De HDTV thread [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iken

    Iken Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo jammer voor jullie dat deze Tatung (http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2212096&postcount=473) wordt vergeten. Lage prijs met super kwaliteit! Ik heb hem hier nu staan en als ik de Sony Dreamcatcher demo (1080) er op draai heb ik echt hetzelfde beeld als de drie keer duurdere Bravia (X serie) maar ok, jullie willen graag meer geld uitgeven dus ga je gang. Ook de xbox360 ziet er op deze tv super uit (VGA, 1080p). Beter kan je het niet wensen...
     
  2. Boefje

    Boefje Joost NL

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem overwogen, maar op basis van ontwerp voor de Sharp 37GE1E gekozen. Die komt deze week binnen, dus kan ik meer info geven.

    Die tatung is qua specs zeker netjes en de ervaringen zijn veelal positief.
     
  3. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Voor thuis ben ik erg geinteresseerd in dat scherm. Voor hier op de zaak niet. Het paneel is niet wat we zoeken qua design en de prijs is te hoog. Een 1080p scherm is voor mij thuis ook fantastisch, maar hier totaal onbelangrijk. Vandaar.

    Maar verder geef ik je gelijk. Heb zelf Oktober 2005 een 32" scherm (Een Ambiance? Is een Samsung paneel met andere behuizing zegmaar) gekocht voor toen 790,- geloof ik. Vele malen goedkoper dan alle andere schermen in die grootte, toen. En wat gamen / dvd kijken betreft waar ik hem voornamelijk voor gebruik ziet het er echt prima uit.

    Die Tatung is behoorlijk interessant voor mij thuis. Maar wil ook zo graag al een keer een beamer.. kan wel bezig blijven :)
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je maakt een grapje zeker? :)
    Ik zie de laatste tijd wèl behoorlijke prijsdalingen, vooral in hd-ready maar ook iin full hd.
    Wie had een jaar geleden kunnen denken dat je een 37" hdready tv kon kopen voor €900 (37LC2r dacht ik gewoon in de winkel en bij redcoon hadden ze ook zo'n model voor dezelfde prijs).
    Wat dacht je van de Samsung 42inch full hd? Toen die LE42F71B uitkwam kostte die €2499, nu is die op internet al voor €1550 en dat in 4 maanden tijd!
    Die Tatung full hd kost ook €1500, dus ik vind het de goede kant op gaan :)
     
  5. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Gaat zeker de goede kant op. Eindelijk een beetje Amerika achterna wat dat betreft. Nu nog in HD aanbod wat 'makkelijk' te bekijken / ontvangen is, want dat is nog een drama in Nederland.
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Nou ik ben de Tatung zeker niet vergeten! Ik ben blij dat je er zoveel plezier van hebt icm xbox360, want ik wil als ik verhuisd ben ook een ander scherm om op te gamen en ben heel benieuwd hoe de Tatung het doet met de xbox! Doe je trouwens alleen via vga, of heb je de xbox ook op component bekeken?
    Het wachten is dus beloond, ik kijk gespannen naar de reviews;)

    Ik zit ook nog te denken aan zo'n rearprojection tv, maar het prijsverschil wordt nu wel erg klein en dat met zo'n nieuwe techniek....
    Wel een 720p 50" (jawel) voor €1200, moeilijk moeilijk :)
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2007
  7. Silverpeet

    Silverpeet Touch a DS ..

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Ferry,

    Op component met de tatung geeft het echt goed beeld, ik heb hem namelijk sinds vorige week en de 360 zo aangesloten.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2007
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ben ook weer opzoek naar een leuk tvtje voor op de slaapkamer/toekomstige studenten kamer (wanneer echt nodig).
    Kamer is ongeveer 18m², kijkafstand 2-3mtr

    Gebruik: DVD's, DVD's, DVD's :+ en xbox 360

    Beneden staat een 32" Sony Bravia, ben ik behoorlijke tevreden over, formaat is netjes dus dat formaat wordt het waarschijnlijk dus ook.
    Echter 68cm kan ook nog prima op de slaapkamer.

    Interessant:
    Philips 32PF5331 (rev.12) minimaal €667

    Apparatuur moet uiteraard op de beste manier aangesloten worden:

    - Philips HTS, component (geluid tv ook via dmv coax uit op tv)
    - Xbox360, component/vga/ (hdmi wanneer mogelijk)
    - Digitale tv, nu nog via scart, (hdtv tuner (toekomst) via hdmi)

    Vind het zelf een erg nette prijs, en op de een of andere manier heb ik het niet zo op samsungs dus tja, enige samsung die binnen het budget/eisen zou passen is denk ik de LE32R32B, S-serie wil ik sowieso niet.

    Errox heeft deze philips geloof ik he? Overtuig mij eens :+
    Straks ff naar de stad, rond neuzen.


    //edit met deze aktie van philips misschien nog wel €100 goedkoper, al betwijfel of hij in de winkel ook 6/700euro is..
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2007
  9. basovich

    basovich Guest

    hmm oke, maar voor mij gaat het voornamelijk om de full HD schermen, want als ik kijk op kieskeurig.nl dan zie ik bijna alleen maar Full HD tvs van boven de 2000...hopen dan maar dat ze van de zomer in de winkels ook gewoon rond de 1000-1500 zijn!!:)
     
  10. Sjoerd89

    Sjoerd89 Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las hier geloof ik onlangs iets dat je 360 DVD's naar een groter aantal P upscaled met een VGA kabel, kan iemand dit bevestigen/ontkrachtigen? En in dat geval, op hoeveel worden ze in het normale geval afgespeeld.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Analoge tv is bij een LCD een hele stap terug.
    Zaterdag bij iemand een 47" 1080p LCD aangesloten en het analoge beeld zich er verschrikkelijk uit.
    Vond het digitale tv ( normale Samsung decoder) er ook niet mooi uit zien.

    Misschien ben ik wel heel verwend door mijn Samsung HD-decoder 8)
    Ook het normale beeld wordt door de decoder perfect geupscaled naar 720p of 1080i.

    Keek normaal altijd DVD's via mijn prof DVD/SACD van Sony.
    Heb nu sinds een paar weken een VHA HD-kabel in huis , maar kijk nu alleen nog dvd's via de Xbox360.
    Ook oudere dvd's zien er vele malen beter uit !!!

    Het enige waar ik me aan stoor zijn de lelijke ondertittels van de Xbox360.
    Bij de Sony speler zijn deze veel scherper !
     
  12. 9Huntelaar9

    9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ :thumbs: _O_ ik heb vandaag mijn HDTV gekocht,
    namelijk de Samsung LE26S71B perfect toestel,
    alleen hoe werkt dat precies met HD-uitzendingen ontvangen moet je dan zo'n decoder kopen en moet je dan ook nog extra per maand betalen ofzo :x
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Informeer even bij jouw plaatselijk provider.
    Heb zelf alleen ervaring met Essent (@Home).
     
  14. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ouders hebben de LE37R72 beneden staan en digitale televisie van UPC ziet er gewoon goed uit. film1+sport1 zien er zéér goed uit..

    Analoog is iets minder natuurlijk..

    Verder gewoon een goede TV, HD-DVD/360 ziet er prachtig uit..
     
  15. Sjoerd89

    Sjoerd89 Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm klinkt goed! :thumbs: Heb je een link/plaatje van zo'n VGA kabel want ik neem aan dat het voor de Xbox een aparte is, 3rd party oid? En gaat dat werken op mijn LE27S71B? O-)

    Edit: deze gewoon op de Xbox site gevonden: http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360vgahdcable/ is het wat? ;)
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2007
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ben anderhalve week geleden gebeld door upc om beta tester te worden van hun nieuwe (inmiddels 2de poging) hd assortiment.
    krijg de hele meuk 3 maanden gratis op proef en moet binnen die tijd een 2 tal verslagen uitbrengen over de kwaliteit,beschikbaarheid,aanbod en weet ik het allemaal.

    zo uit mijn kanarie zijn er slechts een aantal kanalen die hd uitzenden zoals discovery,nat geographic,espn,film1 t/m weet ik het,elke zondag een voetbalwedstrijd op talpa en wellicht nog een die ik gladjes vergeten ben.

    vrij beperkt dus maar wellicht de moeite waard...en voor de uiteindelijk 5 euro extra per maand toch wel geinig.
    ergens deze maand (feb) zal de rommel geleverd worden.....maar waneer???


    i'll keep u posted :+
     
  17. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    upc? je gaat het niet eens krijgen:+ in de tijd dat ik voor upc heb gewerkt (callcenter pik) heb ik alleen maar klachten gehad:mad:

    tenzij ze nu een beetje verbeterd zijn....
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    was destijds met het wk (afgelopen jaar)

    ging toen helemaal fout samen met philips die decoders leverde die ook op verkeerde software draaide.......prachtige samenwerking :+

    dit schijnt het te moeten goed maken.....ze moeten immers wel want bijna alle kabelaanbieders hebben een vorm of een soort van "hd" pakket.
    anyway....we zien wel of het wat is.....is het puin dan gaat de stekker eruit,is het ok dan zien we dan wel verder.
     
  19. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Welke reciever ontvang je?
    Ik heb de HD reciever van Samsung en die werkt sinds een half jaar uitstekend!
    ALs je signaal ook goed is dan ga je echt genieten kerel!
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb nu sinds de WK2006 HDTV van @Home en het werkt perfect.
    Betaal voor de 3 HD-uitzendingen (HD-NL , NGS HD en Discover HD) tot nu toe € 3,95 per maand.

    Hoop toch niet dat UPC door gaat met de HD-decoder van Philips.
    De normale digitale decoders van Philips zijn al bagger.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina