Zoals ik al zei, ik probeer me niet voor te doen als een arme zielige niets wetende consument ofzo. Alleen een dergelijk geintje kan je als grote winkelketen gewoon niet maken. Die tv heb ik onderhand toch al, maar die 25 euro worden nu besteedt aan een kort geding dat de veiligheid van het internetshoppen drastisch kan veranderen. Als jij een auto (Mercedes) in de etalage ziet voor 2000 euro nieuw, en dan bij het afrekenen gezegt wordt dat het een foutje wordt ben je niet blij en krijg je in de VS meteen een schadeclaim van 'emotionele schade' aan je broek, daarom komen dit soort 'geintjes' in de normale 'fysieke' (waar je in kan lopen, aan kan raken etc)shops ook niet meer voor, maar internetshoppen is in verhouding een redelijk nieuw medium, logisch dat er geexperimenteerd wordt met verkooptechnieken als dit, maar ik vind dat ook internetshoppen duidelijke afgebakende regels moet hebben voor zowel consument als verkoper, anders blijf je dit soort onzin aanbiedingen krijgen waarbij alleen de verkoper de lachende man is en altijd de consument de klos is.
Want zeg nou eerlijk, deze keer was het misschien duidelijk, al zijn prijzen van electronica nooit duidelijk omdat er heeeeel veel mee wordt geschommelt, maar de volgende keer is het misschien minder duidelijk, een tv voor 400 euro? En dan? Weer zeggen dat het een foutje is? CMN, dit soort dingen moeten na deze zaak worden gestopt. Naar mijn verwachting zal Otto een flikse boete moeten betalen en krijgt de consument toch echt niets, maar het feit dat ze hopelijk toch moeten betalen voor zulke grijze reclame vind ik al goed. En als otto wel wordt gedwongen een tv te leveren, tja, dan zit jij waarschijnlijk goed te balen...
Laatst bewerkt: 23 jan 2007