Xbox 360 HD DVD Player

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door AgentSmith, 17 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat zal zeker het geval zijn daar ja :) Ik hoor er weinig goede verhalen over.
    Ik denk dat het slim is om af te wachten bij welke winkel je het complete pakket hebt.
     
  2. vallorus

    vallorus Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag kwam de koerier met het pakketje, de HD DVD drive!

    Gelijk uitgepakt en geinstalleerd, duurt een halve minuut of zo en King Kong erin gepropt.

    Bij het Universal Logo kon ik in het begin heel even wat stotter waarnemen, maar dit was niet storend. Even door het menu gebladerd en de ondertiteling opgesteld en ik was klaar om te kijken!

    Eerste indruk was geweldig! Het beeld spatte gewoon van je scherm, rijke kleuren, ongelooflijk veel detail, ontzettend scherp. Alleen jammer van de balken, maar daar doe je niet zoveel aan en heel storend is het ook weer niet. Ik heb gebruik gemaakt van de component kabel, later ga ik het ook nog met de VGA kabel testen, maar component geeft sowieso een heel strak plaatje!

    Ik had de film nog niet gezien, dus ik ging maar even de befaamde T-Rex scene opzoeken. Hier viel me op dat het bladeren tussen scene's niet helemaal vloeiend gaat, maar als je de knop ingedrukt houdt dan gaat het wel een stuk vloeiender.

    De T-Rex scene is ook ontzettend mooi om te zien, alleen soms dan kun je net even te goed zien dat de T-Rexen en King Kong met de computer zijn gemaakt. Ik lette ook heel veel op de omgeving en die is schitterend, alle blaadjes en lianen en rotstexturen zijn prachtig in het beeld te zien.

    Tot zover een korte impressie, vanavond ga ik de film in z'n geheel bekijken, ik heb er nu ff wat scene's uitgepikt. En ik ben ook wel benieuwd naar dat U-control, bij sommigen op andere fora's schijnen er nog wat problemen te zijn met U-control dus dat ga ik ook even bekijken. Maar tot nu toe is het helemaal top!
     
  3. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    @vallorus: waar heb jij hem besteld, op bol.com staat die er ineens niet meer op...vanmiddag maar eens naar een game speciaalzaal rijden.
     
  4. Paultje66

    Paultje66 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik ben ook benieuw want wil hem graag bestellen
    Bij play-asia zit er geen kingetje kongetje bij?
    amazon.de heeft niks meer op voorraad.

    iemand nog meer tips?:D
     
  5. vallorus

    vallorus Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem van Ebay, uiteindelijk uitgekomen op zo'n 25 euro boven de winkelprijs inclusief verzendskosten, opzich een redelijke deal.
     
  6. WeeGee

    WeeGee Active Member

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik Heb zelf een sony bravia 40" (lcd) maar vond de kleuren ronduit matig tov component.Heb die kabel ook gewoon weer terug gebracht.
    Overigens is het beeld van mijn laptop op dezelfde TV wel super,dus het is echt de vga kabel die niet lekker werkt met de 360.


    Let wel ,als je een Monitor gerbuikt ipv TV kan je waarschijnlijk wat meer rommelen met contrast e.d.

    Kortom VGA Kabel op TV is K#T !!! :+
     
  7. Paultje66

    Paultje66 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo hem hem maar besteld. Stukkie duurder maargoed
    235 met king kong
     
  8. basovich

    basovich Guest

    ik heb wat vraagjes over de hd-dvd speler:
    1) kan je er HD discs én blu-ray discs in afspelen?
    2) kunnen er ook gewone dvd discs in worden afgespeeld, lees 360 spellen of gewoon een dvd film.
    :cool: wanneer komt hij in nl?

    alvast bedankt:).
     
  9. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    1) Je kan alleen HD-DVD's er in afspelen, daarom heet het ook een HD-DVD SPELER. Helder :+ ?
    2) Volgens mij kan je ook gewone DVD's er in spelen (waarom zou ja dat willen?) en je kunt er geen games in afspelen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2007
  10. basovich

    basovich Guest

    1) naja, omdat het allebei HD kwaliteit is ;)..
    2) dan hoef ik het zelf niet uit te proberen:9..best zinloos maartoch;).
     
  11. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie er een paar op ebay vanuit america die aardig goedkoop zijn. denk dat ik daar voor ga.
     
  12. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    ik meen gelezen te hebben op tweakers dat er wel zo'n speler komt (die dus HD en blue ray afspeelt) (niet voor 360/ps:cool: genaamd Total HD dacht ik.
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Zeker niet zinloos om je HD DVD speler te gebruiken voor gewone dvd's.
    a) Hij kan up-scalen (haalt dus meer uit je dvd dan een gewone dvd speler).
    b) Je ontlast je dvd drive van de XBox (is dus beter op de lange termijn voor je 360 :) )
     
  14. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Waarom zou de interne dvd drive niet upscalen? Want volgens mij wordt alle beeldbewerking gedaan door de 360 zelf, en niet de add-on. Dus in dat geval zou de 360 zonder add-on ook gewone dvd's kunnen upscalen...
    Dus dat zou dan geen sterk argument zijn.
     
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, de xbox moet uiteindelijk het signaal uitsturen en upscalen, niet de drive. Die leest alleen maar de info van de dvd en verstuurt die naar de 360. Die maakt het signaal dan op maat en verzendt het dmv. de (component/vga-)uitgang naar je beeldweergever:).
     
  16. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
  17. vallorus

    vallorus Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog meer HD DVD's getest, The fast and the furious: Tokyo Drift en The Last Samurai. Als ik alleen op eerste indrukken af ga, dan vind ik King Kong qua kwaliteit van deze 3 het beste.

    U-control is wel grappig, iets wat bij de Europese versie van King Kong eruit is gehaald, wat wel jammer is.
     
  18. vilitrius007

    vilitrius007 Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, helaas; we zijn bijna een week verder en nog steeds nix binnengekregen of gehoord van Bollie. Ik heb getracht om met hun 'klanten' 'service' te bellen van Bol.com...:lol:

    Yeah sure! Weinig service..Ze hebben weer 5 minuten van me afgetroggeld met hun 0900 nummer en ben nog steeds geen stap verder. "U hoort nog van ons", vernam ik en moet nu nog steeds wat horen. :mad: Maar genoeg gesproken hierover..

    Heb gisteren maar gebeld met die zaak in Den Haag; daar kreeg ik gelukkig meer en goede info te horen. De HD-DVD player zou eigenlijk al in december 2006 moeten uitkomen in Nederland, echter Micro$oft heeft dit uitgesteld en is nog niet met een nieuwe datum op de proppen gekomen voor Nederland, aldus deze medewerker.

    De Amerikaanse versie was helaas niet meer op voorraad en zou naar verwachting over ongeveer 1 week weer binnenkomen (heb 'm maar gelijk gereserveerd!).
    Twee dingen:
    1. de medewerker vertelde, dat de stroom kon worden omgeschakeld van 110 naar 220, dus geen verloopstekkers nodig.
    2. garantieperiode is drie maanden; mijns inziens wel errug kort, maar de medewerker vertelde, dat tot op heden maar zeer weinig defecte spelers terug waren gekomen.
     
  19. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    vroeg me vandaag al af of je hem had, omdat die van de site was afgehaald.
    Ik was zelf naar een game winkel gegaan en die zei kwartaal 1... lekker duidelijk.

    van die 3 maanden is wel raar, en het lijkt me ook logisch dat er nog bijna niemand ermee is terug gekomen want zo oud zijn die dingen nog niet.
     
  20. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles wat je in nederland koop heeft standaard 6 maanden garantie, zelfs een konijn. Dus niet later afschrikken door wat de winkel zelf verzint.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina