Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Ga ff luisteren hoe die speakers klinken op de receivers, die geven namelijk ook hun "eigen" geluid. Je weet hoe ze theoretisch klinken maar in de praktijk kan het flink meevallen of tegenvallen ...

Jaja Wilbert is nu ook van plan te gaan upgraden, was eerst van plan om een HDTV te gaan kopen, maar dat is nu van mijn lijstje geschrapt. Ik ga denk ik nieuwe fronts halen, bij Saturn waar ik werk hebben ze een paar fronts in de verkoop gegooid die geen plek meer hadden op de werkvloer, dus ik kan ze nieuw voor een scherpe prijs krijgen en daar gaat nog de gebruikelijke personeelskorting ernog af. Het gaat namelijk over de Magnat Quantum 508, voor een smalle speaker klinkt hij namelijk zeer goed. Morgen ga ik hem nog verder uit testen op andere versterkers met eigen cd-s.

Verder wil ik ook een losse CD-Speler met een goede Stereo Receiver die ook gelijk als voor/eind versterker dient voor me Yamaha. Mijn oog viel als een blok voor de Marantz CD 5001 en de Marantz PM7001. Deze heb ik nog niet geluisterd in combinatie met de Quantum 508. Maar ik denk dat ik dit tweedehands doe omdat het een extra-tje is en opzich helemaal niet nodig is omdat ik al een mooie 6.1 receiver heb staan :)

Laatst bewerkt: 8 jan 2007
  2. Moulijn

Moulijn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is er al iets over bekend over de beschikbaarheid van de Creative Digital I/O Module?

Ik ben in het bezit van een Sound Blaster Audigy 4 (met digital I/O in- of uitgang). Daarnaast heb ik een Creative T7700. Dat is dus de versie zonder DDTS-100 decoder =( . Ik ben dus op zoek naar een goedkoop alternatief, de DDTS-100 is niet meer verkrijgbaar en op marktplaats gaan die dingen nu voor woekerprijzen weg als er al één aangeboden wordt |:-
    Zou zo'n Creative Digital I/O Module werken op een xbox 360? Anders moet ik aan een receiver ben ik bang...

3. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hier iemand ervaring mee?

STR-DB 700

ik wil deze aanschaffen...

Tips?

4. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Geen ervaring mee.. Zal ongetwijfeld wel een leuke receiver zijn maar voor het geld kun je misschien beter kijken voor een andere (Minder comercieel bekende) receiver. Is het ook echt je bedoeling om 6.1 te gaan draaien of is het meer 5.1? Wat wil je er verder mee: muziek luisteren(stereo), films kijken of gamen? Wat voor speakers heb je of ben je van plan aan te schaffen? Allemaal factoren die mee(kunnen) spelen in je keuze:)

Edit:/
    Ben vanmiddag trouwens even naar de lokale audioboer geweest(Zaak met eigenlijk alleen maar kwaliteit, dus geen commerciele troep) kwam thuis en heb meteen m'n bestelling voor de JBL E80's geanulleerd:eek: Heb bij zaak erg mooi spul beluisterd, en ga nu echt voor stereo!!
    Vind een filmpje kijken met surround hardstikke leuk enzo, maar ik merk toch dat ik steeds vaker even een cd'tje ga luisteren.. m'n huidige set hou ik er dan ook bij voor films en games, maar ben nu van plan een aparte stereo set erbij aan te schaffen. Zal waarschijnlijk over een maandje of 3, 4 financieel mogelijk zijn, maar dan heb ik iig genoeg tijd om een goede (Lees: een naar mijn smaak goed klinkende set) samen te stellen!!
    Voor de cd spelers en versterker neig ik op dit moment al naar NAD en Cambridge.. Heb ook een Marantz en een Denon beluisterd op verschillende speakers beluisterd, maar vond de sound van vooral de Cambridge componenten(Weet ff geen typenummers ofzo..) ERG!! lekker:thumbs: Heb een paar cd spelers en een paar versterkers van zowel Cambridge als NAD(Denon en Marantz hadden ze niet zoveel van staan helaas..) beluisterd op verschillende sets speakers(o.a Monitor audio, b&w, KEF etc..) beluisterd en de tering wat een geluid!!!!!!!!:eek:
    Dit is echt een wereld van verschil met een setje JBL's die m'n maat heeft:eek: (Nou heb ik ook alleen maar een paar cdtje's via de dvd speler bij hem beluisterd..) Maar zo zullen die speakers nooit gaan klinken denk ik.
    Qua speakers ben ik er ook nog lang niet uit, heb een paar modellen beluisterd en die lagen wel erg lekker in het gehoor, maar heb vandaag zooooooveel lekkers beluisterd !!!!! typenummers en merken heb ik ook helemaal niet opgelet. (Was zo erg onder de indrukO-) ) Zeer binnenkort ga ik er weer heen en zal ik weer veel gaan luisteren, naar de merken en typenummers ga ik denk ik niet eens kijken dat gaat alleen maar m'n keuze beïnvloeden denk ik..
    Maar éen ding is voor mij zeker: STEREO!!!!!!!!!!!!!!:cool:

Laatst bewerkt: 10 jan 2007
  5. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En weer een believer!!!
    Welcome!

6. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    doe een soort gelijk iets zoals mijn opstelling en je heb beide.
    muziek op de 2 kanaals eindtrap......en bij films of games komt de 5 kanaals erbij.

7. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil 5.1, alleen gebruiken voor 360 en dvd's. En een pascal sony speaker set erbij. (type weet ik zo niet) Die kan ik van mijn werk bijna gratis meenemen. Ik had gekozen voor de deze versterker omdat hij er veel in en uit ganegen bezit en component en Hdmi. + een paar optische ingangen. Heb je tips voor een andere goedkopere/betere reciever?

8. Youngster

Youngster Guest

He ik heb een vraagje, ik heb mijn logitech z5400 setje aangesloten op mijn xbox 360.. Dolby en alles werkt lekker met films maar als ik een cd'tje wil luisteren via de xbox hoor ik alleen geluid uit de voorste speakers terwijl ik via alle 5 de speakers geluid wil.. Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

alvast bedankt !

9. Moulijn

Moulijn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben er achter gekomen dat Creative dit weer eind januari gaat aanbieden op haar Nederlandse site (heb ze ff gemaild). Maar weet iemand of dit dan ook werkt? :confused:

10. Soulja

Soulja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik zo een optische kabel of toslink kopen? Graag exacte namen, niet elke speciaalzaak, want daar heb ik niet zoveel aan.

11. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    MediaMarkt, Scheer & Foppen, Expert, Hobo Hifi.

12. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
  13. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2

Zie je wel :cool:
    Blij dat deze kwaliteit je in 1 x heeft kunnen overtuigen. Snel je budget posten, dan gaan we je meehelpen samen te stellen.

Gr Sjoerd

14. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Zit te denken aan een eurotje of 1200 tot 1500(Dit is wel écht de max).. wat ik wil:
    - CD Speler
    - Stereo versterker
    - 2 speakers (Duh8) )
    - Bekabeling
    (Misschien nog een netfiltertje..)

Laatst bewerkt: 10 jan 2007
  15. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    vandaag heb ik voor me verjaardag een akai home theatre set gekregen, maar nou is mijn vraag kan ik mijn xbox 360 hier ook op aan sluiten?

16. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft de set een optische ingang?

17. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    weet eigenlijk niet heb er nul verstand van maar het is deze:

klik

of zou dat er bij moeten staan daarbij?

18. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    jep het kan .. er zit een digital out op voor Dolby Digital en een er zit een Dolby Decoder op zoals je ziet op die site .. dus als je een Premium 360 hebt moet je alleen een optische kabel kopen om hem te verbinden met die set !

19. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Gaat niet werken, moet een optical in zijn, geen optical out. De xbox stuurt een signaal door en de set moet het verwerken.

20. Soulja

Soulja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 11 jan 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina