De HDTV thread [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat JoostPolletje er éen heeft en die was er wel lovend over!! Echter ik vind zelf het geld niet waard.. Ik denk dat je die 60 euro niet terug gaat zien in verschil.:)
     
  2. Iken

    Iken Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zei ook bijna maar verschillende bezitters van de door jou genoemde Denon spelers vinden dat de xbox 360 het beter doet. Ana (de xbox scaler) is prijzig en heel erg capabel lees ik op verschillende forums (avforums bijvoorbeeld).

    Bottom line is dat je met de xbox 360 een prima upscalende dvd speler in huis hebt (wel VGA aansluiting gebruiken!) maar veel mensen weten dit gewoon niet. :x
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2007
  3. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zal ik het heb even vragen, maar waar hangt die uit :+ ?!
    Maar als het echt verschil uit maakt dan heb ik die euro 60 er wel voor over.
     
  4. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb ik nou net even overheen gelezen:+

    @Leze: Die zat hier eerst wel op het forum, de laatste tijd wat minder.. Anders moet je hem ff een PM sturen:)
     
  5. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou mijn philips ambilight (32PF9731) is binnen, veel eerder dan ik verwacht had (eigenlijk pas eind week 5). Ik ben erg blij dat ik voor deze heb gekozen ipv de jvc LT-32X70b die ik eerder had als proef.

    Eerste indrukken en foto's volgen later.
    Beeld: Elk kanaal gebruikt een andere grote kwa beeld (dus 14-9 of 16-9 of breedbeeld), de tv switcht zelf naar de beste keuze, maar doet dit ook weleens als die op de juiste keuze staat.

    Tijdends film kijken deed die dat (switchen van beeld) in het begin ook toen de ondertiteling starte, hopelijk laat die het daar ook bij. Ik keek de film middels HDMI via mijn pioneer av696. Het beeld deed het niet gelijk, ik schrikken maar na uit en aanzetten van de dvdspeler deed die het wel. Het beeld was al haarscherp (volgens mij al ge-upscaled via HDMI), is wel even anders film kijken vind ik. De ambilight functie is even wennen, maar geeft een leuke toegevoegde waarde aan het film kijken.

    beeld met 360: Kom ik later op terug, moet die nog aansluiten.

    Het geluid is weliswaar wat minder dan de jvc, maar zeker niet slecht... gewoon normaal. Maar mijn geluid zal voornamelijk uit mijn logitech z-680 komen.

    Het gebruik is erg makkelijk en overzichtelijk ingedeeld. Alles wordt mbv een assistente voorgeschotelt en als gebruiker moet je bepaalde keuzes maken voor beeld, geluid en ambilight (wat later gemakkelijk aan te passen is).

    Het analoge beeld valt me erg mee op de afstand waar ik tv kijk (3m), sommige zenders zijn wel wat troebel.

    Deze week maar eens kijken voor de HD-dvd speler van de 360.

    Enige wat me tegenstond is dat tijdens het kijken van teletekst, zwart ineens groen wordt. Ik heb ergens gelezen dat dit zo hoorde, maar op te lossen was...iemand die hier meer vanaf weet?

    Zijn er mensen die dit model of een philips ambilight in hun bezit hebben?

    Ik heb het contrast even verlaagd naar 60 ipv 95, volgens mij was het toch beter als je die waardes even liet wennen en beetje bij beetje doet verhogen?
     
  6. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier zit die :)

    (Post laatste tijd niet meer zoveel hier)
     
  7. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar zie je wel verschil met die kabels?
     
  8. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker.. Nooit de review gelezen?!
    zie anders een consoleshop.nl

    Zojuist de Monster Game Kabel binnen gekregen!! Ik haalde het uit de doos, Ik voelde, Ik keek, en wist het kwaliteit!! Duidelijke zaak! Wat een geweldig spul om te zien weer.. Beter dan die standaard component kabel..

    Snel uitpakken!

    Ondertussen nog steeds glimlach op me gezicht.

    Ik klik de optische kabel in het plugje.. Wat zit dat strak, eerst floepte de optische kabel er altijd uit. Verleden tijd dacht ik.
    Zo nu me meubel even naar voren rijden, en alles ff lekker klaarmaken om lekker te gaan gamen..

    Ik was al vrolijk van de verpakking en het product..
    Toen maar even Fifa gespeeld.. Net wat meer kleur ,diepte en mooiere plaatjes op het scherm? Het geluid heeft ook net wat meer kracht. Details vielen me op die er voorheen nog niet echt waren. Al met al ben ik heel erg tevreden over het product, en is het zijn geld dubbel en dwars waard!
     
  9. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat wist ik wel, maar ik heb de xbox met de componentkabel aangesluiten aangezien je dan beter beeld bij spelletjes hebt! Dus de xbox optie had ik al over nagedacht maar is niet echt handig om telkens je kabels te verwissel van component en VGA......

    Weet je misschien wat de chip in je LCD doet? scaled deze ook je dvd op?
     
  10. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    ik heb de s27 in eindhoven gehaald.. wat was/is t daar tering druk!!

    Over die verspringde beelden: heb je je beeld niet op dynamisch staan!? Dan past ie zich wel continue aan...

    Als je je tv op gamemode hebt staan kun je geloof ook niets meer veranderen!?

    Geluid is wel 1 ding waar de samsung slecht op scoort in mijn optiek. De oude jvc had echt een super(met echt bass), de samsung heeft veel hoog maar bijna geen laag..(gelukkig dat t meestal toch via de versterker gaat!)

    Beeld bij normaal analoog tv is t echt zwaar kut, de nieuwere uitzendingen zien er nog redelijk uit maar oudere series/films etc volop bewegende pixels

    Beeld bij digitale tv is verschillend, sommige zenders(mtv/discovery) echt super maar bv bij rtl4 GTST(jaja de vrouw wil ook wat) is het beeld dan weer minder(veel mee bewegende blokjes)

    Bij films is t echt super

    en bij de 360 is t supeeeerrr!!

    Raad trouwens meteen iedereen af om die advanced scart cable te kopen, heeft geen enkel nut gehad op mijn oudere breedbeeld.. spaar t geld liever voor een lcd... hebbie veel meer plezier van!


    edit: dus als ik dvd wil kijken via de 360 moet ik de componenten kabels eruit halen!? wat is dat voor iets raars!? Dus component is t best mogelijke beeld voor games, maar voor dvd's weer niet!? leg eens uit!
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2007
  11. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    De 360 kan alleen dvd's upscalen via de VGA kabel:)
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat wordt veroorzaakt door Teletekst software.
    Heb het zelfde bij mijn Philips Matchline 100hz beeldbuis tv.

    Met deze software kan je een andere achtergrond kleur krijgen ipv van de standaard zwarte kleur.
    Ook kan je nu bewegende plaatjes krijgen.

    Volgens mij is de NOS in de test-fase er alweer mee gestopt.

    Uitzetten is helaas niet mogelijk bij mijn Philips , dan zal het ook wel niet mogelijk bij de huidige tv/lcd/plasma's
     
  13. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
  14. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is inderdaad mogelijk, zoals al heeeeel vaak gezegd heb je altijd last van kwaliteitsverlies als je het signaal "doorlust" dmv bijv een receiver. Ga je dit zien? waarschijnlijk niet..
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Doe nu het zelfde met mijn Yamaha RX-V540RDS reciever.
    Xbox360 + HD-decoder achterin de Yamaha en van de Yahama gaat er een component-kabel naar de Samsung.
    Heb hier totaal geen kwaliteitsverlies , alles werkt perfect op 720p en 1080i
     
  16. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja, het staat dat het kan. Maar waarom zou je dit willlen?
    Een switch ergens tussen zetten, heeft sneller kwaliteitsverlies.
     
  17. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien mijn lcd maar 1 component ingang heeft en me receiver meerdere... dan zou ik die van me LCD kunnen gebruiken om me receiver op te zetten en al mijn andere (360/dvd/toekomst?:) /) op de receiver zetten, maar dus alleen als dit GEEN kwaliteitsverlies zal geven.....
     
  18. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    ohja. Ja er is wel kwaliteitsverlies, maar dit zul je echt niet merken ;)
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als ik had gemerkt bij mijn Yamaha had ik de kabels alweer verwijderd.
    Heb deze configuratie nu sinds de WK 2006 en het werkt perfect.

    Wil dit weekend een VGA-kabel te kopen voor de Xbox360.
    Dan heb ik nu weer 1 component-aansluiting over voor mijn toekomstige Wii.
     
  20. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke das het proberen waard lijkt mij! Dacht ik zelf eraan om deze kabel te kopen : http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=9557
    En dan eerst 360 rechtstreeks op LCD aansluiten en daarna via receiver en dan VERGELIJKEN maar!!!!! Als jij denkt dat het niet zal uitmaken Striker NL is het wel het proberen waard toch?
    Lijkt jullie die component kabel wel een goede keus?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina