Probleem Controllers

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Azumi, 15 jan 2007.

1. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Hallo mijn beste medemembers,

Om even de situatie te schetsen:
    Ik heb 3 controllers, 2 officiele en eentje van 'BigBen'.
    De twee controllers van microsoft, groen en crystal, doen de laatste tijd wat vreemd.
    Bij de groene is het het geval dat er zo nu en dan (de laatste tijd weer een heel stuk minder) 'please insert controller port 1' (een zin in die koers, die kennen we allemaal wel) op het scherm verschijnd, terwijl deze er wel gewoon in zit.

Even de controller draaien of een andere handeling uitvoeren zodat het draadje wat uit de controller komt weer 'goed' zit is hiervoor de remedie.
    Dit komt trouwens de laatste tijd weer een stuk minder vaak voor dat ik die melding krijg.

Bij de crystal versie is het een ander verhaal, ik kreeg eerst ook vaak die melding, maar nu reageerd de controller helemaal niet meer.

Heeft er iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, of is dat moeilijk vast te stellen?
    Oplossingen, voor de melding 'please insert controller port 1' of voor het niet werken van de crystal controller, zijn welkom.

Alvast bedankt :b:

2. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    dit heb ik echt veel te vaak meegemaakt. Helaas is hier niets aan te doen en een veel voorkomende bug bij al de controllers. Het wordt meestal veroorzaakt door het oprollen van het draad aan de controller

3. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, je controller draad niet oproller( hoeft nu niet met wireless xbox360 .. ode!) Er ontstaat een kabelbreuk bij de ingang naar de controller.

4. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    je schijnt die kabel ook met een gewone USB kabel te kunnen vervengen.

Weet het alleen niet zeker, nog nooit gedaan/geprobeert.

5. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    je kunt mijn crystal controller wel voor 10 pleuro's kopen

6. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Dan zal het wel met het oprollen te maken hebben.
    Best vreemd, aangezien ik dat bijna nooit doe, maar dan zullen die paar keer wel fataal geweest zijn.

Bedankt voor de reacties.

En shortbull, ik zal er even over nadenken, ik stuur je binnenkort een pm ;)

7. Leen

Leen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat probleem heb ik ook gehad, het gekke van alles was, ik sloot de controler op poort 2 aan en alles was weer oke, poort 1 deed gewoon niks meer, ik kreeg zelfs geen melding meer:confused: (poort 1 en 2 is in principe 1 poort)

Totdat de controler door toedoen van mijzelf stuk ging, heb ik een Logitec gekocht, deze aangesloten op poort 1, geen probleem ook niet op de andere poorten.
    Het is toch waanzinnig vreemd dat poort 1 het geheel niet meer deed (het is dezelfde poort als poort 2, is gewoon gesplitst) met mijn oude controler.
    En met de nieuwe controler gewoon weer alles doet:confused:

Het zal verder allemaal wel, zal wel een MS kunstje zijn:)

Deel Deze Pagina