Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    sorry dat ik zo opdring doe maar weet iemand het antwoord? .. zo lullig .. kan nu niks doen :9

zou het kunnen komen dat hij niet draait omdat mijn processor gewoon nog te koel is bij opstarten/windows. .. want hij klapt er niet uit. en als ik mijn computer aanzet makt hij wel aanstalte om te draaien.. ( klein tikje naar rechts) en dan hangtie stil

2. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Je kan 'm gewoon aansluiten, alleen dan zal het niet mogelijk zijn om de snelheid te regelen. Hij zal dus constant op 100% draaien.

Zoek anders zoiets: Klik

Laatst bewerkt: 30 jan 2007
  3. casy

casy Afwezig

Leuk Bevonden:
    0
    OK guys nu ik terug ben (zie vorige posts) heb ik nu een systeem samengesteld is kijken of dit wat is:

Moederbord: Asus P5N-E SLI, Retail
    Processor: Intel Core 2 Duo (Allendale), E6300, Socket 775, Boxed
    Ram Geheugen: Kingston KVR400D2S4R3/1G of Corsair TWINX2048-3200C2PT, 2048 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 2 x of Kingston KHX6400D2LLK2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
    Videokaart: Asus EAX1950PRO CrossFire/HTDP, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
    Drive: NEC ND-4571, ATAPI/E-IDE, Wit, OEM
    Voeding: OCZ ModStream OCZ45012U, 450 Watt, Retail

totaal 733,98/€ 837,91/€ 817,49

hier komt nog bij, wat ik zelf nog heb, HDD en kast
    is dit een goed systeem of moet ik nog wat anders verzinnen, btw
    als ik dit heb wat kan ik hier dan mee spelen, en moet ik nog bij kopen zoals voeding kabels, extra fans(er zitten er nu 2 in mijn huidige kast; 1 kast koeler een cpu koeler)

mzzl

edit1: kweenie of dit allemaal in mijn huidige pc past, kheb een Compaq ik weet alleen niet welke (=nogal oud 3,4 jaar of zo)

Laatst bewerkt: 30 jan 2007
  4. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    Nee zo bedoel ik het niet :) er zit op de fan wel een gewoon de vorm van een normale 3 pin connector die op het moederbord gaat. alleen hier zitten dan niet 3 maar 4 pins in. waardoor hij dus niet op mijn moederbord past aangezien daar bij de fan connectoren maar 3 pinnetjes zitten

5. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap je verhaal niet:p
    Is het:
    CPU FAN: 3 pins.
    Moederbord: 4 pins?

6. casy

casy Afwezig

Leuk Bevonden:
    0
    guys is dit een goede setup?

Kast: Antec Sonata II, Zwart
    Moederbord: Asus A8N-E
    Processor: Amd Athlon64 3500+, 2,4 Ghz
    CPU-Koeler: Arctic Freezer 64 Pro
    Casefan: Nexus 120MM Ultra-Silent
    Geheugen: 1024 MB Kingston KHX3200 AK2/1G
    Harde Schijven: -Hitachi Deskstar T7K250 250GB 7200RPM 8MB Cache (zeer stil!)
    -Maxtor 40 GB
    Videokaart: Asus EN7900GT 256 MB DDR3, PCI-Express x16 (dit is een echt monster wat betreft games, speelt alles makkelijk op 1280x1024 (zelfs 1600x1200) en hoogste instellingen)
    DVD-ReWriter: NEC ND-4571 16x Dual-Layer brander met Lightscribe, geprezen om z'n stilte
    Geluidskaart: Creative Audigy SE 7.1
    Boxen: Creative Inspire T6060

voor 600

en weet iemand al een antwoord op mijn vorige ?:

Moederbord: Asus P5N-E SLI, Retail
    Processor: Intel Core 2 Duo (Allendale), E6300, Socket 775, Boxed
    Ram Geheugen: Kingston KVR400D2S4R3/1G of Corsair TWINX2048-3200C2PT, 2048 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 2 x of Kingston KHX6400D2LLK2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
    Videokaart: Asus EAX1950PRO CrossFire/HTDP, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
    Drive: NEC ND-4571, ATAPI/E-IDE, Wit, OEM
    Voeding: OCZ ModStream OCZ45012U, 450 Watt, Retail

totaal 733,98/€ 837,91/€ 817,49

7. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    bij die tweede heb je niet eens een kast

8. casy

casy Afwezig

Leuk Bevonden:
    0
    kijk op de vorige pagina; waarom dat niet zo is< Die heb ik nl al
    maar doordat het 1ste systeem goedkoper is kan ik die er net zo goed bij kopen

maar zijn ze goed?

9. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik zou voor het 2de systeem gaan, maar dan met DDR2 geheugen. Dat geheugen dat jij hebt gekozen is DDR1 en gaat daar niet op werken. Bovendien is de X1950 Pro beter dan de 7900 GT ;) die wel niet zo super is als er boven staat (maar nog steeds zeer goed).

10. casy

casy Afwezig

Leuk Bevonden:
    0
    welke ddr2 raad je aan, gewoon een van kingston met 2g"?

btw is er veel verschil tussen het 1ste systeem en de tweede, want het scheelt wel/.

Laatst bewerkt: 1 feb 2007
  11. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik kan een moederbord + processor + geheugen kopen van een collega, maar we weten beiden niet echt wat het nog waard is.

Moederbord: Asus P4P800-X
    Processor: Intel Celeron 2,6 Ghz, overgeclocked tot 3,6 Ghz
    Geheugen: 1024 MB Ram DDR1

Op de processor zit een Zalman koeler.

Hoeveel zou hij ervoor kunnen vragen, hoeveel ik er dus voor ga betalen?

12. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Het ram is het meeste waard. Ik zou voor de processor niet meer dan 30 euro vragen omdat Pentium 4 al erg outdated is, en het nadeel van deze CPU niet zozeer de snelheid is als wel het beperkte cache. Het moederbord is gewoon geen cent meer waard. Ik denk 10,- voor het moederbord. En dan nog 55,- voor het geheugen.

Geheel lijkt 90,- me een goed bod.

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Beste mensen ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart. Ik heb bijna geen eisen, hij moet alleen gelijkwaardig of beter zijn aan mijn huidige kaart. Ik gebruik een Medion Aldi pc (ja, echt waar =() uit 2004, met daarin een Ati Radeon 9800 XXL 128 mb. De minifan op dat ding heeft zijn beste tijd gehad, hij draait wat moeilijker, het klinkt niet goed en soms lijkt het zelfs alsof hij met een kapot elastiekje aan het spelen is. Ik heb de kennis, ervaring en plek niet om alleen iets aan die fan of de koeling te doen. Ik koop liever een geheel nieuwe kaart.

Probleem is, ik heb werkelijk geen verstand van pc onderdelen. Nu hoef ik niet de meest recente games te spelen, daar heb ik mijn xbox voor. World of Warcraft is genoeg. ;) Dus, zoals ik al zei, mijn eisen zijn niet hoog en ik wil het budget laag houden. Ik heb eens even op paradigit.nl gekeken en ik kwam op zoiets uit: GeForce 7300GS 256mb. Meeste dingen zeggen mij niets, maar dat leek mij 'genoeg'.

En kwa installeren, ik neem aan dat het gewoon drivers installeren is en hem klikken in de plaats waar mijn huidige videokaart zit?

14. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Hey Gieltje,

Als ik me niet vergis heeft die pc een agp moederbord, dat betekent dus ook dat er een AGP kaart in moet, en dat is een beetje aan het uitsterven. Ik denk dat je voor een euro of 70-80 nog het beste deze kaart kan kopen:

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=J9GXX1

Wacht echter eerst even de mening van de experts hier af, ik weet niet zeker of het een agp moederbord is.

Mvg,

Sjoerd

15. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik wilde er even een videokaart inzetten van mijn oude computer. Maar die had de aansluiting als het ware gespiegeld. Dus waar de videokaart een inkeping had, had het moederbord er een aan de andere kant.

Nu weer een ander probleem en dat is dat Windows niet opstart. :mad: In het ladingsscherm zie je vaag het Windows logo in het zwart, maar meer ook niet. Alles wat ik deed, hielp tot nog toe niet. Maar sowieso, die kaart is toch aan vervanging toe, ook buiten dit om.

edit:
    Ik denk dat jij gelijk hebt Sjoerd. Als ik kijk naar die aansluitingen, komt die van jou wel overeen met die in mijn pc en diegene die ik linkte, niet. :)

16. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    De monitor aansluiten op de uitgang van je moederbord helpt ook niet?

17. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Euh die snap ik niet helemaal... Zit er soms ook nog een onboard Videokaart op ofzo?
    Nja in elk geval is het zeker een AGP kaart... Dus moet je ook weer een AGP kaart terug stoppen ter vervanging.
    Aangezien je pc toch niet de nieuwste meer is geef ik je weinig hoop om hier nog games op te kunnen draaien, en zou ik dan niet al te veel gaan uitgeven voor een AGP kaart. Zoek naar een Geforce 6200 rond de 50 euro en dan ben je al weer klaar.

18. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Op die pc is nog prima te gamen. Broertje heeft ook het 2003 of 2004 model. Zit nu 1 gig ram in, en idd, ook bij hem is de videokaart vervangen. Dingetje was sowieso niet al te best. Hij heeft er een x1600x ingeduwd (ook agp natuurlijk) en nog eens 512mb ram erbij (1 gig totaal dus).
    Je hebt wel gelijk als je bedoeld dat je er niet al te veel geld meer in moet steken. Maar Giel nog een beetje kennende mag hij niet een nieuwe pc van zn ouders kopen :p

Sjoerd

19. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ach, ik hoef ook niet de nieuwste games te spelen, ik ben een console gamer. World of Warcraft is genoeg en die liep met mijn huidige videokaart al goed genoeg. :) Ik heb geen behoefte aan een nieuwe pc, ik wil gewoon dat deze werkt. ;)
    Bedankt voor de informatie, ik ga dan eens kijken voor een AGP kaart vanmiddag. Nog een laatste vraag, is 256 mb een groot voordeel over 128 of niet? Ik weet wel een beetje de specificaties van mijn huidige kaart, maar weet niet wat belangrijk is.

(Onboard videokaart heb ik btw niet gevonden, wel een andere VGA aansluiting, met pinnetjes dus....vga-in?)
    Eerst er maar eens voor zorgen dat Windows weer opstart, dat probleem heb ik óók nog. :+

20. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De oorzaak van jouw Windows probleem lijkt me je videokaart.

De 6800 Xtreme is zeker goed. Deze presteert al wat beter dan die 9800 XXL ;). 256MB is een groot voordeel als je zwaardere games speelt en als je kaart snel genoeg is om het wel daadwerkelijk te benutten.

Ja, DDR2 RAM van Kingston is goed. Ga wel voor minstens pc(2) 4200 geheugen.

De 2de is een pak beter:
    - Heeft snellere CPU die dual core is t.o.v. de single core CPU in de 1ste pc.
    - Grafische kaart is wat beter.

De 1ste heeft wel een aparta soundcard die iets beter is dan onboard, maar voor de meeste mensen is onboard goeg genoeg. Bij de eerste zitten ook luidsprekers bij en bij de 2de niet... .
    - 2GB geheugen (wat je nog moet veranderen in DDR2) t.o.v. 1GB geheugen.

Laatst bewerkt: 3 feb 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina