wat vinden jullie moet exclusieviteit stoppen zo ja/nee waarom mja ik ben bang zolang billie boy geld in zijn lade heeft exclusieiveit nog zat de ronda zal doen mzzl
Ik denk dat enig exclusiviteit wel goed is, anders word het echt een prijsenslag, en koopt niemand die xbox meer..
exclusieviteit zal altijf wel bestaan, er zijn altijd conncurentie in de gamemarkt. en door concurentie zal exclusieviteit altijd voortbestaan.
Exclusiviteit moet zeker blijven, dat maakt een console juist uniek! Het is jammer dat ze exclusieve titels zoals Halo en Splinter Cell nu toch op andere platformen gaan uitbrengen. Die games zouden namelijk een reden kunnen zijn om een Xbox aan te schaffen, nu ze ook op PC uitkomen, zal dat de verkoopcijfers toch niet bevorderen...
Ik denk niet dat het goed is om exclusiviviteit ofzoiets te hebben. Ik vind wel dat je een game eigenlijk maar op 1 console moet maken en dan alle voordelen uit het apperaat te halen. Blijkt dat de andere consoles dat ook kunnen dan moet je het gewoon overal voor uitbrengen
als er geen exclusiviteit is, waar koop je dan nog een xbox of cube of ps2? dan is er helemaal geen concurentie meer, waarom is microsoft er dan? want er zijn dan heel veel bedrijven die hetzelfde te bieden hebben, dus die exclusiviteit moet blijven anders gaat de hele gamewereld kapot
Ik ben van mening dat exclusiviteit moet blijven. Overigens is niet "Billy Boy", zoals jij deze zeer succesvolle meneer noemt, maar collega fabrikant Sony met exclusiviteitskontrakten begonnen. Dat deden zij om zich te wapenen tegen console makers die zelf voor hun software konden zorgen (Sega, Nintendo), lang voordat Microsoft (want zo heet dat bedrijf nou in werkelijkheid) een speler in de consolemarkt werd. Zolang game producenten games maken voor één enkel merk kunnen ze zich concentreren op de specifieke kwaliteiten van die bewuste console (Xbox: harddisk, geluid, graphics en processing power, PSx: geen en GC: ook geen) waardoor je geen kwalitatief shitty porteringen krijgt van games voor de ene console die op clowneske wijze "geschikt" worden gemaakt voor de andere console. Nadeel van die exclusiviteit is echter dat de markt voor elke game kleiner wordt terwijl de produktiekosten nagenoeg even hoog zijn. Daardoor blijft de prijs dus wat hoger. Uiteindelijk is het gevolg dat je kwalitatief goede games kunt kopen voor een hoge prijs. Wat mij betreft is dat prima, maar ik kan me voorstellen dat het de keuze wat lastig maakt voor iemand met een beperkt budget.
exclusief betekent vooral grafische pracht. neem splinter cell en dead or alive en hunter en halo(nouja, is ook niet echt zo mooi als splinter cell), en rallysport challenge en project gotham en transworld snowboarding
als er geen exclusieviteit zou zijn dan had ik een PS2 gekocht dat soort gezeik krijg je dan, het maakt niet eens uit welke console je dan hebt
GTA Vice City/The Getaway/Ratchet and Clank/Kingdom Hearts/ ik heb ratchet and clank en kingdom hearts voor de ps2, deze games zijn exclusief, ik vind dit erg jammer omdat deze games echt TOP eruit zouden zien op de Xbox..
Exclusiviteit moet zeker blijven. Elke console heeft zijn eigen topgames nodig. En ik vind het vreselijk kut dat Splinter Cell ook op de Cube en PS2 uitkomt, en dan ook nog met extra levels omdat die zo'n brakke online mogelijkheden hebben. Dat spel gun ik ze echt niet, en zou echt Xbox only moeten zijn. Wat ben ik toch een egoist
Re: Re: exclusievieteit een einde aan komen !? Pejannl says it all. Exclusieve games geven een console ook identiteit, als elk spel multiplatform zou gaan dan schiet dat echt helemaal niks op en is het misschien zelfs beter om de krachten van sega, sony, nintendo en microsoft te bundelen tot 1 console .
Ik denk dat het voor de xbox niet zoveel uit maakt, de games komen meestal toch het eerste op de xbox check halo en splintercell. Waarom denken jullie dat splintercell later op de cube komt, omdat je daar geen patches kan downen dus moeten ze wachten tot de extra levels ect. klaar zijn en dan pas kan ie op de cube komen. Bij de xbox kan je ze later downen en hoef je dus niet onnodig lang te wachten. maar ik geef toe het zou wel veel leuker zijn als er ook meer van die tipische xboxgames . komen. Only on xbox
Re: Re: exclusievieteit een einde aan komen !? Is het niet waar dan ofzo??? jij geeft niet eens een argument waarom je het een bullshit argument vind...
Exclusiviteit komt de kwaliteit zeker ten goede. Kijk maar naar EA dat al haar games op alle platformen kwakt. De games worden voor de PS2 gemaakt en de Cube en Xbox versies worden een klein beetje mooier gemaakt om niet al te lui over te komen. En vaak hebben de Cube en Xbox versie een slechtere framerate, met NFS als grootste voorbeeld. Maar EA is wel een extreem voorbeeld (eerlijk is eerlijk)
Waarom zou een game pas op de Cube/PS2 kunnen komen zodra die downloadable levels klaar zijn? Ik zie daar totaal geen logica achter.
Omdat de Cube en PS2 die extra (bij de Xbox te downloaden) levels niet kunnen downloaden, omdat ze ze niet op kunnen slaan (geen HD, mem. cards te klein)