Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soulja

Soulja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het verschil tussen een coaxial kabel ofzo en een optische? Want ik kreeg bij mijn Sony Sony HTSF1000 + dvd recorder. Een oranje coax kabel, alleen ik weet niet hoe ik ze op elkaar moet aansluiten. Ze hebben beide wel zo een ingang, maar ik krijg geen geluid als ik die oranje kabel gebruik. Is hij wellicht alleen voor beeld ofzo?

Laatst bewerkt: 13 jan 2007
  2. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Eén losse coax kabel kan zijn voor digitaal geluid...coaxiale audio.
    Maar kan ook zijn voor video...composite.

Als de receiver een 'coax in' heeft en de dvd recorder een 'coax uit' kun je hem dus gebruiken voor digitaal surround geluid. Maar hij kan er ook bijzitten op de dvd recorder via composite video met je tv te verbinden. Staat trouwens vast wel in het boekje ;)

3. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Thanx man,

Best grappig dat jij hem ook hebt. Maar je hebt eig twee verschillende receivers op aangesloten op dezelfde speakers, hoe heb je dat eig aangesloten? Gewoon twee draden op een aansluiting van je speaker of heb je een banaanstekker gebruikt met daarop twee aansluitingen?
    Omdat me speakers bi-wired zijn moet ik gelijk 4 kabels hebben en om 2 kabels van 2,5 mm2 in zon gaatje te krijgen is best pittig en dat dan 8 keer :9

Nog wat, zijn die tussenstukjes belangrijk ? Dat is gewoon toch een Cinch kabel die je elkaar verbind in de pre-outs ? En als je die niet hebt doet hij het dan gewoon niet ?

Trouwens klasse A denk ik toch alleen maar te gebruiken als ik SACD luister, dan zet ik hem namelijk ook nooit echt hard :)

Bedankt man,

PS had het ook nog met me collega's erover gehad en het blijft moeilijk 2de hands versterkers/receivers...

4. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ik bedoel natuurlijk witte en rode tulp stekkers.
    Ik hoor verder wel gewoon geluid om me heen (ook onafhankelijk) dus ik ben tevreden ermee, en pech hebben dat ik dan niet ' digitaal ' geluid heb maar boeie, dit vind ik ook al prachtig :)

5. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die tussenstukjes verbinden de pre-outs van de amp & de ext. in van de versterker. Hij lust zichzelf eigenlijk door. kijk maar op de website van marantz en bij het back image van de versterker, is anders erg lastig uit te leggen.

Ik heb hem als volgt op mijn receiver aangesloten:
    Op mijn denon zitten pre-outs.
    Dus de pre-outs van de front kanalen heb ik verbonden met de aux1 van de marantz. Volume knop zet ik dan standaard op 50% (op de marantz) als ik met de denon ga spelen. De front speakers worden dus gewoon versterkt door de marantz. Met stereo heb ik mijn cd speler gewoon direct op de marantz aangesloten en komt de denon in het geheel niet eens aan bod.

Ik gebruik de denon dus alleen voor de decodeer werk met films en om natuurlijk rear, center, sub aan te sturen.

Vind het lastig te verwoorden in een stuk tekst maar ik hoop dat het begrijpelijk is. succes!

6. diablo85

diablo85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mensen, heeft er iemand ervaring met die 2.1 "surround" setjes??
    zoals die dav-x serie van sony en de 3-2-1 serie van Bose????
    ik weet wel dat het natuurlijk niet echt surround geluid geeft, maar dat hoef ik ook niet. wil gewoon weten of het een beetje hard kan met goede bassen, en of het echt mooi vol geluid geeft door de hele kamer?
    en over de Bose: is het geluid van de 3-2-1 GS merkbaar beter dan de standaard 3-2-1? omdat daar die gemstone boxen bij zitten...
    ben zeer benieuwd naar ervaringen want denk er sterk over om zoiets aan te schaffen. heb namelijk geen zin in veel draden, wil gewoon alles weg doen, en dat dan als dvd / cd-speler / versterker / radio te gebruiken en de rest allemaal weg te doen.
    alvast bedankt!!
    p.s. pics van hoe jullie het hebben opgezet zijn natuurlijk zeer welkom!

7. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bose, alles in één setjes klinken over het algemeen vrij lekker op een afstandje.
    Lekkere bas die aanwezig is. Totdat je wat dichter bij komt en merkt dat er compleet geen middengebied in die hele set aanwezig is en de "basmodule" (:lol: ) maar wat rommel uitbraakt.

Daarbij, wij zijn geen levend orakel dat een oordeel kan vellen over alle setjes (zoals in faq vermeld) Dus, ga luisteren bij de media markt of een andere winkel en oordeel zelf. Over het algemeen haal je geen rommel in huis. (maar of het echt zoveel is wat je krijgt voor die prijs.. :emo: )

Als je het een beetje hard wil met "goede" bassen en vol geluid zou ik toch echt even verder zoeken. Maar goed, dat is allemaal relatief en mijn oren zijn mischien wel te verwend. maar voor het geld van een bose 3-2-1 set sleutel je zo een super setje in elkaar met maar een paar draden. ;)

Trusten! :b:

8. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deelt de mening van limpbixkit...

Alleen, zoals ik al vaker heb uitgelegd in deze thread, dit soort setjes moeten worden geplaatst in een goeie omgeving. Het beluisteren bij de mediamarkt heeft dan ook totaal geen zin aangezien hij daar gewoon in een hal staat. Zelf heb ik het een keertje beluistert in gewoon een kamer van 4x4 (afmetingen weet ik niet echt, maar het was dus een goeie vierkante kamer) , en daar kwam het merkbaar beter tot zijn recht. Toch mist het iets, en dan ook in het achterhoofd houdend dat er helemaal geen speakertjes achter je staan werkt alleen maar negatief op de hele ervaring van het luisteren..Tenminste, zo ervaar ik het; ik heb echt veel liever hardware achter mn hoofd dan iets dat eigenlijk voor je staat.

btw, hier een plaatje over hoe het setje werkt: -Het bevat 4 speakers, 2 naar jou gericht, 2 naar de zijmuren die het kaatsen naar de achtermuur, die het weer kaatsen naar...."je achterhoofd"-

9. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ofwel, een compleet lege kamer met geen kasten oid.
    Anders heb je geen optimale reflectie.

10. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    vraagje: ik heb voor mijn aankomende lcd tv me kamer opnieuw moeten indelen. Nu is het zo dat ik voor mijn logitech Z-680 4 originele kabels gebruik die bij de set zelf zaten en 1 kabel van hirschman geloof ik. Alleen die van hirschman is veel dikker dan die van logitech, kan dit kwaad?

Verder merk ik er eigenlijk kwa geluid niets van, dikkere kabels zijn in weze beter toch?

11. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    ja betere kwaliteit. maar je moet ook kijken wat de kabel dik maakt. Het rubber eromheen, of echt de inhoud van de kabel

12. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    de inhoud is veel dikker tov de logitech, denk wel 3 a 4 keer zo dik.
    Alleen ze zijn zo lastig in de plugjes van de boxjes te krijgen :mad: ....heb dus voor het gemak die andere 4 aangesloten met die logitech kabels.

geluid is prima zo, veel verschil verwacht ik niet in geluid.

13. Raven Shield

Raven Shield Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo.Ik heb in mij pc een nogal brakke geluidskaart zitten.Ik wil nu een nieuwe.Eentje met een optical ingang en natuurlijk die wat beter geluid geeft.Ik ben nu aan het twijfelen tussen 2 kaarten.Namelijk deze:http://us.creative.com/products/pro...=204&product=9107&nav=technicalSpecifications en http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=209&subcategory=669&product=14000 Dat ik heb gekeken bij specicaties zag ik weinig verschil.Aleen ik zag 1 ding.Ik vind bij audigy 2 de optical ingangen er raar uit zien.Ze steken eruit ofzo.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

14. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk zijn dat verwijderbare beschermkapjes/plugjes ;)

Ik heb geen verstand van pc shizzle, maybe is dat een vraagje voor de PC nieuwe hardware thread...

15. Roberius

Roberius Hero of Nazaroth

Leuk Bevonden:
    0
    Kwam er gisteren achter dat mijn loon van de vorige maand al op de rekening gestort was... Meteen online een Logitech Z-5400 setje aangeschaft (net onder de 200 euro inclusief verzendkosten en 5 meter toslink, ik klaag niet). Kan ik volgend weekend eindelijk gamen in surround en fatsoenlijk films kijken (gebruik op het moment voor films nog zo'n cheap surround setje met dvd-speler van de Gamma)

16. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben afgelopen week meerdere keren wezen luisteren naar verschillende stereo opstellingen. Uiteindelijk zijn er twee kandidaten overgebleven: Marantz PM7001 en de NAD C325BEE. M'n JBL speakers hebben i.c.m de Marantz een warme klank, en imo soms net iets te warm. De NAD daarentegen heeft een veel neutralere klank, Maar het midden blijft een beetje achter.

Vrijdag ben ik met iemand anders meegegaan op zijn speurtocht naar een surround receiver. Ik kon het niet laten om naar wat receivers i.c.m mijn speakers te luisteren. Het heeft 1,5 dag geduurd, maar gisteren heb ik deze knul opgehaald:

Yamaha RX-V1700 (betere foto's volgen vanavond :cool:)

Alles wat ik in muziek op m'n RX-V630 miste, doet deze wel perfect. :)

17. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    *Jaloerst :9 Dat is toch zooon sexy apparaat! Wist niet dat ze hem al hadden... Maar vond je deze voor stereo ook goed klinken dan, in vergelijking met versterkers? Oh wacht, dat staat er al :bloos: Misschien ben je de yamaha sound al te erg gewend geraakt :p Of klinkt deze echt heel anders dan je vorige, die was wel een stukje lichter denk ik maar is de klank ook echt anders?

Laatst bewerkt: 15 jan 2007
  18. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Su-per-strak model! _O_

19. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hulde..!! Dat ding ziet er echt heel vetjes uit Arjan...:thumbs:
    Ik wacht met smart op meer pics :)

20. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk er over om de Logitech Z-5400 te kopen maar heb ik alleen deze set nodig om in dolby 5.1 te gamen of moet ik de Z-5400 ook nog aansluiten op b.v. een stereo toren?

Als het een domme vraag is neem het me niet kwalijk weet er namelijk niks van af.

Alvast bedankt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina