1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fable 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door Rox, 10 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Njah, het is beide een kei harde RPG.
    Een kleine vergelijking is toch wel te maken. Hoewel Oblivion een veel serieuzere sfeer had, zie ik dit Fable deel ook die kant op gaan.

    Uiteraard blijven het twee verschillende games.

    @ PineaPPle JOE

    Mee eens, deze titel zal ook bij mij in het kastje verschijnen.
     
  2. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwah, ik vind Oblivion een echte RPG, terwijl Fable meer richting de hack&slash gaat. Daarbij biet Fable je ook niet de vrijheid die oblivion je geeft. Oblivion een echte vrije wereld, Fable niet (één iig niet). Daarom kan je ook de grafics al niet met elkaar vergelijken, oblivion moest een hele kaart kunnen produceren terwijl fable alleen steeds stukjes hoeft. Wat weer minder rekenkracht vereist. Het vecht-systeem is ook niet met elkaar te vergelijken en het levelen ook niet helemaal. De vrijheid in bijde games is ook totaal anders, fable I was toch meer scripted en ik denkt II dat ook weer wordt, geeft niets, maar is wel een heel verschil.

    Niet dat ik Oblivion beter vind als Fable II. Ik heb nog geen idee, daar zou ik nog voor moeten wachten. Ik vond Fable I en Morrowind wel even leuk, maar wel totaal andere spellen ;)
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2007
  3. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    @ Dahouseman

    Oké, daar geef je toch een aantal goede punten aan :)!
    Ik heb FABLE 1 nooit uitgebreid gespeeld, en alleen bij vrienden gedaan. Maar het is waar dat hij nooit zo vrij is als Oblivion nu.
    Ik ben het nu dan ook met je eens, dat Oblivion toch meer richting het RPG genre gaat aangezien het jezelf omhoog werken toch écht centraal staat.

    Ik hoop dat Fable 2 toch ook die richting in gaat, omdat ik hier meer van houdt !
     
  4. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik ook :b:
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Fable is ook een echte RPG, alleen het vechten is anders dan in Oblivion. En is Oblivion qua vechten niet Hack 'n Slash? Er is geen andere manier om een vijand te verslaan dan de R-Trigger in te drukken. Je kan wel verdedigen, en dat helpt soms ook wel, maar veel dieren kunnen achter elkaar Power Attacks blijven doen en dan is verdedigen ook nutteloos. De vrijheid in Fable is inderdaad beperkt. Maar welk spel vind je mooier? Oblivion heeft zeker mooie beelden, maar alles ziet er hetzelfde uit. Alle bossen, alle wateren, alle grasvelden. Er zijn wel verschillen, maar daarvoor moet je enorme stukken wandelen. In Fable had elk gebied zijn eigen sfeer. Dit werkte erg goed, de gebieden straalden echt iets uit. Bij Oblivion is het allemaal vrij, maar veel minder uniek. En het apart laden bij Fable, tja. Ik stoorde me er niet aan eigenlijk. Ik vind de laadtijden bij Oblivion veel tergender. Je gaat een huisje in en uit, laden. En stel je dan voor dat je voor een Quest een flink aantal huizen, gebouwen of grotten met meerdere kamers in moet. Daarvoor moet allemaal geladen worden, terwijl je in precies dezelfde soort omgeving komt. Kijk, als je van Ruin ineens naar een Aylei gaat, oké, als je Fast Travel doet, logisch, maar in al die grotten en in gebouwen, nee. Levelen is inderdaad niet met elkaar te vergelijken, maar vind het bij beide games leuk en goed uitgewerkt. Bij Fable moest je ook bepaalde krachten voor bepaalde Exp. gebruiken, bij Oblivion is dit per skill. Ook leuk.

    Ik vind Fable dermate goed, dat ik niet denk dat er veel aan de manier van spelen wordt veranderd. De sfeer kan best veranderen, en de setting ook. Maar ik verwacht geen taferelen die de Elder Scrolls kanten op gaat.
     
  6. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    ik vind de character design van oblivion echt zuigen...
    alsof ze uit een bijbeltekening zijn gehaald of een low budget notredame tekenfilm
     
  7. Lievemax

    Lievemax Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk zitten jullie nu appels met peren te vergelijken. We hebben het wel over een xbox en een xbox360 game.
    En ik vind eigenlijk het verhaal van falbe (het main verhaal) beter als dat van Oblivion. Bij oblivion ben je zo maar iemand, en je wordt niet echt iemand. Ik bedoel, ik vond het nogal ondankbaar dat die mensen riepen Hail Martin toen ik de kerk uit ging, omdat ik de poort moest sluiten.

    Maar ik erger me wel super aan de laadtijden van Oblivion, misschien omdat het zo vaak is, maar bij Fable was dat niet zo. Ik krijg nu steeds neigingen om weg te zapen even :p
     
  8. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Fable had anders ook drastische laadtijden...
    Op zich kan je deze games wel vergelijken vind ik maar toch verschillen ze wel erg van elkaar....klinkt krom maja :)
     
  9. Lievemax

    Lievemax Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt ze vergelijken, maar als je gaat praten over de vrijheid enzo tja dan ben je toch met appels en peren bezig :p

    Maar de laadtijden waren nooit zo'n probleem vond ik. Maarja, als je bij Oblivion naar een kasteel fasttraveld en dan meteen naar binnen gaat -_-'

    En ik ben het ook eens met dat de wereld in Oblivion steeds op elkaar lijkt, en eigenlijk mis ik er ook echt bossen. Overal staan wel bomen, maar is nu ergens een echt donker bos, waar je de weg misschien wel zou kunnen kwijtraken
     
  10. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Precies, je kon helemaal geen ''coole'' gezichten maken. Allemaal ouwe bokken lullen of mislukte baby faces.
     
  11. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    ja maar of je gezicht cool is of nie is nie zon super probleem.
    waar ik me ook bij oblivion aan stoor is de je allemaal "nerd"beesten tegen komt en zo weinig.
    het is en fantasy game alleen je komt een wolf tegen en af en toe een bear of een minotaur. niets is groot of gevaarlijk je kan alles wel aan.(op mehrunes dagon na dan. die schijjnt een keer vermoord te zijn}:] )
    maar bij fable was dit niet het geval je begon bij kleine bijtjes en je komt uit op mega trollen.en je komt er ook genoeg tegen\o/

    de upgrades van strenght en health enzo moeten langer worden.
    niet da je na 8 upgrades al klaar bent maar na 25 dat als je op lvl 25 zit met strenght dat je erbij loopt alsof je die super berserk spreuk aan hebt staan ofso
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2007
  12. Morridin

    Morridin Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Je praat nogal vaag, maar wat je bedoelt denk ik is het meescalen van vijanden in oblivion. Dat is idd de slechtste feature van die game, en laten we hopen dat niemand er ooit nog over denkt om zoiets te implementeren in een RPG.
     
  13. kenshin

    kenshin Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom zijn er twee forums over fable 2
     
  14. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat begon ik me nu dus ook net af te vragen... beetje verwarrend naar mijn mening
     
  15. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    die ene is KEI oud dus helemaal in het "hoekje" gelegd en daarom dus vergeten:eek: die is zelfs nog van 2005:eek: :eek: :eek: en toen had er in een keer iemand op dat prehistorische forum gereageerd en toen kwam ie ineenkeer bovenwater8) daarom dus:{
     
  16. RoX BoX

    RoX BoX Earth

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    Dubble post.
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2007
  17. RoX BoX

    RoX BoX Earth

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    Komt Fable 2 nog in 2007 uit?
     
  18. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
  19. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Dat hopen we maar... :)
    Ik heb in elk geval wel zin in weer een goede RPG, en kijk dan ook super uit naar deze Game.
    Vooral na het zien van al die Art Screens. Ik denk dat dat wel goed gaat komen namelijk...
     
  20. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    ik denk dat als het in 2008 pas wordt gereleased flip ik en dan ontplof ik.8)
    ik ben nu al zo lang aan het wachten. ik moet ervan huilen:'-( :'-(
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina