De Club3D heeft 512MB geheugen tegenover 256 op de Asus en de Club3D heeft er al een Artic Accelero X2 opstaan. Deze koeler is beter en stiller dan de gewone koeler. Asus heeft aan de foto te zien er blijkbaar ook een andere koeler opstaan, maaar ik weet niet hoe die is. Maar dat die koeler beter is dan de Accelero X2 betwijfel ik.
De Club3D is ook €50 duurder bij Azerty.
Ondertussen is er ook al een 8800 GTS uit met 320MB, deze kost minimaal €273 bij Azerty. Dus weeral eens €50 meer dan die Club3D X1950 Pro 512MB. Dit is een review waarin de 8800 GTS o.a. wordt vergeleken met een X1950 Pro 256MB.
De goedkoopste 8800 GTS 640MB is €350 in Azerty, maar dat is zeker iets boven je budget denk ik.
Ga je voor de 8800 GTS 320MB (of X1950 Pro 256MB) dan moet je wel rekening houden met de toekomst. In de toekomst zullen er meer games zijn die meer dan 320/256MB videogeheugen gaan gebruiken. Als je dan die games volledig open gaat draaien op kaarten die 2 kaarten hierboven, zal je een (flinke) performance drop ondervinden.
Dit zie je al bij GRAW, waarbij de high setting voor texture resolution normaal alleen beschikbaar is voor kaarten met minimaal 512MB geheugen.
Je moet je dus zelf de vraag stellen of dat je denkt dat toekomstig games (zoals Crysis) genoeg gaan hebben met 320/256MB geheugen.
Over de rest van je systeem: Waarom neem je een SLI moederbord? Dat is al helemaal nutteloos als je een Ati kaart gaat nemen en zelfs als je een Nvidia kaart gaat nemen zal het nog denk ik nog niet direct dienen. Maar dat moederbord heeft wel een mooie prijs .
Weet je het merk of is het een no-name voeding? Als het een no-name voeding is, zal het waarschijnlijk als te zwak zijn voor een 7600 GS. Is het een merkvoeding van een goed merk dan zou het misschien nog wel een 7600 GS aankunnen. Een 7600GT betwijfel ik, maar als het lukt dan zal het zéér krap zijn.
Laatst bewerkt: 13 feb 2007