De HDTV thread [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    wat is eigenlijk de reden dat men bij plasma's niet lager gaat dan 42inch, ik zie kei leuke schermen die goedkoper en mss wel beter zijn dan de lcd tv die ik nu voor ogen heb.

    verder zie ik niet echt veel verschil tussen lcd en plasma, maar ik heb er nou ook niet echt goed op gelet.
     
  2. kbskyline

    kbskyline Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    is me beeld nou mooier op me lcd pc monitor of me gewonen tv met 60 hertz
    p.s me monitor is van dat liqued cristal display of hoe je het ook schrijft
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voordat ik mijn LE32R71B kocht zag ik ook een mooie 47" Samsung Plasma.
    Heb nog op het punt gestaan om hem te kopen , maar kwam al gauw tot de ontdekking dat 47" wel heel groot is.

    Misschien als je <42" gaat , dat je dan ook een kleiner resolutie krijgt.
    De meeste 42" Plasma's hebben 1024x768 , maar bij zou het wel 800x600 kunnen zijn.
    Het is een idee , zou het graag ook wel willen weten.
     
  4. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Zat hier dan geen enorm prijsverschil in dan? :eek:. Heb zelf ook de LE32R71B en ben er zeer tevreden mee \o/
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat viel toen behoorlijk mee.

    De MM (Hengelo ) had toen 2 aanbiedingen.

    Samsung LE32R71B € 1189
    Samsung 47" Plasma type ? € 1399

    Wat ik ook al zei , 47" is heel groot.
    Heb van mijn aankoop LE32R71B geen seconde spijt gehad.
     
  6. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    geen id hoe dat toen was bij hem, maar ik zag een leuke samsung plasma van 42inch voor 1200 euro bij MM (dus via i-net mss wel goedkoper) en de lcd philips 32inch pf9731 model is ongeveer 1600 euro via i-net en in de MM was die 2000 euro. Als ik mij goed kan herinneren was de plasma kwa specs beter.

    ik kan zo op i-net ook niet een reden vinden waarom de plasma niet kleiner gaat dan 42inch.

    oh en:
    iemand bekend met de webshop alternate of bestekeus? Ben van plan daar mijn lcd tv te halen. Bestekeus heeft enigsinds mijn voorkeur omdat dat niet ver rijden is
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2007
  7. DS 501

    DS 501 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    met zo'n 360-VGA kabel krijg je wel beeld maar geen geluid, er zitten wel zo'n rood en wit stekkertje aan maar waar moet je die dan in doen? en ik krijg alleen maar normaal beeld, terwijl ik een breedbeeld tv heb. kan ik dat ook breedbeeld krijgen of gaat dat niet?
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2007
  8. Nickromancer

    Nickromancer Active Member

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet hoe het met dat geluid zit, ik heb zelf 5.1 en doe een optisch kabeltje van mn xbox 360 erin. Maar dat beeld moet je instellen bij je 360 dashboard tabblad "system" dan "Console Settings", "Display", "Screen resolution", en daar kan je dan je resolutie instellen.
     
  9. wiebe87

    wiebe87 Xdicted

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0

    ik snap je verhaal niet! Waarom is 720p beter dan 1080i?

    grt :)
     
  10. DS 501

    DS 501 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    maar dan geeft hij nog alleen maar vierkant beeld en niet echt breedbeeld
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Zet de resolutie op 1280x720 en je hebt echt wel breedbeeld hoor.
     
  12. The_Gamer

    The_Gamer Metal Gear Solid Fan

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    4
    Die 'i' staat voor interlaced, wat wil zeggen dat het beeld in twee fasen wordt opgebouwd, eerst de ene helft beeldlijnen en dan de andere helft. Dit zorgt voor een relatief onrustig beeld.

    De 'p' staat voor progressive, wat wil zeggen dat het beeld in 1 keer wordt getoond, in plaats van in 2 keer. Dit zorgt voor minder flikkeringen en een rustiger beeld.
     
  13. ON 360

    ON 360 Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    vraag over samsung dvd hr735 160 gb hdd dvd speler

    mischien rare vraag om hier te plaatsen maar kan nergens goed antwoord vinden op de vraag of de samsung dvd HR735 160GB hardisk speler ook divx/mpeg bestanden ondersteund en samsungsite is ook niet echt duidelijk (dan staat het wel in het schema of het wel of niet heeft dan weer niet).

    Heeft iemand hier ervaring mee BVD
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Gebruiksaanwijzing?
     
  15. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    @ Wiebe: Kijk The Gamer's post, en check daarna de startpost.
     
  16. vallorus

    vallorus Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag even bij de media markt arena gekeken naar de nieuwe modellen van sharp. De 42" en de 46" van de LC XD1E stonden opgesteld en het viel me op dat er nogal een verschil in helderheid, scherpte en een verschil in kleurweergave was. Dit was niet heel subtiel, maar echt heel duidelijk. Heeft er iemand ervaring met een van deze of beter nog met alle twee de modellen? Ik ben haast geneigd te denken dat ze met verschillende kabels werden gevoed, maar dan nog is het verschil heel groot. Het verschil in scherpte zou nog kunnen worden verklaard met welke kabel je gebruikt, maar dat op de ene alle kleuren heel dof worden weergegeven en op de ander heel helder, dan zou er wel iets meer achter moeten zitten dan alleen foute instellingen lijkt mij.

    Ik wilde eigenlijk naar de 37" variant kijken, maar die hadden ze niet staan. Heeft iemand een idee of er veel verschil zit tussen de 42" en de 37"? Uit de technische specificaties kon ik eigenlijk bijna geen verschil opmaken. En is het bij allebei de modellen zo, dat component invoer alleen mogelijk is via een verloopstekkertje op de VGA uitgang?

    alvast bedankt
     
  17. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    De 46 en 52" maken gebruik van een ander backlit namelijk LED terwijl de 37 en 42" gebruik maken van een MVA scherm.
    LED verlichting is een stuk nieuwer en beter waardoor contrasten een stuk hoger zijn dan met MVA.
    Ook de kijkhoek is een stuk beter.

    Contrast van de 37 en 42" is namelijk 1200:1 nattive en 6000:1 dynamisch terwijl bij de 46 en 52" het nattive contrast 2000:1 is en het dynamisch 10000.1 is.
    Des te hoger het contrast des te meer variaties donker en licht er zijn van alle kleuren.
    Het heeft dus niets met kabels te maken dat de 46 en 52" mooier beeld geven dan de 37 en 42".
    Op het gebied van helderheid, resolutie, aansluitingen enzovoorts zijn alle schermen overigens gelijk.
     
  18. vallorus

    vallorus Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahh ok, dat verklaart een hoop, ontzettend bedankt voor het antwoorden!
     
  19. Nickromancer

    Nickromancer Active Member

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Sommige resoluties zijn volgens mij al breedbeeld bijvoorbeeld 1360x768. Andere geeft hij bij mij ook gewoon breedbeeld weer. Mischien moet je even kijken onder "system", "display", "screen format" en die op widescreen zetten.
     
  20. DS 501

    DS 501 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    dat staat ook zo ingesteld. maar bij 1280x720 zegt hij van: videomode niet ondersteund ofzo
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina