1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hulp bij aanschaffen digitale camera

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door xboxmaniaxx, 4 jul 2004.

  1. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
  2. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    M'n vriendin en ik denken eraan om een van onze 2 compacts te verkopen en dan een EOS 400 of EOS 30D aan te schaffen. :)
     
  3. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Even een schopje omhoog.

    Ik wil binnenkort een nieuwe digitale camera kopen.
    Ik zit te twijfelen tussen de Powershot A710 Is en de Ixus 850 IS.

    Zou een expert (?) de camera's misschien willen vergelijken?
    Ik gebruik 'm voor standaard huis tuin en keuken fotografie, voorlopig.
     
  4. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Persoonlijk zou ik voor de a710 gaan. ik vind een body die fijn vast te pakken is erg belangrijk. De powershot heeft de extra richel voor je rechterhand waardoor je de camera wat stabieler vast kan houden. Deze camera heeft ook een grotere zoom dan de 850. de 850 heeft daartegenoverstaan dat de lens al bij 28mm begint dus een groothoek lens is. Vooral mooi bij foto's bij een mooi uitzicht.
    de 710 kan je handmatig de sluitertijd en diafragma instellen. als je wat verder bent met fotograferen is dat een erg leuke functie. Dan kun je echt gaan spelen met belichting.
    Ik weet niet de prijzen van de cameras maar als ze niet te ver uit elkaar liggen zou ik dus voor de 710 gaan.
    Ze verschillen niet erg veel van elkaar maar die extra functies van de 710 maken het net iets aantrekkelijker.
    Iets anders om naar te kijken is of ze op een accu werken of op penlights. De laatste heeft mijn voorkeur. ik heb een set GP2700 met lader gekocht waar ik enorm lang mee kan fotograferen (plus een extra set). Mocht onverwachts de batterijen op zijn kan ik , waar ik ook ben, penlights kopen. Met een accu heb je altijd een stopcontact nodig met de juiste stekker aansluiting en het juiste voltage. pech dus als je een keer op vakantie ben in Amerika bijv.

    ik heb zelf laats de powershot s3is is gekocht waar ik erg tevreden over ben. heeft iets minder Megapixels, maar is qua lens kwaliteit erg goed en uiteindelijk draait het vooral daarom in niet het aantal pixels. Dat is pas belangrijk als je iets heel erg uit gaat vergroten (A3 formaat of groter)
     
  5. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    En ik zou voor de Ixus 850 IS gaan. Toestel is kleiner en gemaakt voor huis, tuin en keuken fotografie. Daarnaast is het toestel redelijk in moeilijke lichtomstandigheden en dat kan veel frustratie voorkomen.
     
  6. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeker voor de Canon gaan, mooie groothoeklens.
     
  7. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Het zijn allebei Canon...
    en goodfella, waar heb je gezien dat de ixus beter presteerd bij weinig licht. Jet livht komt binnen via de lens, die bij de 710 groter is en dus ook makkelijker licht doorlaat.
    Graveheart zegt dat het in eerste instantie voor htk-fotografie is. Daar is de 710 ook goed voor, maar als je verder wilt en wat wilt uitproberen loop je met de ixux vast terwijl de 710 dan meer mogelijkheden heeft. Koop dan degene die eventueel wat meer kan, ook gebruik je het (nog) niet.

    Groothoek is leuk maar geen pre, als je altijd hebt gefotografeerd met een normaal fototoestel heb die functie nooit gehad en zal je het ook niet zo snel missen, met een 34mm lens heb je ook al een flink bereik...een groot zoombereik is echter wel erg handig...

    Een licht fototoestel is handig om mee te nemen, maar niet om te fotograferen. Met een iets langere sluitertijd zal de foto altijd bewogen zijn, omdat de body makkelijker meebeweegt zodra je afdrukt. Een zwaarder toestel is stabieler.
     
  8. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ik heb me vergist in de modellen.


    De Ixus fotografeert op ISO 400 ook nog heel aardig. Ideaal toch als je een iets langere sluitertijd hebt? Bovendien zal de 710 ook in schemerige/donkere omstandigheden net zo goed problemen hebben met bewogen foto's.
     
  9. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7

    Behalve dat je dit kan compenseren met het diafragma bij de 710, waardoor je de sluitertijd weer kunt verkorten. het enige wat je dan krijgt is dat de scherptediepte veranderd maar dat komt vaak ten goede van de foto.
     
  10. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik zou juist zeggen koop eerst een camera zónder geavanceerde manuele gebruikersinstellingen. Als je dan eenmaal wat camera ervaring heb en fotoervaring dan kan je verder met een geavanceerde camera. Anders doe je maar wat met je camera, dat helpt ook niet.

    En ik zou zeker die Ixus met groothoeklens aanbevelen. Dat geeft meer dimensie aan je foto's. Die heeft, als ik het goed heb, ook Image Stabilization. Dus hoe klein en licht hij ook is, je hebt zowiezo minder last van bewogen foto's dan die andere Canon.
     
  11. ludo

    ludo Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
    Omdat ik totaal geen verstand heb van camera's en dergelijke, en jullie blijkbaar wel, Bij deze: is deze camera een beetje goed?
    Ik ben opzoek naar een redelijk simpel ding qua camera-werk, geen professioneel spul.

    edit/
    Ik bedoel dus qua prijs/kwaliteit verhouding.
     
  12. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Okey, ik ben op zoek naar een leuke digitale camera.

    Wat ik er mee wil doen:

    Foto's maken! :cool:
    Zowel veraf, als (heel) dichtbij. Denk aan bloemen, insecten.

    De camera zelf hoeft niet heel veel fratsen ofzo te hebben, hij moet gewoon foto's maken met goede scherpte/kleuren.

    Wat ik zelf al in gedachten had:

    Canon Powershot A530

    Nadeel vind ik het uiterlijk, die rare soort bocht.

    Canon Powershot A430

    Nadeel is ook hier een beetje het uitrlijk, de kant die je zegmaar naar jezelf gericht hebt ziet er een beetje goedkoop uit.

    Wat zijn jullie ervaringen met 1 van deze camera's of hebben jullie alternatieven? Graag reacties :)
     
  13. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Die lelijke bocht zorgt ervoor dat de camera heel fijn vast houd. Als je van heel dichtbij wilt gaan fotograferen is het misschien handig om te kijken naar een model waar het lcd scherm uit te klappen is en te verdraaien...Als je de camera heel dicht bij de grond houd kun je het schermpje zo draaien dat je gewoon kunt kijken zonder zelf op de grond te gaan liggen. bijvoorbeeld de A640.
    ik heb zelf deze camera en ben er zeer tevreden over....canon s3
    kijkook even rond op internet. ik heb mijn camera bij een internet winkel gekocht en dat scheelde 100 euro op de wehkamp prijs...
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2007
  14. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien handig om mijn budget erbij te vermelden :9 zo'n 150 €, niet veel, ik weet het. Maar het is dan ook puur hobby, en misschien blijkt dat ik fotograferen ook wel helemaal niet zo leuk vindt en dan zou het zonde van het geld zijn.
     
  15. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou ik kijken naar de Olympus modellen. Leuke cameraatjes met 6 megapixel, lekker klein en cheap. Prima om mee te beginnen. Moeten meestal wel batterijen in en daarnaast duurdere XD geheugenkaarten.
     
  16. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek een goede digitale camera, met als budget zo'n 200 euro.

    Nu heb ik zelf een aantal camera's gevonden, maar ik weet niet welke echt bij mij past, zegmaar.
    Nikon S200
    HP R927
    Canon ixus 60
    Canon PowerShot A550
    Kodak C875
    Kodak Z650
    Panasonic Lumix DMC-FX3
    Panasonic Lumix DMC-TZ1

    Zelf vind ik fotograferen wel leuk, maar zoek ik vooral een allround camera die mee kan op vakantie etc. Uiteraard wil ik wel mooie scherpe foto's die ik eventueel groot af kan (laten?) drukken. Het liefst is de camera wel redelijk snel, zodat er ook leuke snapshots gemaakt kunnen worden, maar een panorama- of macro optie is wel fijn.
     
  17. Raven Shield

    Raven Shield Active Member

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu veel goeds gelezen oevr panasonic cameras en ben aan het twijfelen tussen deze twee:

    Panasonic dmc-lx2 en dmc fz18

    Als iemand me kan vertellen over zijn everaring met panasonic(en als het kan met deze twee toestelen) dan zal dat geweldig zijn.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik zoek een goede digitale camera met een prijs van rond de 200 eu. Momenteel is de Casio Exilim EX-Z1080 wel aantrekkelijk vanwege de prijs + reacties, maar in professionele reviews scoort ie minder. Zijn er hier mensen die er meer vanaf weten en een model kunnen aanraden?

    Eigenlijk een beetje het verhaal van Mr E hierboven, maar nu zijn er natuurlijk meer/andere aanraders.

    Edit: De Canon PowerShot Axxx IS serie schijnt ook wel een aardige te zijn voor de prijsklasse, maar deze werkt weer op batterijen, wtf? Ik dacht dat we dat tijdperk al achter ons hadden gelaten?
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben ook opzoek naar een nieuwe camera , maar zag vanavond bij de MM door de bomen het bos niet meer.

    Heb sinds een paar maand een Samsung S850.

    Bij een te lage sluitertijd worden de foto's onscherp en/of maken en opslaan duurt te lang.
    Met dit als resultaat.
    [​IMG]

    Bij een snelle sluitertijd maakt de camera perfecte foto's
    [​IMG]

    Ben dus opzoek naar een betrouwbare camera die altijd goede foto's maakt.
     
  20. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Zijn er mensen die ervaring hebben met de Olympus u 1010 ?
    Dit is een camera met 12 Mega Pixel, en is te verkrijgen voor onder de 200 euro.

    Deze camera wil ik graag aanschaffen voor mijn vakantie! De 1e van Augustus ga ik weg, dus een beetje vlot zoeken is nodig.
    Mijn maximum bugdet is 200 euro, en ik vraag mij af of deze Olympus u 1010 een goede aanschaf zal zijn...

    Alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2008

Deel Deze Pagina