1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 1 component kabel

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door emusa, 20 nov 2006.

  1. emusa

    emusa 2 B or not 2 B

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Yeah, die monstercables hebben een aardige reputatie. Maar ze kosten ook flink wat... en bovendien zijn ze dus nergens te koop :{

    Wat zou er eigenlijk zoveel beter zijn met een hogere kwaliteit kabel? Vollere kleuren, minder kartels of zit het verschil em in iets anders?
     
  2. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja het verschil zit in kleine details. Ik heb zelf een MonsterCable voor mijn 360, en daar heb je gewoon net iets mooiere kleuren, net iets meer contrast, en net iets scherper en trillingsvrijer beeld. De kabels zijn gewoon beter afgeschermd tegen invloeden van buitenaf, terwijl andere kabel wel makkelijk storingen oppikken. Verder voelen ze ook echt als kwaliteit, en is de kabel gewoon qua materiaal echt heel mooi. Maar goed. Ik game ook op een beamer, dus voor mij is beeld heel belangrijk. Ín moderne tv's zitten nu meestal wel allemaal functietjes die het beeld al erg verbeteren.
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2006
  3. koolenboer

    koolenboer I'll be back

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag een advanced scartkabel gehaald voor mijn 360. Ik vind het beeld nu niet echt bijster verbeter, maar ik heb de kabel gekocht om mijn 360 aan te sluiten op mijn BOSE 3.2.1 GS. Ook heb ik sinds vandaag GOW en ik heb hem vanochtend gespeeld over de tv speakers en vanavond over mijn BOSE en ik moet zeggen dat je nu helemaal in de game gezogen word.
    Kortom erg blij met mijn aankoop
     
  4. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Ik heb die kabel uit de openingspost, op mijn oude tv geeft ie duidelijk scherper beeld. Het enige minpunt is dat het beeld half groen is :/
     
  5. boogje

    boogje Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Hellow,

    ik heb hier bij mij een "gewone" tv, met gewoon een scart-aansluiting, en dan ook nog de drie aansluitingen ( rood,geel en wit dacht ik) apart, en daarna nog A/L, A/R en video aansluiting ( maar ik weet niet voor wat dat dient) en een AV-2 (????) aanlsuiting. Ik gebruik nu al jaren voor men xbox gewoon de standaard scart"stekkertje" dat mee is geleverd, hier sluit ik de drie kabeltjes op aan.

    Is er voor mij enige optie om de beeldkwaliteit te verbeteren? Want soms lopen kleuren precies "dooreen", nuja, enkel bij kleine details hoor. :)

    thanks,

    Boogje
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je geen component aansluiting hebt, maar wel Scart, dan is de Advanced Scart voor jou het beste.
     
  7. boogje

    boogje Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    merkbaar verschil op een kleine 37 cm tv?
     
  8. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    mjawel....maar niet zo heeel veel dan ;)
     
  9. Frrank_h

    Frrank_h Eurogamer

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een LCD tv, mijn 360 is met component aangesloten en nu lijkt het beeld van mijn oude xbox dus echt een stuk minder. Zelfs alsof het op mijn oude tv beter was, terwijl dat van de 360 prefect is. Ik heb een pal xbox1 en maar een component aansluiting dus dat is voor mijn oude xbox geen optie.

    Wel heeft mijn tv een VGA aansluiting, heeft iemand ervaringen met VGA boxen en de xbox1 of zijn er zelfs vga kabels?
     
  10. crazytaxi

    crazytaxi Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    component werkt niet op een pal xbox1? Ik wilde deze net gaan aanschaffen (via ebay zijn ze te koop vanuit Duitsland). Maar dat gaat dus niet werken?

    volgorde van 'slecht' naar best is toch: coax - av (gele tulp) - scart (rgb) - s-vhs - component - hdmi

    graag jullie mening
     
  11. emusa

    emusa 2 B or not 2 B

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste; ik vind RGB scart stukken beter dan S-video. Ten tweede is HDMI niet per definitie 'beter' dan component.. daar zijn nog steeds enorme discussies over 8) Check dit:
    http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/34579/122868.html
    en http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/5/150612.html

    Feit is echter dat er geen HDMI kabels zijn voor Xbox360 of Xbox. Feit is ook dat een componentkabel WEL werkt met je Xbox1 (ik heb mijn kabel ook gekocht via Ebay) en dat er waarzinnige mogelijkheden zijn met je Xbox1 in HD.. je moet echter wel een omgebouwde Xbox hebben óf een NTSC (USA) versie. Dat is een voorwaarde.
     
  12. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Het werkt wel, maar je krijg niet het 480p/720p/1080i menuutje in je dash. Die zit alleen op NTSC boxen.

    De goede termen (:)): Composite (gele tulp) - S-Video (rond stekkertje met 4 pinnetjes aan de binnenzijde) - Advanced Scart (RGB over scart) - Component (ookwel yPbPr, gecodeerd als een rode, groene en blauwe tulpstekker) en VGA (15pins d-sub) - DVI en HDMI (digitale signalen)

    edit: luister naar emusa ;)
     

Deel Deze Pagina