officiele xbox verkoopcijfers microsoft

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door masta_user, 26 dec 2002.

1. masta_user

masta_user Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vorige maand liet de Xbox haar concurrent de GameCube ver achter zich, en niet alleen maar in Amerika. Zowat overal ter wereld (behalve Japan) was dit namelijk het geval.
    Vooral met de feestdagen is de Xbox in trek, en verschijnt deze meer dan eens op de verlanglijstjes van de kinderen.

In november werd er een record aantal Xbox'en wereldwijd verkocht, wat natuurlijk ook te danken is aan de launch van Xbox Live. Ook hebben natuurlijk het 'Massive' en SEGA pack voor ernome verkoopcijfers gezorgd. Deze verkochten 131% beter dan de GameCube. Voor de 7e maand op rij werden in November meer Xbox'en verkocht dan haar concurrent de GameCube.

We zouden dus kunnen zeggen dat de Xbox de GameCube heeft verslagen, tijdens deze belangrijke periode voor Microsoft en Nintendo.

Ook de game-verkopen bleven niet achter, in November werden 2,4 miljoen Xbox games verkocht! Ook dit was een record. Dat er zoveel games verkocht werden was vooral te danken aan Splinter Cell. In oktober werden hier 'slechts' 250.000 exemplaren van verkocht.

Ook is het succes van Xbox Live het vertellen waard. Eer werden 86% meer Xbox Live starterskits dan PS2 netwerk adapters verkocht. Titels als MechAssault, Ghost Recon en Unreal Championship zijn uiterst populair bij de online-gamende Amerikanen.

Als we het specifiek over Europa hebben, mag Microsoft ook hier niet klagen. Ze staan momenteel '2e' in de consolewar in Europa. In Engeland wordt de Xbox constant meer dan de GameCube verkocht.
    Ander kleinigheidje is dat de Xbox Live beta test voorspoedig verloopt, zonder problemen.

In Australië hoeft Microsoft zich helemaal geen zorgen te maken, daar verkoopt de Xbox bijna net zo goed als de PlayStation 2.

In Japan gaat het helaas niet zo best, er zijn daar ook maar slechts 75 titels verkrijgbaar.

Laatst bewerkt: 26 dec 2002
  2. Johnny_anoniem

Johnny_anoniem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor het melden van dit toch waarschijnlijk al bij iedereen bekende nieuws, maar toch leuk om het nog een keertje te lezen ;)

3. Sam_Fisher

Sam_Fisher Guest

Eigenlijk valt het tegen als je kijkt wat de Xbox meer heeft te bieden dan de Ps2. Ik hoop dat mensen verstandiger worden en kiezen voor Xbox en dat ze zich niet laten meeslepen door Ps2 fans.

4. masta_user

masta_user Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ja, maar de verkopen gaan omhoog dus....

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Heeft ook op de XBW mainpage gestaan.. Is gewoon een persbericht van microsoft

6. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2

Tja.... maar Japan :-S
    volgens mij altijd al een beetje apart land geweest op het gebied van games; ik kan me nog iets herinneren van een Swan-console ofzoiets; alleen in Japan uitgebracht, daar een groot succes, hier isie niet eens uitgebracht....
    Er zijn 1000-en fantasy-RPG's waar wij nog nooit van gehoord hebben, vooral voor gameboy en gamecube uiteraard, omdat die dingen daar geloof ik het beste verkopen...

7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Goed nieuws, alleen handig als je de volgende keer een bron vermeldt.

Hoe zit het eigenlijk met de verkoopcijfers van de PS2? Kan Microsoft daar nog een beetje tegen op boxen of hoe zit dat?

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het is een persbericht, vertaald. Bronnen van persbericht zijn instantie's als NPD Group en een aantal Europese (waarvan me de naam nu even ontschoten zijn)

9. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een keer echte cijfers! Dat de Xbox meer verkoopt dan de Gamecube weet ik zo onderhand wel.

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Cijfers van welke markt..?

11. Rickx

Rickx ★★★★★★★★

Leuk Bevonden:
    1
    De kaas markt in alkmaar denk ik...

12. supermiepie

supermiepie born to play

Leuk Bevonden:
    0
    Beta test van Live gaan goed lees ik, nog 2maanden en 3 weken wachten en dan Live: Kicke heb ik nu al zin an.

13. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alle markten. Europa, Amerika, Australie, Japan, alles is goed!

14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Frontpage in de gaten houden he :) Staat dikwijls op van de UK, Australie, Amerika en soms ook Japan. Alleen voor Europa in zijn geheel is gewoon erg moeilijk omdat er niet 1 instantie bezig is met het monitoren van geheel Europa.

15. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor van verschillende bronnen dat de xbox het ook wat beter deed in Japan?:confused: Vorige of 2 weken geleden 13.000 stuks verkocht maja weet niet of dit waar is...

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Afgelopen wek 16.000 :+

17. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ook :) maar iedergeval beter dan rond de 2 a 3 duizend zitten zoals de afgelopen maanden.

18. masta_user

masta_user Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ja, dor de beta tests is de xbox in japan beter gaan verkopen..
    ik hoop maar dat mensen inzien dat de xbox een superconsole is en dat mensen zich niet meer laten meeslepen door ps2 fans.

19. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Als er echt maar 75 games voor de XBOX in Japan zijn, dan is het natuurlijk niet zo gek dat het daar niet goed gaat. Die 16000 is wel beter als die 3000 eerst, maar NGC verkocht in diezelfde week ca. 76000.

En dat PS2 beter verkoopt is op zich ook niet zo raar. Al die mensen die eerst een PS1 hadden kopen nu een PS2 omdat de PS1 games ook werken op de PS2.

20. masta_user

masta_user Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ja, iemand die ik ken wikllen een ps2: (ze hebben al 2 ps1's) omdat ze anders niks zouden hebben aan de ps1 spellen, dan denk ik echt van van: man wees verstandig een neem een Xbox!!
    je hebt echt wel wat aan de ps1 spellen al heb je 2 ps1's

Deel Deze Pagina