De HDTV thread [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    gaan we weer......:)


    philips prijst in elke toko waar een gloeilamp verkocht wordt hun zogenaamde "true hd" schermen aan als volwaardige 1080p schermen.
    het paneel mag dan wel beschikken over voldoende beeldlijnen.....maar de tv zelf kan helemaal niks met een 1080p signaal als je het erin stopt.

    resultaat....zwart beeld....niets dus....1080p by philips.

    heb van de pf-32-9966 zes schermen gehad en een 32pf-9830 en blijf toegeven dat ze prachtige lcd's maken........maar hun 1080p verhaal/reclame /aanprijsmethode ruikt bij mij eerder naar progressive klantenbedrog.

    eerlijk is wel dat philips op hun website dit vermeld bij de video inputs dat het verhaal stopt bij 1080i....
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Inderdaad, thanks for the support ;)
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Precies wat ik ook zei ja!
    Alleen on-slaught vertelde zwaar geïrriteerd dat ze blijkbaar wel kunnen zeggen dat hun tv's 1080p is, omdat er genoeg beeldlijnen zijn.

    Ik ben het echter met jou eens dat de klant een beetje misleid wordt. Die verwacht nl bij een full hd 1080p dat de tv ook 1080p kan ontvangen, want hij of zij zal er een xbox360 of ps3 op aan willen sluiten.
    Blijkbaar hoeft dat niet te kunnen om een full hd logo te mogen gebruiken!

    Ik ben een leek op dit gebied en ik vraag me af hoe zo'n tv dit verwerkt qua beeld. De tv kan alleen 1080 interlaced ontvangen, maar een lcd scherm is altijd progressive. Zou de tv dan het interlaced beeld, bijv de even lijnen, eerst opslaan in een geheugen, daarna de onevenlijnen binnenhalen, ze dan combineren en in 1 keer op het scherm zetten?
    En belangrijker: wat doet dit met de beeldkwaliteit?

    En ook in dit geval kan de xbox360 alleen op 1080i gezet moeten worden, wat gebeurt er dan als je m op 1080p zet, word t dan zwart?
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Dan zou een game met 30fps op die TV 15fps hebben. Lijkt me erg sterk dus.
     
  5. KeaveXL

    KeaveXL Feelin' Funky

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Shit.....8) die is echt mooi gek :D lekkere specificaties ook ! Contrast ratio 10000:1 (waarshcijnlijk wel dynamisch contrast)

    Mooi design ook :)
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn een aantal mogelijkheden.

    1. Zwart of Blauw (Samsung) beeld.
    In het scherm staat dan ook de melding (Niet ondersteund) ook Samsung.

    2. Dubbel beeld.

    Zag dat sommige winkels bij de Philip LCD een bordje had staan , met het FullHD logo.
    Zelfde logo die Sony ook voor haar FullHD's gebruikt.

    Volgens mij is er voor FullHD nog steeds geen internationale afspraken gemaakt zoals bij HDready.
     
  8. diablo85

    diablo85 Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn er veel echte Full HD tv's nu?
    want welke tv's zijn er op dit moment die echt een inkomend 1080p signaal over component kunnen verwerken???? (dit ivm 360 op 1080p aansluiten)
     
  9. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    samsung heeft er eentje.....geen flauw idee welk model maar zij hebben hem wel.

    zelf denk ik dat dit jaar duidelijkheid komt wat de 360 met hdmi gaat doen....10 tegen 1 dat het softwarematig opgelost gaat worden en ze met een hdmi kabel op de markt gaan komen die je op de 360 die we nu gewoon hebben aan kan sluiten.
     
  10. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    Weet iemand tot welke resolutie de xbox dvd's upscaled?
     
  11. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je via component de 360 hebt aangesloten zal hij niet gaan scalen, als je met VGA de boel hebt aangesloten zal de 360 je dvd's gaan scalen naar 720p.
    :)
     
  12. ThApocalypse

    ThApocalypse Final Fantasy

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er aan te denken om een 32" te halen, maar dan moet ik eerst mijn LE26R32B zien te verkopen. Iemand interesse? (500 euri - nog geen 2 maanden oud incl 2 jaar garantie met aankoopbewijs)
     
  13. Iken

    Iken Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker wel! Deze tatung 42" doet dit heel erg goed en slikt (en geeft weer!) 1080p over alle ingangen (VGA, COMPONENT en HDMI).

    Meer info inclusief foto's en filmpjes is oa te vinden op tweakers:
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1167501

    Prijs (kan goedkoper als je verder kijkt):
    http://tweakers.net/pricewatch/147829/Tatung-V42EMGI-(42-inch)-prijzen.html

    Foto:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2007
  14. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    bij mij op het werk hebben we nu ook een samsung full hd staan (117 cm)
    de sony bravia 102 cm full hd is nu flink afgeprijst;) van 2500 naar 1999 euro en vandaag 19% korting . dus wie er nog een sony bravia full had wilt. spoed je dan nu naar de scheer en foppen bussum:)
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Absoluut een mooie deal die Tatung, wel even de reviews afwachten.
    Maar door het herhaaldelijk uitstellen van de leveringen (ze zijn net binnen nu) en de prijsdaling bij andere merken, zijn er nu alternatieven die binnen dit prijssegment zitten.
    Die Samsung LE40F71b kost nu op internet ook €1550 en biedt ook full hd via vga en component en natuurlijk hdmi.
    Acer komt deze maand ook met een 42Inch full hd (volgens mij was het de AT4250)maar daar zijn nog geen specificaties van, afwachten.
     
  16. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    he wat zou ik moeten doen met mijn Philips 7331, hij heeft wel 2 HDMI aansluitingen maar component zit er niet op...
    ik kan wachten op HDMI kabel en andere aansluiting die ik nu heb is ook wel goed maartoch component is nu het beste en scheelt toch in kwaliteit

    en overigens vind ik door de speakers aan de zijkant het schermpoppervlak te klein lijken tussen die 2 vaste speakers en de omhuizing. Daarom weet ik nog steeds niet of ik liever de JVC 32x70b zou willen hebben ipv mijn 32PF7331, hebben jullie plus of minpunten want ik kan hem nog ruilen alleen hebben ze de JVC nergens op goede grote en soort...
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn LE32R71B is het net andersom.
    Omdat deze LCD helemaal geen speakers heeft , lijkt het het scherm gigantisch.

    De 32PF7331 heeft wel een Component ingang ?!?!?
    *** Extern 4 : YPbPr ***


    [​IMG]
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ik denk niet dat je gelijk hebt. Ik ben niet technisch, maar volgens mij is het niet mogelijk om een verloop component of vga naar hdmi te doen (analoog-digitaal).
    Er gaan toch wel hardnekkige geruchten dat er eind 2007 gewoon een vernieuwde versie van de xbox360 met hdmi en grotere harde schijf uit gaat komen.
    Wanneer er meer tv's uit komen die 1080p over zowel hdmi, component alsook vga slikken, is het probleem ook verholpen (grotendeels).
    Afwachten ben ik bang...
     
  19. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoojj vraagje,

    Ik wou altijd de sharp 37xd1e kopen, deze maand wou ik de tv bestellen. De afgelopen 2,5 maand hoopte ik telkens dat hij in prijs zou zakken maar dat gebeurt steeds niet.... 2,5 maand terug zat ik te twijfelen tussen de sharp een toshiba en de Samsung LE40F71B, ik koos de sharp omdat ik die de beste specs/prijs verhouding had, de samsung was toendertjd nog 2150,-!! Maar ik zat net even opnieuw te kijken en zag ineens dat de samsung nu al €1550,- euro is... DUSSSSS nu zi ik weer te twijfelen|:- .... Kan iemand mij helpen, wie heeft ervaring met de samsung?
    Ik wou graag de minpunten van dit toestel weten... is de samsung trouwens 1080p/i ?????

    THNX
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2007
  20. Boefje

    Boefje Joost NL

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    tips?

    Zouden jullie even met mij mee willen denken?

    Ik ben toe aan een nieuwe tv en ben er wat betreft de specificaties wel uit:

    min. 2x hdmi
    min. 2x scart
    min. 1x component
    min. 1x vga (d-sub)
    1080P
    geschikt voor gamen, dus snelle response en geen ghosting (x360 en ps:cool:
    budget: 2000-2500 euro
    geen zwarte kast

    Helaas wordt de keuze nogal beperkt door dat laatste, maar vind ik toch belangrijk. Naast de bank wordt het het grootste object in de woonkamer, waar verder alles hout of zilvergrijs is.

    De bravia 40W2000 past binnen budget en specificaties, maar is zwart.
    De bravia 40X2000 is zilver, maar meteen een stuk duurder. (2600/2700)

    Hebben jullie nog suggesties, want ik vind maar weinig zilverkleurige toptoestellen...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina