De xbox360 zet je hem horizontaal of verticaal neer ??

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Lightsaber, 1 nov 2005.

  1. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij ook niet... de gebruiker word er in de handleiding voor gewaarschuwd.. en andders kan iedereen wel heel makkelijk aan knappe nieuwe games komen
     
  2. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha neejoh, dat kan niet. Dat ding moet echt veel kantelen wil je dat hij echt los schiet onder zijn spinner vandaan en dus het ondervlak van de dvd beschadigd.

    Het principe is dat de disc door zijn draaiende snelheid altijd exact in de hoek gehouden word als waarin hij gestart is, net als een frisbee. Als de 360 dus zou kantelen blijft de disc in zijn originele hoek ronddraaien en kan hij dus met een rand tegen de behuizing komen en losschieten. De dvd word op zijn plek gehouden door een magnetische spinner, dus kleine bewegingen van de console kunnen makkelijk worden opgevangen. In principe kan het dus alleen gebeuren als een een snelle beweging plaatvind, dus als hij valt, of een klap krijgt.
     
  3. The_Gamer

    The_Gamer Metal Gear Solid Fan

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet niet hoe het allemaal werkt, maar dat is wat ze zeiden bij de Microsoft helpdesk, dus ik doe het toch maar. Feit is wel dat er problemen waren met de discdrive in de eerste generatie Xbox 360's, en dat mijn discs na het horizontaal neerzetten geen krassen meer krijgen. Ik weet niet 100% zeker of dat iets met elkaar te maken heeft, maar ik waag het er liever niet op.
     
  4. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja die mensen van de helpdesk :9 haha

    Het probleem van de eerste versies discdrive was dat er geen schuimpjes in zaten om dat kantelen van de disc te voorkomen. Casemodders waren daar al een stuk eerder achter en brachten zelf deze schuimpjes aan om het te fixen.
    In de nieuwere drive zitten wel de schuimpjes op de bovenkant van de drive, zodat áls de drive kantelt, de dvd tegen deze zachte schuimpjes aankomt en niet veel verder kantelt tegen een metalen plaat, en flink te ruimte heeft om eens lekker te krassen. That's all....
     
  5. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit probleem hebben de PS3 en de Wii toch niet?
     
  6. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de Ps3 of de Wii ook omgooit dan kras hij de CD's niet :lol:
     
  7. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Horizontaal, past beter in me meubel nu ik mijn video heb verwijderd en hoef ik niet bang voor te zijn dat ik hem per ongeluk omstoot.
     
  8. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Verticaal > Horizontaal. :cool:
     
  9. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Andersom, no doubt.
     
  10. timmy

    timmy Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    verticaal dat staat mooier in me meubel en ziet er sexier uit :)
     
  11. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Horizontaal. Moet er niet aan denken dat die omvalt.
     
  12. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Jij bent ouderwets.
    Verticaal is de toekomst.

    De aarde was plat (horizontaal!) volgens de mens.

    En nu staan er (verticale!) wolkenkrabbers.

    Ik zeg het je, verticaal is de toekomst. :cool:
     
  13. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Verticaal. Of t functioneel wat uitmaakt weet ik niet maar het staat iig toffer. In de winkels staat hij ook altijd verticaal.
     
  14. .:Fire:.

    .:Fire:. Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hem eerst verticaal naast mijn tv staan. Toen had ik hem ergens anders geplaatst en horizontaal gezet, omdat het in die situatie mooier is dan verticaal.
     
  15. Plagu3lord

    Plagu3lord Fidelis ad Mortem

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Had hem eerst verticaal staan, maar nadat hij enkele games had beschadigd en sommige games niet meer deed afspelen heb ik hem horizontaal geplaatst. Sindsdien heb ik geen enkel probleem meer ondervonden met mijn 360.
     
  16. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    572
    Ik had hem eerst horizon. en nu vertic. omdat hij bij de horizon. stand kapot ging. Net binnen _O_
     

Deel Deze Pagina