De Ces aankondigingen!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 8 jan 2007.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De CES aankondigingen zijn openbaar en het ziet er goed uit voor de toekomst van de Xbox 360. De Xbox 360 komt naar de huiskamers, zoals Microsoft dit beloofd heeft er. Er staan inmiddels als 10,4 miljoen Xbox 360's in de huiskamers.

Microsoft heeft op de CES IPTV aangekodnigd. IPTV wordt nu getest in verschillende landen en je kan dan verschillende funkties gebruiken. Met IPTV kan je: “Verschillende kanalen bekijken (zonder lang te wachten), multiple picture-in-picture,shows on demand, video on demand en DVR functionality”. IPTV is op dit moment alleen mogelijk als je een setup box gebruikt van bijv. Philips, dus slaat het nog niet aan, maar daar gaat nu de Xbox 360 duidelijk verandering in brengen.

Daarnaast zal het straks mogelijk zijn om met Vista, naast Shadow Run, ook andere games via Live Anywhere te spelen. Zo kan je straks bijv. Uno en zelfs Halo 2 tegen een PC speler spelen. De draadloze controller, stuur, headset kan je straks ook gebruiken op Windows Vista met een wireless gaming adapter, maar dit was al eerder aangekondigd.

De Zephyr, de Xbox 360 V2, met een HDMI poort en een 120 GB HDD is voor als nog niet aangekondigd. Maar het lijkt me persoonlijk logisch dat deze er komt, want hoe wil je anders straks je video's opnemen op de kleine HDD?

Op On10.net kan je een demo zien van "Carbon" de code naam van IPTV. Je kan de CES keynote met Bill Gates hier bekijken.

2. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar de nieuwe V2 van de 360. Maar wat ik me afvraag is of dit nou wel slim is van MS. Sinds het huidige model toch nu de HDMI aansluiting mist. Ik krijg een vaag vermoeden dat we een incomplete console hebben. Sinds we die aansluiting die voor de toekomste HDTV's toch eens een belangrijke optie kan wezen :eek: .

3. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    @ Cypher

Mee eens...
    Vind het toch een beetje jammer, op deze manier. Ik ga echt niet weer 400 euro (als het niet meer is) neerleggen voor een console met alleen een HDMI aansluiting en een grotere HardeSchijf...

4. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja eerst zien hoe lang het duurt voor dat IPTV het in nederland voor de xbox 360 is.....en wat het zal kostten voor ik enthousiast word.
    Want die videoservice waarbij je afleveringen van series en films kan kijken is hier ook nog niet.

Maar ja het klinkt in ieder geval interessant en het zijn leuke dingen het is alleen hoe lang moeten wij hier wachtten en moet er voor betaald worden want we betalen al voor xbox live.(gold members bedoel ik daarmee dan he)

5. Morninglight

Morninglight RB6

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt niet altijd voordeel bij een HDMI... en bij de meeste (gemiddelde) TVs zie je het verschil niet eens tussenb component of HDMI/DVI.. dus op dat gebied hoef je niks te missen.

de Xbox v2 zal dezelfde specificaties hebben want anders zou je misschien games krijgen die niet op v1 draaien en wel op v2.

6. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk, dat ik die v2 alleen aanschaf, als MS een soort tegemoetkoming geeft, dat als je al een Xbox360 hebt, je die dan terug stuurd, en dat je dan een nieuwe Xbox krijgt tegen een kleine vergoeding..

7. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Dat zou wel eens een goede oplossing kunnen zijn...
    Mocht die vergoeding niet teveel zijn, dan wil ik daar best eens over na denken :)!

Ik denk dat MS dit eigenlijk ook wel moet doen. Ze hebben nu namelijk gewoon een console gereleased die blijkbaar niet helemaal compleet is naar de wensen van ze...

8. FabianNL

FabianNL Guest

Wat een onzin weer over die V2 zeg...
    Ze kunnen gewoon ook voor de huidige uitgang een HDMI stekker maken (zover ik weet) dus dan kunnen jullie allemaal gewoon met je V1 via HDMI spelen (wat is daar alleen dan het voordeel aan? Misschien voor 1080p íets beter, maar neem aan dat jullie niet zulke dure HD-tv's hebben?).
    En als ze ook met een grotere hardeschijf komen kan je die toch gewoon weer los kopen? Tuurlijk moet je daar extra voor betalen maar je moet dat gewoon zien als een prijsdaling van de 360. En dan krijg je toch ook niet opeens geld retour?

Dat moest ik ff kwijt hoor O-)

9. Menace

Menace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een onzin...

De console is inmiddels ruim een jaar op de markt, je zal bij alle hardware zien dat er in de loop der tijd nieuwe revisies uitkomen, net zoals bij audio/video, auto's etc etc.

je mist echt helemaal niks aan die HDMI aansluiting (tenzij je een FULL-HD tv hebt die 1080p over component niet ondersteunt).
    De harde schijf is aardig, maar die zal ongetwijfeld ook wel los te verkrijgen zijn als het geen hoax blijkt te zijn.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Zephyr is niet op de CES aangekondigd ... Het enige interessante was: IPTV, 10,4 miljoen 360's verkocht, Halo 2 Vista ook vs Xbox 360 mogelijk

11. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Zolang er qua specificaties in de 360 niets veranderd heb je inderdaad gelijk.... :)

*
    Neem mijn woorden hierbij terug

Hoewel het zonde blijft, die prijs voor die 120 gig Harde Schijf zal namelijk niet mis zijn... :9

12. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Dan hoeven we hem ook niet snel te verwachten denk ik...

Laatst bewerkt: 8 jan 2007
  13. sirjax

sirjax Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er zou toch ook een HDMI verloop-kabel komen voor de 360???
    Hij stond wel op een foto van een Lost Planet 360 permium-pack, wel eentje die in japan uit zou komen, dus die kabel moet wel een keer hierheen komen of niet?? En aangezien niet heel veel mensen een full-HD tv hebben, denk ik ook niet dat we veschrikkelijk veel missen zonder HDMI aansluiting.

Sony roept wel dat hun console 1080p heeft, maar in de praktijk is het zo, dat er nog maar weinig hd-tv's die resolutie aankunnen, plus zeggen de nieuwsberichten,dat de 360 over een zogenaamde ANA chip beschikt, lees het perbericht hieonder:

"Nog voor de Xbox 360 op de markt kwam liet Microsoft weten een chip in de console te hebben zitten die pas later geactiveerd zou worden. Deze chip genaamd Ana is snel na lancering gevonden maar de functie ervan bleef altijd een raadsel. Tot vandaag.

Microsoft liet aan Ars Technica tijdens een interview weten dat Ana de scaling chip is van de Xbox 360. Deze chip was tot voorkort vrijwel niet gebruikt, maar heeft sinds de 1080p update van eind vorig jaar wel nut gekregen. De beruchte Ana chip zorgt er hardwarematig voor dat de console het beste signaal naar buiten stuurt wat er voor die TV geschikt is.

De scaling chip doet vooral goed werk wanneer de Xbox 360 op een 1080p TV aan het werk is. Op de PlayStation 3 ziet een 720p spel (wat tot zover het grootste deel van de PS3 en X360 games zijn) er op een 1080p TV er minder mooi uit dan hetzelfde 720p spel op de Xbox 360 op dezelfde TV. Maar ook wat betreft andere lagere resolutie signalen zoals DVD (576p) zien er door Ana beter uit op de Xbox 360.

Op het moment is het duidelijk zichtbaar bij verschillende spellen dat de Ana chip goed werk verricht. Sony heeft natuurlijk nog wel de mogelijkheid om de upscaling software van de PlayStation 3 te verbeteren, dit zal dan echter altijd ten koste gaan van de prestaties van het systeem."
    (Bron: Insidegamer)

dus ja..... de ps2 is ook gereviseerd in de veel kleinere ps two, ik heb de oude nog, een maat van me de "nieuwe"veel kleinere, maar ik merk geen verschil hoor, beide consoles draaien goed, en even snel. De ene laad niet beter dan de ander, of heefd betere graphics of zo...

Ms zal er denk ook wel voor zorgen dat de prestaties van de huidige en de "v2" gelijk blijven, de oude xbox is in al die jaren ook heus wel een keer ge-upgradet maar daar bleven de prestaties ook gelijk.
    MS heefd alleen gezegd, dat een nieuwe processor, aleen minder warm wordt.
    Maar eerlijk gezegd, in het begin waren er nog wel een consoles die oververhitte, maar hoelang hebben we dar al niks meer over gehoord?

Wel vind ik dat als er gamers zijn die de HDMI uprade perse willen hebben, dat daar een regeling voor moet komen, ombouw console,inruilactie,mischien wel die gratis verloop HDMI-kabel????? wie weet..............:confused: :confused: :confused:

14. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    577
    als die v2 tog nog komt, vind ik ook voor een kleine vergoeding zoals: 20 euro max. Dan heb je ook geen vastlopers meer....

15. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    FF een quote van mezelf uit een post in het "nieuwtjes forum" waar weinig mensen in kijken volgens mij :+

Een vergoeding vragen omdat men een console beter maakt is echt onzin. De vergoeding die ze mensen gaven omdat er binnen een paar weken van de release een gigantische price drop kwam is inderdaad een mooi gebaar, niet met zoiets kleins als dit....

Edit: Misschien is het leuker om het te hebben over de ECHTE aankondigingen :) IPTV via de 360, that's the shizzle lady's and gentleman!

16. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    dus met iptv gaat de xbox360 als het ware werken als een setop box? En welker kabelmaatschappijen gaan dit ondersteunen?
    Ik denk dat het nog lang kan duren voordat we dat in nederland krijgen. Denk dat het meer op de US is gericht.

17. Bjørn

Bjørn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als het in Nederland komt, dan denk ik dat het zal worden onderstuend door KPN en niet door een kabelmaatschappij. KPN heeft overigens al IPTV en dat noemen ze Mine.

18. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer het hier uitkomt (IPTV) dan ga ik zeker even kijken wat het kost :) het klinkt iig erg interessant :) zo word me xbox egt alles in 1 :D:p

Deel Deze Pagina