De mijne bekrast ze ook, en ik mag hem opsturen, er is waarschijnlijk iets losgebroken, en dat is tijdens het spelen alle kanten opgeketst. Inmiddels doet hij het weer gewoon normaal, want ik ben er gewoon op blijven spelen. Tja, net een weekje vrij, ik neem het risico maar , UPS is nog een dag of 5 geldig, en donderdag gaat ie weg .
De disc die krassen had, heb ik weer kunnen fixen met tandpasta (ik raad disccleaner aan, maar ik had het niet in huis). Ik kreeg extreem vaak unreadable disc, als ie er al door kwam, dan laadde hij de levels niet. Schoonmaken hielp niet, dus tandpasta als laatste redmiddel gebruikt, en sindsdien doet hij het perfect.
Zo heb ik het gedaan, eerst droog tandpasta erop smeren (op de plekken waar krassen zitten), daarna de disc onder een zacht straaltje water houden, zodat ie helemaal nat wordt. En dan zacht uitwrijven met je vingers, vooral bij de krassen. Daarna zachtjes afspoelen, en zorg dat er geen zichtbare restjes tandpasta meer te zien zijn. Nogmaals even wat water eroverheen, en met een zachte doek afdrogen. wacht even een minuutje of 10 (voor de zekerheid), en waarschijnlijk doet ie het weer, mits de krassen niet te diep zijn gegaan.
Dus als je disc het echt niet meer fatsoenlijk doet, dan is dit wel aan te raden , maar als het kan, gebruik dan een disccleaner die er voor bedoeld is. Als je tandpasta gebruikt, zorg dan dat het gewoon pure witte tandpasta is, dus niet met 3 kleuren of whatever.
Laatst bewerkt: 23 jan 2007