strijkstrok!!!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door harissonford, 26 dec 2002.

1. harissonford

harissonford Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een suggestie en opmerking vindt ik nadrukkelijk richting het hele marketingproces van het verkopen van de games!!!

WAAROM moet er zoveel van de verkoop van de games aan de strijkstok van de tussenhandel blijven hangen??

Men schermt altijd maar dat het een hoop geld kost om de games te ontwikkelen maar de uiteindelijke ontwerper krijgt maar een schijntje bij de uiteindelijke winkelier.

DIT ZOU NU EENS MOETEN WORDEN INGEPERKT! en de prijzen teruggebracht worden tot een acceptabel niveau. Iedereen vint 59,- of 69,- euro voor een spel al heel normaal maar eigenlijk is het gewoon BELACHELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De X-box is trouwens een te gekke console daar is geen discussie over mogelijk.:9

2. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Ik stel voor dat alle games 100€ gaan kosten maar dan standaard van topkwaliteit.:9

3. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Er is niet meer te halen op games dan op andere producten. Vooral bij Xbox games, die hebben de kleinste marge voor winkeliers en groothandels. :eek: Games in het algemeen mogen inderdaad goedkoper wat mij betreft, of je moet inderdaad productie van boutgames stoppen en dat grld gebruiken om goede ames goedkoper te maken! :9

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Daarnaast krijgt de ontwikkelaar uiteraard geld van alle verkochtte producten en de winkelier/retailer alleen van wat plaatselijk wordt verkocht. Zo zit er dus wel een bepaalde balans in.

maarja, volgens mij wordt je ook hier gewoon gefokt met de Euro. 70 euro lijkt goedkoop maar is toch 155 gulden :{

5. masta_user

masta_user Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    het is toch zo dat een pc game nooit meer als 45 euro kost?
    kunen ze zoiets ook niet doen bij xbox games??
    55-60 euro vind ik prima

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Xbox games moeten duurder omdat MS anders hun geld niet terug verdient :+

7. supermiepie

supermiepie born to play

Leuk Bevonden:
    0
    Ach en in de USA kost een spel maar $29 gemiddeld dat is ongeveer €30, maar ja de BTW en extra accijns op spellen is echt iets voor de EU, en dankzij die shit € is aales duurder geworden.!
    En wij europeanen slikken alles, in de USA zou er wel een commissie op toezien of er geen asociale prijzen worden gevraagd, (belang voor de consument). maar hier in Nederland zijn dat soort dingen schlecht geregeld, iedereen schuift het op elkaar af van de tussenhandel verdiend er veel aan of het transport is duur het ligt nooit aan, wie dan ook.:)

8. Marinus

Marinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, jij bent echt grappig! Hier in Nederland is het juist goed geregeld, hier zijn organisaties zoals de Cosumentenbond om erop toe te zien dat bedrijven niet alles kunnen flikken, in Amerika is dat wel even anders. Daar kunnen grote bedrijven individuele burgers veel meer maken omdat ze daar nog niet zo ver ontwikkeld zijn qua sociale voorzieningen, maar das weer een hele andere discussie.

Trouwens de nieuwste games in Amerika kosten helemaal geen $29, ga maar richting de $49 zitten en dat is dan excl. 10% BTW. Dan zit je ook alweer aan de $55 dus zoveel scheelt het nou allemaal niet.

9. supermiepie

supermiepie born to play

Leuk Bevonden:
    0
    Consumentenbond laat me niet lachen joh een groot commercieel zooitje, toevallig het verhaal gelezen van hun magazine over spelconsules, de Xbox was te duur volgens hun, want je moest voor online spelen een abbo nemen, nee goede organisatie noem jij dat, en heb toch echt wel eens rond gekeken bij Wallmart of andere aanbieders van spellen kost toch echt rond de €30 p spel, en dan nog invoeren en BTW betalen ja dan kom je ook aan €55 en jij hebt het over 10% BTW we hebben hier bijna 20%, ipv dat ze daar wat aan gaan doen, nee het is goed geregeld volgens jouw, sorry vriend moet je toch echt die roze bril afdoen, en dan zie je misschien waar je echt voor betaald.

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    ALERT ALERT!! : It's a frustrated communist! RUN!!

11. supermiepie

supermiepie born to play

Leuk Bevonden:
    0
    Ze kijken trouwens wel uit in de States om iemand te belazeren je hebt daar zo een rechtzaak aan je broek.
    Dat is hier wel anders, bekent je schuld, treed je toch gewoon af incl gouden handdruk dat is NL kijk vorig jaar maar naar die kerel van VVN of de Bouwfraudes, nee goed voor elkaar hier.

12. supermiepie

supermiepie born to play

Leuk Bevonden:
    0
    He Woud van dat soort uitspraken ben ik niet van gediend, joh.

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Oei, een klein beetje humor mag ook niet meer zeker.

Anyways, natuurlijk worden we lichtelijk afgezet hier in Europa, maar dat heeft echt te maken met btw heffing, extra vervoerskosten etc..

14. supermiepie

supermiepie born to play

Leuk Bevonden:
    0
    Ja wel natuurlijk is humor welko, maar ik snap niet waarom we die verhogingen allemaal pikken daar doen ze in de States echt wat aan in Brussel hebben ze ook gezegd dat de heffingen van computergames naar beneden moet.:)

15. Marinus

Marinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Roze bril? Haha , ik ben geen homo hoor.

Maar jouw argument van Walmart gaat echt niet op. Ik ben een tweetal maanden geleden daar nog geweest en die dingen kosten ook gewoon $49 (de nieuwste games dus, niet de prut die in de budgetbak ligt). Om mijn punt nog even duidelijker te maken, hier een linkje naar het door jou genoemde Walmart: http://www.walmart.com/catalog/catalog.gsp?cat=78142&dept=2636&path=0:2636:78142

Dat de Consumentenbond een artikel schrijft waarin een aantal fouten zitten of waarvan jij meent (=mening!) dat ze dingen zeggen die niet waar zijn wil nog niet zeggen dat de Consumentenbond geen invloed heeft als consumentenorganisatie. Dat hebben ze namelijk wel degelijk, zoals ik al een keer persoonlijk heb meegemaakt.

Games zijn misschien wel te duur maar dat kun je van computerhardware of DVDs of vliegtickets ook zeggen. Voor een goed spel wat ik echt graag wil hebben betaal ik wel €60, daar heb ik geen probleem mee, dan betaal je gewoon voor kwaliteit.

Trouwens, ik ben best geinteresseerd waar jij dat ideaalbeeld van de VS vandaan hebt. Ben je er wel eens geweest? Ik ben er nu meerdere malen geweest en heb er ook een tijdje bij mensen thuis gewoond maar ik moet zeggen dat het me allemaal best tegenvalt hoe goed Amerika wel niet is.

16. supermiepie

supermiepie born to play

Leuk Bevonden:
    0
    Heb geen idiaal beeld van Amerika, en ja ben er 4 keer geweest voor mijn werk, maar met bepaalde dingen vertikken de de amerikanen om zoveel geld ergens voor uit te trekken kijk bv naar de benzine prijzen bij ons dubbel en dwars betalen en als je een amerikaan aan zijn energie prijs zit, is het goed mis, ze verbruiken een kwart van de wereld energie, met intotaal 280miljoen inwoners, toch te zot voor woorden of nie, dus voor bepaalde zaken zijn ze niet zo terrughoudend als ons europeanen, dat wou ik ermee zeggen.

17. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Vorig jaar misschien. Pc-spellen kosten bij release gemiddeld ook al rond de 50 euro, en ik zie steeds meer pc-spellen verschijnen die al 55 euro kosten, dus ook daar worden de spellen steeds duurder.
    Ps2-spellen zijn trouwens vaak duurder (rond de 67-70 euro) dan Xbox-spellen (liggen -op een paar uitzonderingen na- eerder rond de 60 euro).

Toch heb je wel gelijk dat zoals bij zoveel dingen spellen e.d. sinds de euro ontzettend in prijs zijn gestegen. Al ligt dat niet aan de tussenhandel imo, aangezien die marges echt minimaal zijn. Maar ik zou het ook toejuichen als ze games wat goedkoper zouden gaan verkopen.

18. harissonford

harissonford Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    winstmarge??? 200%

Hey Gastuhhhhhhh!!!

Wie kan mij nou uitleggen waarom een game op het moment dat hij uitkomt 59 euro kost, en na een aantal maanden kost die zelfde game nog maar 29 euro???????

Zien jullie dat gat dan niet wat er tussen zit van 30 euro. Dat is ptvrdmme 200% winst. En dan zit er ook nog een winstmarge op het bedrag van 29 euro want de winkelier legt er echt geen geld bij!!!!

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    omdat de voorraden ook weg moeten, en het is dan vaak de distributeur die lagere prijzen gaat aanbieden zodat de retailers ook omlaag kunnen.

20. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Amerika is een kut land. Als jij daar ontslagen word dan krijg je amper een uitkering. Jullie denken mischien dat Amerika alles is, maar de maatschappij is wel keihard. Ik ben blij dat ik in Nederland woon, daar helpt de regering je teminste nog.

De prijs van de games ligt wel aso. hoog hier in Nederland.

Deel Deze Pagina