Hoi, M'n eerste post! Dus verwacht niet te veel van me nog.... Maar mijn vraag is of er lijsten in omloop zijn die aangeven welke games op 50/60 draaien. thanks,
Zijn er games dan die het niet ondersteunen? Ik dacht dat als je het aan hebt staan dat alle games het dan gewoon doen.
Er is nogal verschil in... Halo draait nl beter op 50Hz.. check maar is. Ik laat de Xbox gewoon op 50Hz lopen
Alle games ondersteunen de 60 hertz optie bij de xbox (wat je trouwens niet kan zeggen van de gamecube en zeker de ps2 ) Ik heb het altijd aanstaan omdat het toch wel verschillend is en ik de 60 hertz mooier vind dan de 50 hertz.
de reclame borden van JSRF vooral bij 99th street zien er scherper en feller uit als de Xbox in de 60Hz mode staat. En bij in de 50Hz mode is dat toch minder als in de 60Hz mode.
Sorry maar kan iemand mij mischien even uitleggen waar het hier over gaat. Ik ken alleen maar 50 Hz en 100 Hz...
Onzin. Itt tot de PS2 en Cube negeren Xbox spellen de PAL60 instelling als ze 'm niet ondersteunen. Bij PS2 spellen is 't een explicite optie als een spel het wel ondersteunt (Rez, Burnout2, Virtua Fighter4, ...), bij de Cube is 't een kwestie van de B knop ingedrukt houden bij 't opstarten (en de meeste Nintendo titels ondersteunen 't). Verder is PAL60 niet zo heel aantrekkelijk: je beeld wordt met met lijnen weergegeven - je zou dus minder detail moeten zien. PAL60 is van oudsher populair bij de "hardcore" gamers omdat je 't effect van een slechte port van NTSC teniet kan doen. Echter, er zijn steeds minder slechte NTSC ports. 't Gerucht gaat wel dat PGR beter in PAL60 gespeeld kan worden, omdat de physics anders niet lekker lopen - de Skyline zou in PAL50 tenonrechte sneller zijn dan de Ferrari. Zie ook: http://members.cox.net/xboxfaq/faq.htm#Q2.18 " PAL60 is to all intents and purposes an NTSC picture, at NTSC resolution and 60Hz refresh rate, with a PAL colour carrier. PAL60 is a 525 line display, whereas PAL (aka PAL50 or "normal PAL") is 625 lines and 50Hz. NB: Not all PAL TVs support PAL60; some games are improved by the option, some are made worse ("choppier" framerate), and some games completely ignore the option and output PAL50 regardless of the dashboard setting. "
Ook als je beeld maar uit 525 lijnen (PAL60) is opgebouwd ipv 625 (PAL50)? Je hebt netto 16% minder lijnen, dus 16% minder detail in PAL60. 't Is maar wat je beter vindt. p.s.: 50Hz is 50 fields (even of oneven lijnen - interlaced dus) per seconde, dus 25 beelden per seconde. 60 Hz is 60 fields, dus 30 beelden per seconde.