Component Switch

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door jvalks, 1 jan 2007.

1. jvalks

jvalks Find the bird!

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Nu de Wii er ondertussen ook erbij gekomen is, loop ik tegen een leuk probleem... Mijn audioset heeft maar een component ingang, waar nu mijn Xbox360 op zit.

Ik wil de Wii (en misschien later de PS:cool: ook via component aan gaan sluiten. Dat betekend nu dus stekkers wisselen, wat de levensduur van de connectors op de versterker aanzienlijk zullen verminderen.

Nu zijn er component switches te koop, in allerlei soorten, maten en prijzen. Een die goede reviews krijgt is b.v.:

http://www.atlona.com/product.php?productid=16187&cat=271&page=1

Zijn er hier al mensen die een dergelijke switch hebben, en hun ervaring willen delen??

Laatst bewerkt: 1 jan 2007
  2. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon een switch kopen. Op mcsnet.nl hebben ze er ook een paar.

3. jvalks

jvalks Find the bird!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat ik een switch wil kopen is al duidelijk. Waar ik om vraag is wie er al een heeft en hun ervaring hier wil posten... Maar toch bedankt voor de link, ze verkopen er inderdaad eentje. Eens kijken of ik daar een review van kan vinden :)

*EDIT* de switch die ze daar verkopen schakeld alleen video.. geen audio :mad:

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zit zelf ook met dit probleem.
    Heb het even kunnen oplossen door de Xbox360 en DVD-speler door de Digitale-versterker als Switch te gebruiken.

Het liefst zou ik een gecombineerder Component/HDMI switch willen , maar die dingen zijn behoorlijk duur.

5. Robert1981

Robert1981 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    2 apparaten op 1 aansluiting = kwaliteitsverlies.

(andere apparaat = een weerstand van beeld/geluids-overdracht)

6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Daarom moet een Switch altijd zijn voorzien van een schakelaar.
    Hiermee lost je het probleem op dat de 2 aangesloten aparaten elkaar kunnen storen.

Een Switch + schakelaar is bij DVI en HDMI nog veel belangrijker.
    Kwaliteitsverlies zal dan heel duidelijk te zien zijn.

7. Redje

Redje Mafketel 1ste klas

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij juist niet... DVI en HDMI zijn digitale signalen dus over de kabel gaan alleen 1'tjes en 0'en. Als het signaal zwak is blijven dit eentjes en nullen en merk je niks aan het uiteindelijke beeld.
    Pas er eentjes of nullen wegvallen ga je dit merken maar niet met bv. een onscherp beeld maar met storing in het beeld.

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Daar heb je gelijk in.

Bij DVI/HDMI is geen error correctie, dus als iets verloren gaat is het ook voorgoed weg.

Terug komen op het probleem van jvalks.

Bij mscnet.nl verkopen ze wel een component-switch die ook geluid ondersteund.
    4-voudige component video switch met stereo audio € 39,99
    Alleen heeft deze geen Afstandbediening.

9. Robert1981

Robert1981 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zelfs dan heb je kwaliteitsverlies :) sluit maar eens een scart-switch aan zet een apparaat aan en haal de scart van het andere apparaat eruit terwijl je beeld en geluid hebt ;)

10. jvalks

jvalks Find the bird!

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is dat een passieve, die ik op het oog heb is een actieve met een voeding.. Volgens mij treed daar geen signaalverlies op.. Ik heb een mail gestuurd naar Atlona met wat vragen..

Je moet SCART niet vergelijken met Component, en daarbij zijn alle SCART switches passief en niet electronisch geschakeld... en ja, de meeste daarvan zijn niet zo best.. De kwaliteit hiervan is zeer zeker beter zichtbaar op een LCD scherm dan op een standaard beeldbuis ;)

11. Aquilas

Aquilas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een VGA switchbox gekocht, zodat ik mijn PC en Xbox 360 beide via VGA ingang kan gebruiken en de Nintendo Wii via component. VGA switchbox + high quality VGA kabel kostte me 28 euri inclusief verzendkosten.

Het is wel een passieve VGA switchbox, maar ik heb hem toch maar een enkele keer nodig (als ik film op me TV wil kijken). Dus hopen dat het gewoon allemaal goed werkt, en zonder signaalverlies natuurlijk.

12. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Signaalverlies zul je altijd hebben. Of het merkbaar is verschilt per switch.

13. jvalks

jvalks Find the bird!

Leuk Bevonden:
    0
  14. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
  15. Morninglight

Morninglight RB6

Leuk Bevonden:
    0
  16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Was vergeten dat Joytech ook een Switch verkocht.

Ben heel benieuwd wat jouw bevindingen zullen zijn.

Staat beter in de Audio/tv meubel dan de normale verdeeldozen.

17. Aquilas

Aquilas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn VGA switchbox binnen (handmatig, zonder voeding) en het beeld is ermee bijna perfect, maar helaas minder scherp dan dat ik de 360 rechtstreeks op de TV aansluit. Velen zullen het verschil niet zien maar ik wel.. Op een klein scherm en lagere resolutie zal het wss onzichtbaar zijn maar op 1360x768 op een 66cm LCD TV zie ik het toch wel (vooral bij letters).

Heel jammer dus, ik heb gemaild naar het bedrijf waar ik hem had gekocht (op allekabels.nl).
    Gelukkig was het in totaal maar 28 euro met een VGA kabel erbij maar ik hoop toch dat ik m'n geld kan terugkrijgen (wat ik helaas betwijfel, maarja je weet nooit :)).

18. jvalks

jvalks Find the bird!

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas heeft allekabels.nl een streng beleid: ze nemen geen producten terug. En inderdaad, die standaard VGA switchboxen zijn vaak niet om over naar huis te schrijven. Bij lage resoluties geen probleem, maar bij hoge.... *slik*... Ik hoop voor je dat je het product terug mag sturen...

19. jvalks

jvalks Find the bird!

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal!

Ik heb de switch nu 3 dagen in huis en ik ben er zeer tevreden over!!! Voor de Xbox zit er zelfs een speciale ingang + kabel bij! Het beeld is echt perfect, geen storing of verlies te zien.

Naast de X360 heb ik m'n Wii nu ook via deze switch aangesloten! Het is een degelijk apparaat, zelfs de teksten op het LCD scherm zijn te configureren! Er worden zelfs audio + component kabels bijgeleverd, echter 'gewone' dunne. Ik heb zelfs een setje afgeschermde kabels gekocht van 0.75m.

Ik vind deze switch een echte aanrader!!!

Overigens zit er zelfs 7 dagen niet-tevreden-geld-terug garantie op!!

Mijn setup: Xbox/Wii -> Joytech switch -> JVC versterker -> LCD TV

20. Aquilas

Aquilas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    M'n vraag was eerst niet ontvangen, heb ze opnieuw gemaild, en de vraag werd doorgestuurd naar hun service-afdeling. Duurt wel lang allemaal maarja, we zien wel..

Deel Deze Pagina