1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop formatteren

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Deji, 26 jan 2007.

  1. Deji

    Deji Fun player

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Ik heb niet heel veel verstand van pc's etc. maar heb een vraag.
    Ik heb een laptop en wil die graag formatteren.
    ik heb er echter geen schijfje bij gekregen waar Windows opstaat..die stond nl. al helemaal op de laptop bij aanschaf (nee geen illegale versie, superlegaal)
    Als ik een schijfje had dan had ik die erin moeten doen heb ik al hier ergens op het forum gelezen..maar zoals ik al zei heb ik dus geen schijfje erbij..hoe kan ik hem nu formateren??

    alvast bedankt.
     
  2. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Is het een acer?
     
  3. Deji

    Deji Fun player

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry..nee, het is een Packard Bell
     
  4. ganontoad

    ganontoad Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon bij iemand die wel een cd heeft even vragen of je hem even mag gebruiken.. dat is volkomen legaal, immers je een legale code heb.
    Ik had hetzelfde met mijn laptop.. Die was ook 'gecrashed' en ik heb hem met cd die ik heb geleend geformateerd, maar mijn eigen code gebruikt...
     
  5. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Meestal zit er als er geen cd bijzit een recovery programma op ergens in het start menu:) Die moet je gewoon draaien en dan haalt ie de benodigde bestanden van een verborgen partitie:)
     
  6. Deji

    Deji Fun player

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, zoiets heb ik wel eens in het verleden gehoord inderdaad, maar vraag me dus af hoe dat werkt?? ..hij is trouwens niet gecrashed hoor, maar bomvol en wil hem gewoon ff een keer formatteren.
    In elk geval bedankt voor de reacties tot zover.
     
  7. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Lastig te zeggen hoe het precies werkt. Acer zet er altijd hetzelfde recovery programma op, vandaar waarschijnlijk ook de vraag "is het een acer". Wat packard bell erop gooit, of je eigen pc-boer zou ik niet weten. Je zult even in het start menu moeten gaan zoeken of je iets met "windows" of "recovery" tegenkomt. Dan is het in principe gewoon het programma starten en hij de harde schijf wordt geformatteerd, en windows weer geïnstalleerd via die verborgen partitie.
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Welk type/model als ik vragen mag?
     
  9. Deji

    Deji Fun player

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    ok..super, zal dat eens proberen..thx.
     
  10. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb wel een acer, waar ergens staat dat recovery dan? (kreeg er ook geen cd bij.)
     
  11. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Bij je empowerment tools als het goed is dan staat er iets van erecovery management ofzo:)
     

Deel Deze Pagina