heb de philips 32pg9830 met ambilight 2.
    mijn muur is groen dus dat heeft totaal geen effect, nu dient het eigenlijk alleen als lamp achter mijn tv, maar ga dus binnenkort mijn interieur daar een beetje op aanpassen vandaar deze vraag...

alvast bedankt en ik hoop dat er wat uit komt!
    greetings!

2. Morninglight

Morninglight RB6

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb bij iemand naar een ambilight zitten kijken, weet niet welke maar ik vond het maar irritant en veelste licht.. het gaf nog meer licht dan het scherm :mad:

3. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je met een witte muur de beste weergave van de kleuren krijgt ;) Wil zelf ook wel een philips schermpje maar ik heb er het geld niet voor :mad:

4. diablo85

diablo85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja aan de ene kant lijkt mij dat ook, omdat wit de kleuren het beste weerkaatst... maar in het donker denk ik dus weer dat een zwarte achtergrond, het licht het beste weergeeft... ben er nog niet helemaal uit en dus benieuwd naar ervaringen.

5. Plagu3lord

Plagu3lord Fidelis ad Mortem

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens in de volgende thread van gathering.tweakers.net: Philips 32pf9830 met wifi en ambilight II

Daar hebben ze een topic dat alleen maar over jou scherm gaat. Misschien kan je daar je vraag eens voorleggen. :thumbs:

Laatst bewerkt: 30 dec 2006
  6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ik vind het hier ook kunnen... ambilight lijkt me echt iets voor gamers

7. diablo85

diablo85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dank, zal ik zeker doen.
    maar idd zoals fardo aangeeft, in het donker gamen, wordt het met ambilight toch wat rustgevender voor onze vierkante oogjes ook he \o/ (kunnen de meningen natuurlijk over verdeeld zijn)

8. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt mij ook wel anders loop je alleen maar naar die vierkante kast waar al het licht vandaan komt te kijken en mijn ogen vinden dat op het moment ook niet altijd even leuk..

9. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Haha, hier heb ik ervaring mee!
    Vriend van mij heeft een ambilight tv. Hij had eerst een zwarte (behang) muur. Daar gaf het licht minder weerkaatsing, waardoor het rustgevender was voor je ogen, maar ook de kleuren verdonkerde, waardoor de kleuren niet echt tot zn recht kwamen. Dit kan ik natuurlijk aleen maar vergelijken als ik hem ook op zijn nieuwe muur heb gezien in het WIT. Dit is veel feller, maar ook echter en mooier naar mijn menning.
    Ook de ambiligt demopods zijn volgens mij met witte achtergrond.
    het is maar net waar jou mening licht.

Kies je voor echte realistische kleuren die storend kunnen zijn door het vele licht, dan is een wit behang iets voor jou.

Ben je meer een persoon voor rust aan de ogen, en dat rood eruit kan gaan zien als paars, dan is zwart beter.

Mijn mening gaat uit naar witte muur/behang. Ik denk dat andere kleuren de kleur van ambilight helemaal verkrachten, dus dat zou ik maar niet proberen :p Suc6 met je keuze!

Laatst bewerkt: 30 dec 2006
  10. diablo85

diablo85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lastig lastig... heeft allebei zo z'n voordelen he... kga er nog maar ff goed over nadenken... in ieder geval hartstikke bedankt voor je reactie...heb er zeker wat aan...

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ikdenk dat je beter ene neutrale lamp kunt hebben die eemn constante waarde heeft dan de gimmick ambilight. Een lichtbron met juiste sterkte achter je TV is geweldig (geeft illusie van scherpte) een wisselende kleur is meer iets waardoor je afgeleid wordt en waje TV voorziet van een extra defectgevoelig onderdeel.

12. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Mooi. idd denk er maar goed over. is niet iets waar je zo over beslist lijkt me :p

13. mello.en.pino

mello.en.pino Heeft een PS3

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook ambilight,full surround 3D......vind het geweldig,met tv kijken boeit het niet zo maar met gamen is het fantastisch.
    Ik heb een grijze muur maar de kleuren geeft ie perfect weer.
    en aangezien ik een 37inch LCD tv heb kleurt het oppervlak op de muur nog groter(zo'n 1,5 bij 1 meter)

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    eigenlijk wil ik wel een aantal foto's zien :)

15. Hit `em hard

Hit `em hard gimme one of those!!

Leuk Bevonden:
    3
    WITH FARDO!!!!

paar foto`s is altijd leuk:thumbs:

16. mello.en.pino

mello.en.pino Heeft een PS3

Leuk Bevonden:
    0
    ik zal vanmiddag wat foto's maken:D

17. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    526
    Heb ook ambilight op mn philips. Ben er zelf helemaal verslaafd aan, staat standaard aan. Heb em zelf ingestelt op mn eigen voorkeur, je kan bepalen hoe sterk ambilight is en b.v. op 'koel' of 'warm' etc zetten. En Heb de tv op ongeveer 30cm van de muur staan (wit) geeft vindt ik het mooiste beeld:cool:

Komen binnenkort nog wel es wat pics van.

Paar voorbeeld pics van iemand anders met dezelfde tv:

Maar je moet echt een lege muur hebben achter je tv, dus niet zoals ^ Geeft echt super beeld dan. Maybe volgende week wat eigen foto's. Maar je moet het echt zelf zien, vooral donderflitsen zijn super cool, lijkt dan net alsof het in je eigen kamer is:cool:

18. Stealth TBH

Stealth TBH Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat doet ambilight als het beeld even zwart word?
    En ik heb geen witte muur maar "gebroken wit", en het is niet gestuct maar zijn gewoon stenen met structuur?
    Zal ik dan effect hebben met ambilight?

b.v.d. Michiel

19. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    526
    Als het beeld helemaal zwart is dan is er ook geen ambilight. De kleurverandering gaat btw heel erg geleidelijk, het zal je nooit opvallen als je er niet echt op let, kleur verandert zo snel dat het heel natuurlijk overkomt. Zit er soms met verbazing naar te kijken, tblijft gewoon cool, zelfs na maanden aan te hebben:cool:

Gebroken wit is ook prima, heb zelf ook geen spierwitte muur, beetje creme kleur met heel klein beetje steen structuur. Heb je een heel mooi beeld. Denk alleen niet dat je iets zou zien op een bakstenen muur oid.

20. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Hier nog een ambilightverslaafde, heb mijn tv nu bijna een jaar en vind het nog steeds een fantastisch gezicht. Ik heb zelf een licht oranje muur als achtergrond en ondanks dat dat geen witte achtergrond is geeft het toch een zeer fraai effect. Zelfs het journaal kijken wordt weer leuk omdat je dan in een prachtige kleur blauw ondergedompeld wordt.
    Heb de hoeveelheid licht op 50% staan, precies goed voor mijn opstelling, niet te aanwezig maar wel zeer rustgevend voor je ogen.
    Mijn volgende tv moet het zeker weer hebben.

Deel Deze Pagina